Risan nexuksen sain jo irroiteltua ja kehän taivuteltua parin millin tarkkudella suoraksi. Oletan että navan myyjä osasi myydä mulle oikean mittaiset pinnat kun otti mitat navasta ja sanoin että kehä on yksiseinämäinen 507. Ainakin pinnat on vähän pidemmät kuin nuo Nexuksessa olevat ja pinnalaippa kt2:ssa on vähän pienempi.
Nyt sitten vain huomiseen mennessä joku hyvä linkki kolme-ristiin(vai miten se nyt sanotaan) puolaukselle niin että venttiilin reikä osuu "vapaaseen väliin".
edit: siksi täällä päiväkirjaosiossa, kun ajattelin että tämä on tällainen yhden kiekon standardiohje/kasaamisen opettelu kokemus ketju. Voinee siirtää johonkin rakenteluketjun jatkoksi jos alkaa rönsyilemään laajemmaksi.
Jukka
Viimeksi muokannut jviirret, 20 Marras 2015, 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jotta homma ei olisi näin helppoa niin minun vannekehässä pinnanreiät menevät siksakkia, ja juuri niinpäin ettei edes ensimmäisen pinnan laittaminen ohjeen mukaan ole mahdollista Ok, onnistuuhan se tuolla ohjeella kun muistaa että puhuttaessa vapaarattaan puolesta ymmärtää sen toiseksi puoleksi...
Kysyitkö onko tuo mallinumero sama? Ainakin mun navoissa oli kumassakin 16T rattaat ja KT:n nettisivu ei tunne sitä kokoa. Näitä voi olla useampia sukupolvia
Kannattaa vaihtaa varastorasvat pois. Lopettaa niillä vaihtamisen lämmettyään. Kylmänä kyllä vaihtaa.
Ekan kiekon tein joskus poikasena ilman ohjeita. Purin vanhan ja kasasin sen takaisin valmista mallina käyttäen. Oli aivan kelpo.
Viimeksi kun tein, lunttasin tästä suomenkielisestä artikkelista muistin virkistämiseksi.
Kysyitkö onko tuo mallinumero sama? Ainakin mun navoissa oli kumassakin 16T rattaat ja KT:n nettisivu ei tunne sitä kokoa. Näitä voi olla useampia sukupolvia
Kannattaa vaihtaa varastorasvat pois. Lopettaa niillä vaihtamisen lämmettyään. Kylmänä kyllä vaihtaa.
Taitaa olla enemmän kiinni Kiinalaisten tavasta vetää navat liian pienelle laakerivälykselle? Tuokin pyörii käsissä aika kankeasti. Toisaalta, voikohan tuo vaikuttaa mekanismin toimintaan Kattoo sitä sitten kun(jos) saan kiekon joskus kasattua...
Kun hain omani, niin juteltiin navoista. Oli joku maahantuojan poistoerä maahantuonnin loppuessa. Alunperin oli ollut kolmekymmentä. Mun jälkeen jäi yksitoista.Tänä vuonna oli ollut kolme muuta ostajaa. Erä on siis luultavasti vuosia vanha. En huomannut kysyä kuinka vanha
Mun epäilys perustuu täältä napattuun kommenttiin, jonka mukaan ensimmäisen sukupolven navassa olisi ollut toimintavarmuusongelma. Ei niissä varmaankaan isoa eroa ole. Jotain pientä hiomista korkeintaan.
Minkäs mittaiset pinnat muuten ovat? Itse mittailin navan ja vastaavan vanteen. Laskuri antoi pinnojen mitaksi 235,5mm.
.
Mun epäilys perustuu täältä napattuun kommenttiin, jonka mukaan ensimmäisen sukupolven navassa olisi ollut toimintavarmuusongelma. Ei niissä varmaankaan isoa eroa ole. Jotain pientä hiomista korkeintaan.
Minkäs mittaiset pinnat muuten ovat? Itse mittailin navan ja vastaavan vanteen. Laskuri antoi pinnojen mitaksi 235,5mm.
.
Eivät ole kuin 230mm, mutta sanoi että nippelit on pitkät. Saas nähdä ovatko riittävän pitkät, itse sain tuolla laskurilla vaadituksi pinnapituudeksi 234mm.
Illalla lueskelin nuo ylläolevat ohjeet silmäilemällä läpi. Annoin asian hautua yön yli ja nyt on kiekko kassa. 3. ja 4. kerros piti kertaalleen purkaa kun meinasi tulla vain kaksi ristiin puolaus ja pinnoihin sentti liikaa pituutta Ennen 3. vaihetta olisi siis kannattanut vilkaista ohjetta. Nippelit likos öljyssä ennen asennusta. Purkamisesta huolimatta tähän vaiheeseen ei mennyt kuin tunti aikaa.
Kaikki pinnat ovat nyt yhtä kireällä. Pyörittelin nippoja niin ettei pinnan kierre tunnu enää kynnellä. Vanne on vielä löysä. Eli nyt vain kiekko haarukkaan ja kierros kerrallaan jokaista pinnaa kireämmälle kunnes ne soi?