Sivu 2/3

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Lähetetty: 19 Elo 2015, 04:25
Kirjoittaja rutunen
TMS kirjoitti:

Kyllähän tällänen homma on ihan kinnerin heiniä, päällystetty tie eikä kaupunkiajoa juurikaan (ymmärtääkseni). Jos reitti on kerran vielä suht tasainen niin senhän ajaa nopealla kinnerillä alle tunnissa. Eli lopputulema on että kinnerillähän tuon voi ajaa vaikka melkein joka päivä, toisin kuin kattamattomalla (jos on siis tarkoitus tehdä jotain muutakin elämällään kuin olla töissä, ajaa pyörällä tai nukkua).

Allekirjoitan nyt kun on huomannut nopeuserot arkiajossa. Nojakillakin varmasti menisi se 30 km/h rikki jos hyvät osat. Ei vain ole sadesuojaa ellei katetta askartele.


Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Lähetetty: 19 Elo 2015, 08:31
Kirjoittaja PW

Kinneristien kanssa taipusin samalle kannalle, ihanteellinen kinnerityömatka - siis erittäin hyvä tekosyy hommata/tehdä kinneri :mrgreen:


Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Lähetetty: 19 Elo 2015, 09:27
Kirjoittaja Pastori

Se voi olla että pitää ensin testailla ilman kinnerii ja sitten voisi kokaista jonkun kinnerillä ja jäädä koukkuun.
Kohtahan se tosin taitaisi olla TMSn kinneri edullisesti kaupan kun sieltä pukkaa niitä uudempia ja nopsempia :) Sehän olisi hyvin koulutettu jo valmiiksi. Tuskin tarttis ite edes polkee.


Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Lähetetty: 19 Elo 2015, 13:06
Kirjoittaja jviirret

Eikä noin pitkälle työmatkalle ole kai häpeä laittaa sähköapuakaan? Kun malttaa käyttää nuukasti niin virta piisaa molempiin suuntiin.

Jukka


Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Lähetetty: 19 Elo 2015, 13:35
Kirjoittaja Pastori
jviirret kirjoitti:

Eikä noin pitkälle työmatkalle ole kai häpeä laittaa sähköapuakaan? Kun malttaa käyttää nuukasti niin virta piisaa molempiin suuntiin.

Jukka

Juu. Hyvä muistutus. Aattelin nyt kokeilla tuota mm. kuudee minillä tota parin viikon päästä kun joudun sinne ekaa kertaa. Siihen tulee sähköapu.
Olen töissä rakennuksessa jossa saa pyörän laturiinkin.


Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Lähetetty: 19 Elo 2015, 13:46
Kirjoittaja tavasti
jviirret kirjoitti:

Eikä noin pitkälle työmatkalle ole kai häpeä laittaa sähköapuakaan? Kun malttaa käyttää nuukasti niin virta piisaa molempiin suuntiin.

Laillinen sähköapu loppuu 25 km/h nopeudessa, eli pastorin vauhdeilla lähinnä ylämäissä ja risteyslähdöissä. Kun oli tasaista eikä kaupunkiajoa, niin auttaako juuri mitään?


Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Lähetetty: 19 Elo 2015, 14:11
Kirjoittaja Wacky
tavasti kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Eikä noin pitkälle työmatkalle ole kai häpeä laittaa sähköapuakaan? Kun malttaa käyttää nuukasti niin virta piisaa molempiin suuntiin.

Laillinen sähköapu loppuu 25 km/h nopeudessa, eli pastorin vauhdeilla lähinnä ylämäissä ja risteyslähdöissä. Kun oli tasaista eikä kaupunkiajoa, niin auttaako juuri mitään?

Eikös Itä-Suomessa ole kohtuullisen mäkistä? Eli siitä voisi olla aika paljonkin hyötyä


Re: Työmatkapyörä 47 kilsan siivulle?

Lähetetty: 19 Elo 2015, 14:12
Kirjoittaja Pastori

Noin yleensä joo. Mutta juuri tämä väli ei ole kovin mäkinen.

jns_oku.gif
jns_oku.gif (5.36 KiB) Katsottu 3604 kertaa

Tossa rataprofiili. Kotoo on näköjään n. 47 kilsaa.


Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Lähetetty: 19 Elo 2015, 15:36
Kirjoittaja jviirret
tavasti kirjoitti:

Laillinen sähköapu loppuu 25 km/h nopeudessa, eli pastorin vauhdeilla lähinnä ylämäissä ja risteyslähdöissä. Kun oli tasaista eikä kaupunkiajoa, niin auttaako juuri mitään?

