Sivu 1/1

Rohloff

Lähetetty: 12 Tammi 2008, 09:03
Kirjoittaja visiopetteri

Otsikko kertonee kaiken oleellisen! Tässä on tullut jo hetki mehusteltua, että josko tuossa nyt ois sittenkin rahalle vastinetta. Kovasti on tullut googletettua, ja oikeastaan aika vähän tuosta on tullut negatiivista juttua vastaa, pääasiassa ainoa murhe tuntuu olevan mahdollinen öljyn vuotaminen ja sekin pääasiassa tiputtamista, vuotamisen sijaan. Hurjimmat on noilla ajaneet ihan mielettömiä kilometrimääriä, mutta itteä jotenkin epäilyttää, että suurin uhka tuon toiminnalle on se, että joku varastaa joko takakiekon tai koko pyörän :?

Jotenkin himottaisi se levyjarruversio, joka vaatii sen ulkoisen vaihdinboksin, lisäksi pitkät ketjut yms. syyt aiheuttavat ketjunkiristimen tarpeen, muuta tuosta nyt ei vielä osaa speksata. No se, että vannekehäksi meinasin 26", niin samaa kiekkoa saisi käytettyä myös maastopyörässä jne jne, eli tuo koko on vaan huomattavasti useampaan projektiin sopiva, verrattuna siihen, että teettäisi 20" kehällä tuon takakiekon. http://www.rohloff.de/en/ Tuolta Rohloffin sivuilta löytyy myös rungonrakentajille tietopakettia noista dropouteista yms, joten ei jää siitäkään kiinni.

Onko jollakulla moinen pyörässään ja onko tuosta nyt jotain oleellista tietoa?


Lähetetty: 23 Helmi 2008, 12:18
Kirjoittaja visiopetteri

jee jee \o/ nyt on rohloffin navalla oleva käyttämätön takakiekko. Kehänä on mavicin MX719, jonka pitäs olla ihan ok. Napa on hopeinen, ilman levyjarrunkiinnitystä, eli väri ja malli ei ihan sitä mitä oisin halunnu, vaan kun halavalla sai (vähä yli 700 posteineen).. Hassu tunne kun lähettelee hollantilaiselle jampalle rahat, ja katsoo oliko se miten rehellinen kauppakaveri. No onneksi tällä(kin) kertaa sain mitä pitikin, mikä on pääasia.

Nyt vaan tarttee saada runko valmiiksi, niin pääsee tota rohloa testaamaan :)


Lähetetty: 23 Helmi 2008, 19:29
Kirjoittaja Pastori

Tässä sulle kokoillan leffa Sauran Iberian sijaan > Rohloffin öljynvaihtovideo