Sivu 13/14

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 12:43
Kirjoittaja PW
Pastori kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

Ketjua luettu 312 tuhatta kertaa :shock:

Oho. Aika hyvä. Olisko sillä tekemistä asian kanssa että tossa alussa on aika tarkkaa prosessin kuvausta kuvien kanssa, ja siellä on mahdollista oppia niitä juttuja joita opin itsekin tällä matkalla.

Oot varmaan linkin laittanu pyytton sivustolle - ulkomaalaisetkin lukeneet tätä ketjuu :mrgreen:


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 15:58
Kirjoittaja jori

Joo, ulkomaalaisia on aika paljon enemmän kuin suomalaisia. :mrgreen:
Kuva
Jos teet irrotettavan tarakan, on helpompi kiinnittää penkin selkänojaan. Kyllä se kestää. Kuormahan painaa lähinnä penkkiä kohti.


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 16:14
Kirjoittaja PW

Miulle saapu semmonen alumiininen irtotarakka, tarkotettu kiinnitettäväksi satulaputkeen - klemmarityyppisesti. Sattusko se tuohon, pitäs penkin taakse jatkaa putkea, johon tarakan puristas?
Se putkenpätkä olis sitten Nokialla vastuksena siellä :?


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 16:17
Kirjoittaja jviirret

Jotenki tylsä tommonen tarakka... Tee toinen (jatko)perä:
Vaikka tuon toteuttamista taitaa vaikeuttaa vain takana oleva jarru :(

Jukka


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 16:52
Kirjoittaja jooseha

Eikös siellä ole kiinnikkeet jo valmiina? Pitää vaan olla oikeanlainen tarakka. Taka-akseliin ja penkin kiinnityspultteihin.


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 18 Huhti 2016, 18:51
Kirjoittaja Pastori
jooseha kirjoitti:

Eikös siellä ole kiinnikkeet jo valmiina? Pitää vaan olla oikeanlainen tarakka. Taka-akseliin ja penkin kiinnityspultteihin.

Joo. Mullahan on semmoiset peräkärrypultit napaan - siihen toinen pää ja toinen penkkiin. Hyvä idis. Kiitti.

PW kirjoitti:

Miulle saapu semmonen alumiininen irtotarakka, tarkotettu kiinnitettäväksi satulaputkeen - klemmarityyppisesti. Sattusko se tuohon, pitäs penkin taakse jatkaa putkea, johon tarakan puristas?
Se putkenpätkä olis sitten Nokialla vastuksena siellä :?

Tää kiinnostais kyllä. Tosin tohon toiseen pyörään :)
Näähän ei kestä kovin hurjaa kuormaan.

Ton pitäis nyt parin päivän kamat kestää.


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 20 Touko 2016, 19:01
Kirjoittaja Pastori
p300_katettu.jpg

Tossa autolla ajellessa pitkin Pohojammaata - suunnitelin mielessäni pythonin muuttamista katetuksi. Vihree viiva mallailee katteen summitaista ideaa sivusta katseltuna.

Idean perusta on semmoinen että eteen tulee toi nokka - johon kiinni yläpuolelle pari lattaa - lasikuitulattaa. ja niihin sitten kiinni massun päälle kateaine.

Taakse tulisi sitten ohjurit (latta- tai lasikuituputki) - jonka varaan tulisi kankaista kateainetta.

Tämän suunnitelman mukaan koko systeemin tulee siis joustaa - koska python.

Enivei. Olisko jollain vinkkiä siihen että mistä saisi jotain tämän sorttista hankittua: http://www.venepori.fi/venetarvikkeet-p ... 54605.html

Kuva

Akselilla - Joensuu-JKL-Tampere. On vähän pitkä toi latta postissa tilailla.


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 20 Touko 2016, 22:16
Kirjoittaja jori

Tuo latta on ns. pultruusiotuote. Niitä tekee Suomessa Exel, jolla on tehdas –yllätysyllätys– Joensuussa. :)
Käy sieltä kysymässä ensinnä. Ne osaavat neuvoa sitten muualle. Exelin suomalaiset tehtaat Joensuussa ja Mäntyharjulla tekevät erikoisempia tuotteita. Nuo peruslatat varmaankin ovat kiinalaisten hommia.
Kattele tuosta: http://www.exelcomposites.com/en-us/eng ... files.aspx ainakin osoite ja käy juttelemassa pajan väelle. Kyllä sieltä löytyy jostain roskalavalta sinulle sopivia tikkuja tai lattoja.


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 20 Touko 2016, 22:48
Kirjoittaja jooseha

Purjeneulomosta voisi kysellä. Tampereella näyttäää olevan sellainen.


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 14 Kesä 2016, 15:14
Kirjoittaja Pastori

Testiajeluu kotikulmilla.

Paljastui myös syy oudolle äänelle takarenkaasta. Ihmettelin sitä taannoin. Ihmeellinen narina kun kaartaa jyrkästi vasemmalle. Napsis - olisko väärät paineet joskus tms. pythonilla kurvailu (jota on tullut tehtyä) kuormitti rengasta niin että teräsvaijeri paukahti n. 25 kilsan vauhdissa tehdyssä tiukassa kaarroksessa.

Ai niin. Kuvat puuttuu - mutta koneessa on uusi etujarrun kiinnitys sekä käsienlepuutustangon pidike rungon alla. Kuvat myöhemmin.


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 14 Kesä 2016, 18:55
Kirjoittaja yaana

Hieno kuvauspaikka. Kiitoradan päässä on odottava tunnelma.


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 14 Kesä 2016, 20:12
Kirjoittaja Pastori
yaana kirjoitti:

Hieno kuvauspaikka. Kiitoradan päässä on odottava tunnelma.

Kiitorata on noin kilsan mittainen. Hyvä treenipaikka huojuvalle pyöräilijälle.


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 14 Kesä 2016, 20:38
Kirjoittaja tm
Pastori kirjoitti:
yaana kirjoitti:

Hieno kuvauspaikka. Kiitoradan päässä on odottava tunnelma.

Kiitorata on noin kilsan mittainen. Hyvä treenipaikka huojuvalle pyöräilijälle.

MISSÄ pääsee kiitoradalle ajelemaan :shock: ?


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 14 Kesä 2016, 21:36
Kirjoittaja Pastori
tm kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
yaana kirjoitti:

Hieno kuvauspaikka. Kiitoradan päässä on odottava tunnelma.

Kiitorata on noin kilsan mittainen. Hyvä treenipaikka huojuvalle pyöräilijälle.

MISSÄ pääsee kiitoradalle ajelemaan :shock: ?

Kuva

http://lentopaikat.fi/kivijarvi-efkv/

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kart ... 7+27%27%27


Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Lähetetty: 14 Kesä 2016, 22:55
Kirjoittaja tm

Tuollahan pitää käydä joskus tutustumassa...