Oho. Aika hyvä. Olisko sillä tekemistä asian kanssa että tossa alussa on aika tarkkaa prosessin kuvausta kuvien kanssa, ja siellä on mahdollista oppia niitä juttuja joita opin itsekin tällä matkalla.
Oot varmaan linkin laittanu pyytton sivustolle - ulkomaalaisetkin lukeneet tätä ketjuu
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 18 Huhti 2016, 15:58
Kirjoittaja jori
Joo, ulkomaalaisia on aika paljon enemmän kuin suomalaisia.
Jos teet irrotettavan tarakan, on helpompi kiinnittää penkin selkänojaan. Kyllä se kestää. Kuormahan painaa lähinnä penkkiä kohti.
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 18 Huhti 2016, 16:14
Kirjoittaja PW
Miulle saapu semmonen alumiininen irtotarakka, tarkotettu kiinnitettäväksi satulaputkeen - klemmarityyppisesti. Sattusko se tuohon, pitäs penkin taakse jatkaa putkea, johon tarakan puristas?
Se putkenpätkä olis sitten Nokialla vastuksena siellä
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 18 Huhti 2016, 16:17
Kirjoittaja jviirret
Jotenki tylsä tommonen tarakka... Tee toinen (jatko)perä:
Vaikka tuon toteuttamista taitaa vaikeuttaa vain takana oleva jarru
Jukka
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 18 Huhti 2016, 16:52
Kirjoittaja jooseha
Eikös siellä ole kiinnikkeet jo valmiina? Pitää vaan olla oikeanlainen tarakka. Taka-akseliin ja penkin kiinnityspultteihin.
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 18 Huhti 2016, 18:51
Kirjoittaja Pastori
jooseha kirjoitti:
Eikös siellä ole kiinnikkeet jo valmiina? Pitää vaan olla oikeanlainen tarakka. Taka-akseliin ja penkin kiinnityspultteihin.
Joo. Mullahan on semmoiset peräkärrypultit napaan - siihen toinen pää ja toinen penkkiin. Hyvä idis. Kiitti.
PW kirjoitti:
Miulle saapu semmonen alumiininen irtotarakka, tarkotettu kiinnitettäväksi satulaputkeen - klemmarityyppisesti. Sattusko se tuohon, pitäs penkin taakse jatkaa putkea, johon tarakan puristas?
Se putkenpätkä olis sitten Nokialla vastuksena siellä
Tää kiinnostais kyllä. Tosin tohon toiseen pyörään
Näähän ei kestä kovin hurjaa kuormaan.
Idean perusta on semmoinen että eteen tulee toi nokka - johon kiinni yläpuolelle pari lattaa - lasikuitulattaa. ja niihin sitten kiinni massun päälle kateaine.
Taakse tulisi sitten ohjurit (latta- tai lasikuituputki) - jonka varaan tulisi kankaista kateainetta.
Tämän suunnitelman mukaan koko systeemin tulee siis joustaa - koska python.
Akselilla - Joensuu-JKL-Tampere. On vähän pitkä toi latta postissa tilailla.
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 20 Touko 2016, 22:16
Kirjoittaja jori
Tuo latta on ns. pultruusiotuote. Niitä tekee Suomessa Exel, jolla on tehdas –yllätysyllätys– Joensuussa.
Käy sieltä kysymässä ensinnä. Ne osaavat neuvoa sitten muualle. Exelin suomalaiset tehtaat Joensuussa ja Mäntyharjulla tekevät erikoisempia tuotteita. Nuo peruslatat varmaankin ovat kiinalaisten hommia.
Kattele tuosta: http://www.exelcomposites.com/en-us/eng ... files.aspx ainakin osoite ja käy juttelemassa pajan väelle. Kyllä sieltä löytyy jostain roskalavalta sinulle sopivia tikkuja tai lattoja.
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 20 Touko 2016, 22:48
Kirjoittaja jooseha
Purjeneulomosta voisi kysellä. Tampereella näyttäää olevan sellainen.
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 14 Kesä 2016, 15:14
Kirjoittaja Pastori
Testiajeluu kotikulmilla.
Paljastui myös syy oudolle äänelle takarenkaasta. Ihmettelin sitä taannoin. Ihmeellinen narina kun kaartaa jyrkästi vasemmalle. Napsis - olisko väärät paineet joskus tms. pythonilla kurvailu (jota on tullut tehtyä) kuormitti rengasta niin että teräsvaijeri paukahti n. 25 kilsan vauhdissa tehdyssä tiukassa kaarroksessa.
Ai niin. Kuvat puuttuu - mutta koneessa on uusi etujarrun kiinnitys sekä käsienlepuutustangon pidike rungon alla. Kuvat myöhemmin.
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 14 Kesä 2016, 18:55
Kirjoittaja yaana
Hieno kuvauspaikka. Kiitoradan päässä on odottava tunnelma.
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 14 Kesä 2016, 20:12
Kirjoittaja Pastori
yaana kirjoitti:
Hieno kuvauspaikka. Kiitoradan päässä on odottava tunnelma.
Kiitorata on noin kilsan mittainen. Hyvä treenipaikka huojuvalle pyöräilijälle.
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 14 Kesä 2016, 20:38
Kirjoittaja tm
Pastori kirjoitti:
yaana kirjoitti:
Hieno kuvauspaikka. Kiitoradan päässä on odottava tunnelma.
Kiitorata on noin kilsan mittainen. Hyvä treenipaikka huojuvalle pyöräilijälle.
MISSÄ pääsee kiitoradalle ajelemaan ?
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 14 Kesä 2016, 21:36
Kirjoittaja Pastori
tm kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
yaana kirjoitti:
Hieno kuvauspaikka. Kiitoradan päässä on odottava tunnelma.
Kiitorata on noin kilsan mittainen. Hyvä treenipaikka huojuvalle pyöräilijälle.