VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Sen tosiaan voi tehdä myös pienemmässä mittakaavassa. Päätarkoitushan on testata toimivuutta että voi sitten pestata rahoituksen varmistuttua duunarit rakentamaan.

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

jviirret kirjoitti:
Lizard100 kirjoitti:

Mun tston liikevaihto on 1/10 000 osa parhaasta oululaiststosta ( parhaalla siis kymmeniä miljoonia )...jos alan pyörää rakentamaan loppuu pöydästä leipä..siksi pitäisi olla joku rahoitusmalli tähän.

Ajanpuutteesta ei ainakaan ole kiinni kun suunnitelmia joudat tekeen.

Jukka

Se on totta nämä suunnitelmat jo syövät rajusti liikevaihtoa muualta.

Myöskin tulee takaiskuja..kone tilttas muutama päivä sitten ja esimerkiksi näiden DWG kuvia ei ole enää koneella ollenkaan ( ei edes autosaven temp tiedostossa )!

Liitteet
todella kalliita kuvia
todella kalliita kuvia
VELOCITRIKE_3Views55.JPG (41.43 KiB) Katsottu 2750 kertaa
Viimeksi muokannut Lizard100, 16 Joulu 2012, 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

jviirret kirjoitti:
Lizard100 kirjoitti:

Se on totta nämä suunnitelmat jo syövät rajusti liikevaihtoa muualta.

Kohta olet siis spämmänyt tänne kokonaisen velomobiilin arvosta kuvia? Vai joko halvimpien hinta on ylitetty?

Jukka

Sitä on todella vaikea sanoa...ehkä on. Tosin nyt on jonkilainen lama menossa.

Alla vielä yksi "spämmi" ! :wink:

Lisää löytyy aina täältä ( pari päivitettyä versiota lisätty 18.12.2012 ); http://max3fan.blogspot.fi/

Liitteet
pienin vakaa laite !
pienin vakaa laite !
Smallest_ROADRUNNERzxr.jpg (30.13 KiB) Katsottu 2707 kertaa

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE...RAKENNE ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Tässä olisi ainakin mock uppia varten rakennesysteemi kertaalleen läpikäytynä. Mustat kuvaa jäykistäviä ja ikäänkuin ainakin osittain läpi rakenteen meneviä osia tai jäykistävien rakenteiden ( harmaa ) tukevia osia.Punareunaiset ovat muotoon taivutettuja vaneri-hiilikuitu levypintoja, jotka myös jäykistää rakennetta.

Hiilarivahvistettu vanerirakenne ( kuten 1978-1980 tennismailoissa ).

Liitteet
structural system
structural system
V-TRIKE_structure1_35.JPG (31.26 KiB) Katsottu 2698 kertaa

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1053
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

Laitatko leveysmitat poikkileikkauksiin? Oletko huomioinut vetävän pyörän ja kampien vaatiman lisäleveyden tarpeen?

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mittasin huvikseni ja jos mä olisin kuskina (184 cm - kohtuunormaali jalan mitta) niin mulle polkimet olis n. 5cm liian lähellä istuinta. Olettaen että kammet on sen 120mm - mikäli pidemmät niin sitten enemmän. Muita mittoja en tsekannut, toi vaan kiinnosti.

Kaitsu62
Viestit: 57
Liittynyt: 11 Marras 2012, 11:21
Paikkakunta: Vaajakoski
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Kaitsu62 »

Miten siitä näkee eteenpäin? Olen luullut, että pienet pyörät rullaavat aika heikosti. Ja aiheuttavat värinää ja meteliä, ainakin rullaluistelijan kuulee jo kaukaa. Päällysteessä on aina epätasaisuuksia.

Jotkut haluavat klossit vähän taaemmas kengässä. Kovasti runtatessa nilkan asento voi olla vähän eri, vaikuttaneeko mitään tilantarpeeseen.

Vähän Off-Topic: Inventoriin löytyisi Excel-taulukon mittojen mukaan muokattava 3D-ukko, iMike.
http://www.cadforum.cz/cadforum_en/qaID.asp?tip=3231
Varmaan näitä löytyisi muihin CAD-ohjelmiin.

Timppa
Viestit: 43
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 08:02
Paikkakunta: Sotkamo

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Ukko on sisällä, mutta missä hartiat sopii olemaan?

