P300 - evoluutioprosessin tilitys

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

oisko tuolla jotain tekemistä asian kanssa?
http://en.openbike.org/wiki/P300

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Oho. Silloin kun mä sen tein niin siellä ei käyny kukaan. Nyt on käynynnä: This page has been accessed 1,497 times

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Nojanalle kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=Oe0AGroagCQ&feature=colike Kevennystä tähän opiskeluun . :lol: :lol: :lol:

2013-08-28_Long-python.png

Nyt kun tuli heräteltyä taas tätä ketjua lueskelemaan... niin olisko ihan älytön idea kierrättää siitä Joposta kiekot tämmöseen. Sachs Duomatic 2-vaihteinen napa ja kaikki.

Mutta tekis tollasen pitkärunkosen ja kuitenkin niin että runkoputki olis pikalinkulla pituudeltaan säädettävä. Voishan siihen miettiä kokoon menevää kori härdelliä kans. Meinaan jos joutuu haukkuja kuljetteleen tai ostoksia niin vetäsee pitkäksi niin mahtuvat mukaan. Penkinkin vois pikalinkuilla yrittää tehdä säädettäväksi (että itekin vois joskus sillä ajaa).

Lukkoa ei tarvis, ei sillä kukaan ainakaan ajamalla karkaa kaupan edestä...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

mhelander kirjoitti:

Nyt kun tuli heräteltyä taas tätä ketjua lueskelemaan... niin olisko ihan älytön idea kierrättää siitä Joposta kiekot tämmöseen. Sachs Duomatic 2-vaihteinen napa ja kaikki.

No toihan on hyvä idea. Tai no. En tiedä hyvyydestä, mutta ite ainakin olin aatellu laittaa othon duo-/automatic navan. Olis aika elegantti kun ei tarttis yhtään vaijeria eikä kahvaa = voi jättää pois sen tukitangon tuosta rungon alta.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Pastori kirjoitti:

No toihan on hyvä idea. Tai no. En tiedä hyvyydestä, mutta ite ainakin olin aatellu laittaa othon duo-/automatic navan. Olis aika elegantti kun ei tarttis yhtään vaijeria eikä kahvaa = voi jättää pois sen tukitangon tuosta rungon alta.

Mä kyllä kaipaisin kiertopalkintoon jotain kahvoja jossa pitää käsiä.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja mhelander »

tavasti kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

No toihan on hyvä idea. Tai no. En tiedä hyvyydestä, mutta ite ainakin olin aatellu laittaa othon duo-/automatic navan. Olis aika elegantti kun ei tarttis yhtään vaijeria eikä kahvaa = voi jättää pois sen tukitangon tuosta rungon alta.

Mä kyllä kaipaisin kiertopalkintoon jotain kahvoja jossa pitää käsiä.

Miten olis jotkut pistoolikahvat jalkojen välissä ? Olis ainakin aero ameriikan NoCom-miesten mielestä...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja tavasti »

mhelander kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

Mä kyllä kaipaisin kiertopalkintoon jotain kahvoja jossa pitää käsiä.

Miten olis jotkut pistoolikahvat jalkojen välissä ? Olis ainakin aero ameriikan NoCom-miesten mielestä...

Yäk, ei kyllä. Aero-käyttöön kelpaa käsien pitäminen mahan päällä, mutta mä tykkäisin pitää kädet alempana.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Se toki helpottaa ajelu opiskelua kun saa kädet laskettua alas sivulle hartoiden vierestä kuten p300:ssa. Hartioiden liike rauhoittuu ja kulku on vakaampaa.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja jviirret »

tavasti kirjoitti:

Yäk, ei kyllä. Aero-käyttöön kelpaa käsien pitäminen mahan päällä, mutta mä tykkäisin pitää kädet alempana.

Itse pidin selkänojan takana, runkoputken päällä ja toiseen pythoniin laitoin kahvatkin sinne kun oli ketjuvaihteella ja käsijarrulla

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Pastori kirjoitti:

Oho. Silloin kun mä sen tein niin siellä ei käyny kukaan. Nyt on käynynnä: This page has been accessed 1,497 times

This page has been accessed 3,898 times.

Ohhoh. AIka monesti on katottu.

VIime päivinä onkin iskenyt python kuume. Nyt se on helpompaa kun on valmis kone. Heh.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Pastori kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Oho. Silloin kun mä sen tein niin siellä ei käyny kukaan. Nyt on käynynnä: This page has been accessed 1,497 times

This page has been accessed 3,898 times.

Ohhoh. AIka monesti on katottu.

VIime päivinä onkin iskenyt python kuume. Nyt se on helpompaa kun on valmis kone. Heh.

This page has been accessed 5,633 times - kummasti tuntuu tommoiset kiinnostavan.

Piti ihan käydä tsekkaamassa kun on taas jokavuotinen pythonkuume.

Nyt tekisin 559/559 konstruktion - vähän tuohon malliin kuin tuossa luonnoksessa.

p301_luonnos.png
p301_luonnos.png (25.13 KiB) Katsottu 21064 kertaa
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Vuoden 2012 malli tässä ensin. Valokuva: Teppo Mäkelä.

Kuva

p300_2016.jpg

Tuleekin jotain muuta tälle vuodelle, kuin ensin luulin.

p301_muutokset.jpg

No ni. Nyt kirjoituskoneella.

Muutoksia siis edelliseen malliin.

  1. Tein tommoisen tukikotelon tolle kouran yläosalle. Oli näköjään aavistuksen taipunut - kotelo tuonee vähän jäntevyyttä runkoon.
  2. Kuudeesta periytän tuon siirrettävän poljinkeskiön. Tähän tulee sinkulakiekko - jonkinmoista pikku säätöä siis tarvitaan. Samalla lähti kiinnike ketjunkiristäjälle.
  3. Penkin kiinnitys meni uusiksi. Loivempi kulma ja se edellisen penkin alla ollut palikkasysteemi lähti veks.

EDIT: Penkin kulma on siinä 20 asteen hujakoilla. Se ei kuvassa ollut vielä kiinnitetty. Edellisen version penkki oli n. 30 asteen kulmassa.

EDIT 2. Paino putoaa melkoisesti. Pikkuisen tangon pätkä pitää laittaa jarrua varten. En ajatellut kovin pitkää laittaa :) Täysimittainen tanko kiinnityksineen läjti pois - toi penkin alla oleva suorakaideputken pätkä. Toinen jarrukahva - toinen jarru. Takaa penkin tuesta iso pala. Lisää painoa tul tuosta nivelen tuesta ja siirrettävästä poljinkeskiöstä. Melkein tuntui pahalta rälläköidä se keskiö irti. Siinä oli mun ekat hitsisaumat. Heh.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Tällä se 300 menee rikki, jos jollain :D
Matala pyörä, loiva nojakulma ja jalat ei käy takapuolta alempana, joten ilman vastus on pieni. Nättikin vielä.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Pyörä kasassa. Ekat kolmesataa metrii ajoin työmatkaa pajalta omalle tontille. Vähän horjuvaa oli meno - mutta jotenkuten hallinnassa. On se pythonilla ajo tuolla jossain selkärangassa, vaikka useampi vuosi on siitä kun viimeksi ajoin – kaudella 2012 siis. Jarru pitää vielä asentaa. Rakkineesta tulee nyt sinkula. Kuva tulee sit myöhemmin tänään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

p300_15042016.jpg

Uusi kuva.

Vastaa Viestiin