Sivu 12/14

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 15 Huhti 2016, 13:00
Kirjoittaja jori

Kuva
Onpa sutjakka. :D


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 15 Huhti 2016, 14:59
Kirjoittaja Vilijami
Pastori kirjoitti:

Pyörä kasassa. Jarru pitää vielä asentaa. Rakkineesta tulee nyt sinkula. Kuva tulee sit myöhemmin tänään.

Onkos tässä jalkajarru?


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 15 Huhti 2016, 16:34
Kirjoittaja Pastori
Vilijami kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Pyörä kasassa. Jarru pitää vielä asentaa. Rakkineesta tulee nyt sinkula. Kuva tulee sit myöhemmin tänään.

Onkos tässä jalkajarru?

Normi 9 pakkainen napa sinkuloitu. Osui muuten kerrankin se ketjulinja kohilleen tommoisilla säätöpalikoilla. Ei oo siis jalkajarruu. Takajarrulla nyt ensin liikkeelle. Kunhan puran ton - niin voisi pohtii asennusta kunnon etujarrulle.

Uutta kamaa siis hankittu kympillä (sinkulasetti alesta). Muut kierrätystä. Penkissä nyt neljännet reiät.


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 15 Huhti 2016, 20:57
Kirjoittaja PW

On kivan simppeli.


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 15 Huhti 2016, 21:10
Kirjoittaja Pastori
PW kirjoitti:

On kivan simppeli.

Kuten tekijänsä.

Tai no. Kivasta en tiedä.


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 15 Huhti 2016, 21:18
Kirjoittaja Pastori

Uskomaton ero on muuten kuulkaa jarrukahvoilla. Tässä on sama vaatimaton perusjarru takana. Vitosen hintaluokkaa oleva Tektro. Kaivelin romuista pienimmän Shimanon kahvan. Semmoisen parin sormen kokoiset. Oli jotain semihyvää osasarjaa. Jumalauta. Nythän toi jarruttaa ihan oikeesti.

Vielä jos rihtais kiekon niin saisi paremmat säädöt.


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 15 Huhti 2016, 23:13
Kirjoittaja jviirret
Pastori kirjoitti:

Uskomaton ero on muuten kuulkaa jarrukahvoilla. Tässä on sama vaatimaton perusjarru takana. Vitosen hintaluokkaa oleva Tektro. Kaivelin romuista pienimmän Shimanon kahvan. Semmoisen parin sormen kokoiset. Oli jotain semihyvää osasarjaa. Jumalauta. Nythän toi jarruttaa ihan oikeesti.

Vielä jos rihtais kiekon niin saisi paremmat säädöt.

Vai vaihtuiko vaijeri? Ite syyllistäisin ennemmin sitä ja sen mutkia.

Jukka


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 15 Huhti 2016, 23:25
Kirjoittaja jooseha

Riittävän paskoissa jarrukahvoissa joustaa runko. Kiertyväkettinkisessä mulla on sellaiset. Jo etujarru on puolen metrin voidellulla vaijerilla aivan tehoton :(


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 17 Huhti 2016, 22:48
Kirjoittaja jooseha

Mitäs tuo keula notkuu? 30 millinen on aika hentoa tavaraa normaaleihin ratkaisuihin varrattuna :?


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 10:22
Kirjoittaja Pastori
jooseha kirjoitti:

Mitäs tuo keula notkuu? 30 millinen on aika hentoa tavaraa normaaleihin ratkaisuihin varrattuna :?

Kyllähän se tietysti notkuu. Ei tosin niin paljon kuin Kuudee sport evossa.

Haarukkasilmukka on kyllä tosi tanakka putkihan 30x15. Sitä ei saa juuri olleskaan käsivoimin levitettyä esmes. Keulapuomi on sitten 40 millii. Se notkunee hitusen.


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 10:34
Kirjoittaja jori

Kampikeskiö on niin vähän eturungon ja runkonivelen liitoksen yläpuolella, ettei kuormitus ole kovin paha. Siksi 2 x 30-15 putki voi siinä pärjätäkin. Python on erinomainen rakenne siinä mielessä, että rakenteet eivät kanna paljon epäsuotuisissa kulmissa tulevaa kuormaa. Jarrutus- ja kiihdytysvoimatkin tulevat niin hyvin kuin vain voi.
Tässä vielä kuva, ettei tarvitse rullailla katsomaan.
Kuva


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 11:05
Kirjoittaja Pastori
jori kirjoitti:

Kampikeskiö on niin vähän eturungon ja runkonivelen liitoksen yläpuolella, ettei kuormitus ole kovin paha. Siksi 2 x 30-15 putki voi siinä pärjätäkin. Python on erinomainen rakenne siinä mielessä, että rakenteet eivät kanna paljon epäsuotuisissa kulmissa tulevaa kuormaa. Jarrutus- ja kiihdytysvoimatkin tulevat niin hyvin kuin vain voi.
Tässä vielä kuva, ettei tarvitse rullailla katsomaan.
Kuva

Eikse vähentäis vielä kuormaa jos ketju ei menis noin jyrkässä kulmassa rattaalle.

Jos siis tekis uudet hitusen matalammat dropoutit joihin pahanpäivän varalle tekis vielä vaihtajan korvakkeen. Eiks olis hurja idis. Vois vaikka laittaa vaihteet :) Tällä olis ajatus nimittäin ajella reissuja myös ja täällä idässä on aika karuja mäkiä - sekä sitten siinä Siurossa myös.


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 12:11
Kirjoittaja Syväri

Ketjua luettu 312 tuhatta kertaa :shock:


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 12:27
Kirjoittaja Pastori
Syväri kirjoitti:

Ketjua luettu 312 tuhatta kertaa :shock:

Oho. Aika hyvä. Olisko sillä tekemistä asian kanssa että tossa alussa on aika tarkkaa prosessin kuvausta kuvien kanssa, ja siellä on mahdollista oppia niitä juttuja joita opin itsekin tällä matkalla.


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 12:36
Kirjoittaja Pastori

Irtotarakalle pitäis tehdä kiinnitys. Tälle kesälle tuli yllättävä retkitarve ja tällä aattelin lähtee.

Tämmöistä kaavailin. Mitäs siitä sanotte.

tarakka.jpg
tarakka.jpg (47.62 KiB) Katsottu 4412 kertaa

Irroitettava siksi että, mikäli tällä ajelen Nokialla niin saa senkin painon pois kuleksimasta.