Liitteet
V-TRIKE_structure1_35.JPG
V-TRIKE_structure1_35.JPG (31.26 KiB) Katsottu 2708 kertaa
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Pullistumassa ( samalla takarenkaiden kotelo ) ..lähellä leikkausta B.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Kaitsu62 kirjoitti:

Miten siitä näkee eteenpäin? Olen luullut, että pienet pyörät rullaavat aika heikosti. Ja aiheuttavat värinää ja meteliä, ainakin rullaluistelijan kuulee jo kaukaa. Päällysteessä on aina epätasaisuuksia.

Jotkut haluavat klossit vähän taaemmas kengässä. Kovasti runtatessa nilkan asento voi olla vähän eri, vaikuttaneeko mitään tilantarpeeseen.

Tästä näkee hyvin eteenpäin..kun ei ole kädet edessä.

Tässä on tuplasti isommat takarenkaat kuin rullaluistelijoilla....jopa 2.5 kertaa.

Klosseja en oo tutkinu.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Pastori kirjoitti:

Mittasin huvikseni ja jos mä olisin kuskina (184 cm - kohtuunormaali jalan mitta) niin mulle polkimet olis n. 5cm liian lähellä istuinta. Olettaen että kammet on sen 120mm - mikäli pidemmät niin sitten enemmän. Muita mittoja en tsekannut, toi vaan kiinnosti.

Joo tässä on aktiivinen polkuasento jalkaa ei saa täysin suoraksi 195 cm pitkä ukko.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Lizard100 kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Mittasin huvikseni ja jos mä olisin kuskina (184 cm - kohtuunormaali jalan mitta) niin mulle polkimet olis n. 5cm liian lähellä istuinta. Olettaen että kammet on sen 120mm - mikäli pidemmät niin sitten enemmän. Muita mittoja en tsekannut, toi vaan kiinnosti.

Joo tässä on aktiivinen polkuasento jalkaa ei saa täysin suoraksi 195 cm pitkä ukko.

No ei varmaan jos ei saa sopivan asentoon 184 senttinenkään :)

Mustasudenkorento kirjoitti:

Melkein tekis mieli mennä tohon kuntonojakin päälle ja mittoa mitä itse tarvisi tilaa...

Ota pari mittaa.

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Nebulus kirjoitti:

Laitatko leveysmitat poikkileikkauksiin? Oletko huomioinut vetävän pyörän ja kampien vaatiman lisäleveyden tarpeen?

Tässä kun ei eturengas käänny niin voidaan mennä kapeampaan zydeemiin..en ole varma saako tähän 28 vaihdetta ehkä vain 5 kuten VARNAssa.

Leveyttä on 10 cm enemmän kuin VARNAssa.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Pastori kirjoitti:
Lizard100 kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Mittasin huvikseni ja jos mä olisin kuskina (184 cm - kohtuunormaali jalan mitta) niin mulle polkimet olis n. 5cm liian lähellä istuinta. Olettaen että kammet on sen 120mm - mikäli pidemmät niin sitten enemmän. Muita mittoja en tsekannut, toi vaan kiinnosti.

Joo tässä on aktiivinen polkuasento jalkaa ei saa täysin suoraksi 195 cm pitkä ukko.

No ei varmaan jos ei saa sopivan asentoon 184 senttinenkään :)

Mustasudenkorento kirjoitti:

Melkein tekis mieli mennä tohon kuntonojakin päälle ja mittoa mitä itse tarvisi tilaa...

Ota pari mittaa.

Kyllä tässä on mitottukin.

Selventääkö tämä ?

Liitteet
color footage
color footage
V-TRIKE_sections4.jpg (30.26 KiB) Katsottu 2685 kertaa

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Oi kiitos pastori :-)

Tässä vähän mittoja.
-penkki 17cm maasta
-kampikeskiönkorkeus maasta 24cm
-kampien ja jalkojen leveys 42cm
-polkutilan korkeus 52cm (kantapäästä taisen jalan varpaisiin)
-poljin ääriasennossa penkin etureunaan 90cm
-poljin ääriasennossa takaraivon keskelle 160
-polkimen ääriasennosta selkänojan alareunaan 122cm
-polven korkein kohta 65cm
-polven alapinnan alin kohta maasta 10cm
-reisien leveinkohta 44cm
-perseen levein kohta 42cm
-hartioiden leveinkohta kädet hieman eteen tuotuna 50cm
-pään korkeus maasta 88cm...

Tuota pienempään kokovartalo kortonkiin on ihan turha meikäläisen kuvitella kömpiväni...

Ps, yhteenkään suomen veloista en ole kehdannut itseäni survoa...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Lukittu