Re: Nojapyöriä Youtubessa
https://youtu.be/XjVk_OAptq0
Tässä taitaa olla tuo Swift delta ennen kattamista. Ainakin sama kaveri puikoissa.
Rungossa paljon ohutta putkee ristiin rastiin. Sivuvetodelta mutta väliakselilla.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
https://nojapyorafoorumi.fi/
https://youtu.be/XjVk_OAptq0
Tässä taitaa olla tuo Swift delta ennen kattamista. Ainakin sama kaveri puikoissa.
Rungossa paljon ohutta putkee ristiin rastiin. Sivuvetodelta mutta väliakselilla.
PW kirjoitti:https://youtu.be/XjVk_OAptq0
Tässä taitaa olla tuo Swift delta ennen kattamista. Ainakin sama kaveri puikoissa.
Rungossa paljon ohutta putkee ristiin rastiin. Sivuvetodelta mutta väliakselilla.
Kyllä tuo on eri pyörä: Swiftissä näkyi olevan mm. epäsuora ohjaus, ja muutakin eroa. Oliskohan Swift-kuski saanut innoituksensa tuosta pyörästä? Muutamaa sanaa enempää en venäjää osaa, joten jäi arvoitukseksi...
https://youtu.be/BBum15SCDug
Vanha tuttu kinnerirakentaja tehnyt uuden laitteen. Sisuskaluista ei mitään tietoa, olisko sisällä se takaohjattu pyörä, jota rakenteli jokunen aika sitten?
Rakenteluosastolla on melko hiljaista. Auttaisiko Brittien innovaatioiden vilkuilu asiaan, vai onko kaikki jo keksitty ja tehty?
https://www.youtube.com/watch?v=WjnqGmCZv5A
https://youtu.be/_Nb3nUhwjP4
Laidback bikereportin tämän kertaisessa videossa pelkkää kinneriasiaa. Mukana mm. Saukki ja Velodreamer. Sisällysluettelo löytyy videon alta.
Itselläni on vaikeuksia kuullun ymmärtämisessä aina joidenkin henkilöiden kohdalla, en jaksa/pysty siksi yhteen pötköön katsomaan. Kuullunymmärtämistä häiritsi myös esim Daniel Fennin haastattelussa saksan päälle luettukäännös englanniksi. Danielin haastattelu jäi kesken mutta pitänee katsoa myöhemmin, häneltä on harvoin nähty mitään.
Intercitybiken Ymte kertoi uudesta Dfxl mallista, lisäksi kertoi myös, että olivat ostaneet Mangon ja Hilgon varastot, eli heiltä saa varaosaa. Harkitsevat myös Hilgon tuotannon jatkamista.
Lopuksi sanoi, että heidän kehittelemänsä nelipyöräinen df ei tule tuotantoon.
Kinnereitä Etelä-Koreassa.
Lähde: https://www.velomobileworld.com/velomob ... -mk7-ride/
Kattokaa ekat 5 sekuntia. On hieno ja yksinkertainen idea kaksipyöräisen/kallistuvan kolmipyöräisen velomobiilin liikkeelle lähtöön ja pysähdyksiin. Toimii tietenkin avopyörissäkin. Mutta takavedon vaatii.
Kätevän näköinen vehje noin muutenkin. Hintaa varmaan on ja teknisesti kai sähkö(kevyt)moottoripyörä Suomessa.
Polkupyörälle ei ole käytännössä mitta- tai massarajoitteita, muita kuin leveys.
Teho ja nopeus ratkaisee.
Tämä ei varsinaisesti ole nojapyöriin liittyvä video, mutta siinä on nojapyöräilijöitä kiinnostavia yksityiskohtia ja tuo vaunu on tietysti vedettävissä myös nojapyörillä. Vaunu painaa noin 70 kg ja siinä on vyörenkaat.
Aurinkopaneeleja voisi tuohon liimailla pintaan lisää ainakin tuplat, jolloin tuolla voisi ihan hyvin tehdä sähköavusteisia retkiä vaikka maailman ääriin.
Saman bongasin minäkin.
Hauska peli.. Järkevyydestä en tiedä. Ainakaan kun suhteuttaa laitteen hinnan siitä saatavaan hyötyyn. Hinta oli muistaakseni reilu kahdeksan tonnia. Sillä saa aika läjän uretaania.
Mutta joo.. Rakentelijaheppuleille ihan inspiroiva pojekti!
https://www.youtube.com/watch?v=mWnsu4dfNGs Kyllä tää on ylivoimaisesti paljon hienonpi . Paljon kevyenpi , muuten voipi Sakari varmaan myydä . Sellaista tuntua ilmassa. Ei 100% tietoa, tuntua vaan .
Joko se tämä munajunavideo oli täällä. Kyllä tämäkin pitäisi kokea ainakin kerran elämässä.
Youtuben jumala kierrätti nähtäväkseni minulta jostain syystä näkemättä jääneen Saukin videon. Saukki heittäytyi videollaan melkoisen kriittiseksi. Oikein hyvä, mutta herätti taas kerran huomaamaan, miten päteviksi nojapyörä- ja kinneriasiantuntijoiksi olemme tällä foorumilla kehittyneet. Ammattisuunnittelijatkin sortuvat helppoihin virheisiin, jotka ovat nojapyöräfoorumin tietämystasolla helposti vältettävissä.
https://www.youtube.com/watch?v=9tItPSzy70o