Ylämäet hidastaa keskinopeutta eniten ja sähköavulla niiden nopeus jopa tuplaantuu. Jos mäkiä on vähän niin sehän tarkoittaa vain sitä että pieni(edullinen) akku riittää.
Jaksaa paremmin poljeskella ne tasaiset osuudet kun ne muutamatkaan jyrkät nousut ei edellytä maksimisykkeen rajoilla käyntiä.

Jukka


Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Lähetetty: 19 Elo 2015, 15:46
Kirjoittaja tavasti

Tää ei nyt selviä millään muulla, kun Pastorin tarvii käydä ajamassa toi pätkä, ja gps-logit (nopeuskäppyrä) jakoon. Sitten lasketaan siitä paljonko olis nopeutusvaraa sähköavulla, ja sit toisaalta paljonko on se laskennallinen, painon aiheuttama hidastus.


Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Lähetetty: 19 Elo 2015, 16:33
Kirjoittaja jviirret
tavasti kirjoitti:

Sitten lasketaan siitä paljonko olis nopeutusvaraa sähköavulla

Ei sen sähköavun tarvi edes nopeuttaa matkantekoa, riittää että tekee siitä mielekkäämpää ja aiheuttaa työmatkan ajamisen pyörällä useammin.
Urheilu ja kuntoilu mielessä tuollaiset ylämäkien tuomat intervallit ovat varmasti ihan toivottuja, mutta työpäivinä kun työpaikalla ja kotona työpäivän jälkeenkin pitäisi jaksaa jotakin...
Kuvittele itsellesi 45km pyörälenkki aina ennen työpäivää ja toinen samanlainen välittömästi sen jälkeen ;)
En mä omalle 8km työmatkalle sähköriesaa tarvi, en kesällä vaikka matkaa olisi tuplasti enemmän, enkä etukäteen suunitelluille pitkille pyöräretkillekkään, mutta tällaisille pitkille päivittäisille ajoille sellainen varmastikkin tulisi.

Jukka


Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Lähetetty: 19 Elo 2015, 16:38
Kirjoittaja tavasti
jviirret kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

Sitten lasketaan siitä paljonko olis nopeutusvaraa sähköavulla

Ei sen sähköavun tarvi edes nopeuttaa matkantekoa, riittää että tekee siitä mielekkäämpää ja aiheuttaa työmatkan ajamisen pyörällä useammin.
Urheilu ja kuntoilu mielessä tuollaiset ylämäkien tuomat intervallit ovat varmasti ihan toivottuja, mutta työpäivinä kun työpaikalla ja kotona työpäivän jälkeenkin pitäisi jaksaa jotakin...

Just näin. Tätä minäkin monesti olen argumentoinut, mutta Jukka on itse ollut 'sama se on mennä mopolla'. :-P


Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Lähetetty: 19 Elo 2015, 16:51
Kirjoittaja jviirret
tavasti kirjoitti:

Tätä minäkin monesti olen argumentoinut, mutta Jukka on itse ollut 'sama se on mennä mopolla'. :-P

Sekin olisi erittäin hyvä vaihtoehto ja jos pitää päästä nopeammin niin jopa parempi kuin alkaa virittelemään jotakin katulaitonta "polkupyörää".

Jukka


Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Lähetetty: 19 Elo 2015, 18:32
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

Sitten lasketaan siitä paljonko olis nopeutusvaraa sähköavulla

Ei sen sähköavun tarvi edes nopeuttaa matkantekoa, riittää että tekee siitä mielekkäämpää ja aiheuttaa työmatkan ajamisen pyörällä useammin.
Urheilu ja kuntoilu mielessä tuollaiset ylämäkien tuomat intervallit ovat varmasti ihan toivottuja, mutta työpäivinä kun työpaikalla ja kotona työpäivän jälkeenkin pitäisi jaksaa jotakin...
Kuvittele itsellesi 45km pyörälenkki aina ennen työpäivää ja toinen samanlainen välittömästi sen jälkeen ;)Jukka

Itseäni en osais kuvitella mut Pastorin kyllä 8)


Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Lähetetty: 19 Elo 2015, 19:20
Kirjoittaja jori

On tuo viimeinen kinkama aika jyrkkä 20 m nousu.
Kuva