Re: Muutettu SH18
Ja mie tarjoon taas vaijereiden tilalle, "kukkakeppejä" ohjaussauvoiksi
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
https://nojapyorafoorumi.fi/
Ja mie tarjoon taas vaijereiden tilalle, "kukkakeppejä" ohjaussauvoiksi
Sakari on oikeassa, kaksi pyöränpumppua tai mitä vain pneumatiikkasylinteriä vastaavat lähinnä kahta jousta vastakkain.
Värähtelyn taajuutta voi jousilla muuttaa, mutta ei sitä saa jousilla vaimenemaan. Vaimentaminen vaatii energian poistamista värähtelevästä systeemistä. Jousi palauttaa ottamansa energian takaisin lähes kokonaan. Väpätyksen syy on tuossa vehkeessä liian pysty ohjauskulma noin painavalle etupyörälle.
Tässä demo pystyn ohjausakselin väpätysherkkyydestä.
jori kirjoitti:Sakari on oikeassa
Tarkoitit varmaan Jukka, Sakari suunnitteli noita lisäjousia ja pumppuja
jori kirjoitti:Väpätyksen syy on tuossa vehkeessä liian pysty ohjauskulma noin painavalle etupyörälle.
Tuo voi hyvinki olla väpätyksen aiheuttaja, mutta oman kokemuksen mukaan jäykemmällä rungolla väpättäminen alkaa suuremmassa nopeudessa.
Tämän Deltan keulan väpätys alkoi alemmassa nopeudessa kuin kinnerin keulan.
Deltassa 28" etukiekko ja kinnerissä 24". Keulakulmat suunnilleen samat. Neliputki rakenne ei kierry ja päästä etuhaarukkaa kallistelemaan samalla tavalla kuin yhdellä paksulla tai kahdella ohuella putkella toteutetussa rungossa.
Jukka