Mulla rupesi Sramin dual drive taas kettuilleen. Kakkosvaihde ei pysy enään päälle... No vaihdoin tilalle tavallisen takanavan jossa 34-11? rataspakka. Joutui tekemään uuden vaihtajankorvekkeen jotta vaihtaja mahtui menemään isoimmalle rattaalle. Muuten sopi just ja just paikoilleen. Samalla vaihdoin kiertovaihtajan tilalle peukalovaihtajan. Mä olen tottunut ajamaan maantipakalla, mutta yllättävän vähän isompi vaihde väli häiritsee.
Ekoilla lenkeillä tuntuis, että keskinopeudetkin olisi hieman noussut. Lauantaina kun ajelin mökiltä lopella (n.75km) yhdistyksen "kalakisoihin" retkikamat kyydissä niin keskari karvan yli kolmekympin. Mikä mulle on tosi hyvin...
Mä en kanssa oikein ole ollut tyytyväinen Mangon ajettavuuteen. Aatellut kanssa, että johtuisi jousituksesta ja etupään geometriasta. Pyörä kaiken kaikkiaan vähän levoton. Huiput tosin siinä kahdeksankympin hujakoilla... Tosin kaikki jotka ovat pyörää koeajaneet niin hekin ovat huomanneet pyörän levottomuuden. Levottomuuteen tottuu ajan kanssa, mutta kyllä se välillä alkaa hirvittämään. Varsinkin sivutuulessa... Mielenkiinnolla seuraan saatko tuota parannettua. Etupää jäykkänä pyörä selvästi rauhallisempi. Mä olen kanssa miettinyt tarvisko kääntö olla herkempi. Nythän ohjaus ei "automaattisesti" pyri menemään suoraan niinkuin tavallisessa fillarissa. Voisiko iskarin tuenta olla käännöstä erillään? Tai sitten yläpään voisi laakeroida, jotta iskarin sisäputken ei tarvitsisi kääntyä? Mä olen saanut klapin pois ristikkonivelestä ihan kiristämällä. Tosin tuohonkin osaan kaipaisin laakereita niin senkin voisi kiristää kunnolla.