Teet tietysti molemmat, niin voit vertailla
Härski kirjoitti:Selittäkääs tyhmälle miten tehdään - matala - mbb tekettä siitä pyyttonia
Speculoos. Pyyttoni tarvitsee negatiivisen jätön ollakseen pyyttoni.
Härski kirjoitti:Ei tarvii. Korkeelta on pitempi matka kaatua maahan joten tasapainon korjausliikkeille on enemmän aikaa.
Selittäkääs tyhmälle miten tehdään - matala - mbb tekettä siitä pyyttonia
Riittävän pieni etukiekko, ei kai siinä muuta. Onhan noita tehty.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
jooseha kirjoitti:Kyl se osittain jätöstäkin tulee. PWyyttonissa on niin reilu negatiivinen jättö että painopisteen väärään suuntaa liikkumisen kääntäessä tuntee selvästi. Se haittaa varmasti ennen kuin pyörällä oppii ajamaan sujuvasti.
Onko -250mm jättö pythonissa reilu?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Pannaanpas taas kuvat näkyviin, niin on helpompi mielikuvitella. Ylempi on vielä vähän kesken, mutta kuva on perempi rakenteen hahmottamisen kannalta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Nyt kun kuvasta voi tilanteen tarkastaa, väittäisin, että vaikeampi ajettavuus johtuu keskinivelen, ja toisaalta välirungon, liiasta joustavuudesta. Varsinkin väännön* välittyminen etu- ja takapään välillä vaikuttaa erittäin paljon ajon helppouteen -sitä enemmän tällä on väliä, mitä matalampi pyörä. Matalan pyörän ohjaamisessa on "kiireempi", joten liika joustavuus on kiireen kannalta haitallista.
*Vääntö on kappaleen vastakkaisten päiden kiertymistä vastakkaisiin suuntiin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Must tuntuu ja että tämä vekotin joustaa kaikkialta. Niin omanikin tekee. Sen käytös on parantunut joka kerta, kun olen jäykistänyt sitä. Vieläkin olisi tarve.
PW kirjoitti:Onko -250mm jättö pythonissa reilu?
Se on ihan normaali matalan isorenkaisen jättö. Magesin alkuperäisessä on -27cm.
Vielä sananen noista matalista mbb:istä. Niissä rengas kääntyy jalkojen välissä eikä jalkojen mukana kuten pyyttonissa. Tämä taitaa olla pitkälti syy ettei niitä juurikaan ole. Etenkin isorenkaisena eturengas mahtuu kääntymään niin vähän, että pyörän kääntösäde on aivan järkyttävän suuri.
Niinpä. Munkin mielestä mahdoton yhtälö tehdä matala mbb. Renkaan täytyy olla epäkäytännöllisen pieni, tai runkoniveltä täytyy siirtää taaksepäin. Ja kun runkonuvelen siirtää lonkan paikkeille syntyykin..
Härski kirjoitti:Niinpä. Munkin mielestä mahdoton yhtälö tehdä matala mbb. Renkaan täytyy olla epäkäytännöllisen pieni, tai runkoniveltä täytyy siirtää taaksepäin. Ja kun runkonuvelen siirtää lonkan paikkeille syntyykin..
Voi miten rajoittunutta ajattelua
Kuka sanoo, että eturengas on oltava kampien takapuolella?
jooseha kirjoitti:Käytänöllinen ja matala on sellainen yhdistelmä ettei sen tekeminen kaksirenkaisena oikein onnistu - edes pyyttonina tai kiinteäpuomisena
Eikä pystypyöränä, eikä edes moottoripyöränä... No, ei edes nelipyöräisenä... Väkisin tulee ainakin iso kun ihminen on osittaisen pystyasennon sijaan pitkällään.
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Ei oo kerenny reenata lajia. Isopyyttoniasetelma on kuitenkin jonkun aikaa ootellu inspiraatiota. Katkenneesta Piirakka 3:sta otin keulan josko siitä sais toimivan kärmeen keulan
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Sehän on huomenna ajokunnossa, jos/kun löydät inspiraation
Onkos tuo etupyörä Ängeslevän entinen takapyörä?
Muistathan huomioida, että molempien kiekkojen keskitasot ovat samassa tasossa, ennen kuin kyhäät rungon tuohon väliin, jotta tulee suora. Jos rengas on paikallaan, pitää ainakin ilma olla pois, jotta tukee vanteen reunaan, ja vanteet yhtä leveät.
Minä en hahmota, mikä tuo sinun jikipalkki on. Onko se puuta, onko se moniosainen...?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:Onkos tuo etupyörä Ängeslevän entinen takapyörä?
Muistathan huomioida, että molempien kiekkojen keskitasot ovat samassa tasossa, ennen kuin kyhäät rungon tuohon väliin, jotta tulee suora. Jos rengas on paikallaan, pitää ainakin ilma olla pois, jotta tukee vanteen reunaan, ja vanteet yhtä leveät.
Minä en hahmota, mikä tuo sinun jikipalkki on. Onko se puuta, onko se moniosainen...?
Joo Tapsan värithän siinä on. Jigin toinen sivu on puuta ja toinen kulmarauta.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.