Milloin rakentelu tulee kyseeseen ja onko vain tadpole vaihtoehtona kysyy ahtaan kellarin kiusaama, jolle delta pyrstöllään seinää vasten olisi parempi, jos ei onnistu hyvin taittuvan tadpolen tekeminen.
Oliko pääkaupunkiseutu sijainti? Sopisi minulle kätevästi kuljetuksen kannalta.
Onko design valmis, vai kuinka paljon siihen voi vaikuttaa, kysyn siksi, että jo muualla täällä on pohdittu foorumin designin pyörän valmistusta pastori nimimerkin luona ensi kesänä ja keulaksi on valittu PW nimimerkin tandemin keula. Tuossa projektissa on kyseessä kaksipyöräinen, onko foorumilla mielenkiintoa ryhmäsuunnitella kolmipyöräistä, 2t3 tai nelipyöräistä? Nelipyöräisenkin saisi pystyyn pyrstölleen.
Minulle rajoittava tekijä varastotilan ohella on kapeat ovet, joiden läpi on kuljettava, joten jos osallistun projektiin, on ehkä kapeampi versio ja sitten hallittavuuden kannalta todella matala painopiste sekä makaava asento penkissä pakollisia. Mikä voi sotia ryhmäsuunnittelussa muiden tarpeita ja haluja vastaan.
Onko kyseessä yhden vai useamman mallin mahdollistava projekti? Kun jigeillä useamman teko nopeutuu, mutta useampi design vähentää etua.
Saa kai tadpolenkin pystyyn varastossa, mutta on niin ahdasta ja sählää porukkaa taloyhtiössä ja huoltofirmassa, ettei ole luottoa. Jos totta puhutaan, on niin vähän luottoa, että taiteltava pitäisi olla ja joko kotiin tai vinttiin pitäisi viedä pitkäikäisyyden takaamiseksi.
Ei olisi taiteltavuus paha speksi varmaan kenellekään autoon, junaan ja lentokoneeseen laittamista ajatellen.
Onnistuisiko foorumilta kaikkiin pyöriin sopivan taitto tai osiin jakamismekanismin suunnittelu? Olisi universaali tai lähes ja helposti saatavista osista kasattava edes enemmistöön malleista sopiva mekanismi varmaan kätevä. Jos sarjatuotantona pystyisi nopeasti ja halvalla tekemään kaikille halukkaille, voisi omatekeleet kaikki jatkossa olla käytännöllisiä.
Minulle ainakin autottomana on tarkoitus pysyä, kun olen pyöräilijä. Siitä on haittana vaikeus päästä tapaamisiin ja kisoihin, kun julkisilla liikkuminen on hankalaa tai mahdotonta isoilla pyörillä. Taitettavuus helpottaisi elämää valtavasti myös niille, jotka saavat pyörän mahtumaan auton sisälle.
Vähänkö hotsittaisi taitettava tai jaettava trike tai nelipyörä, jonka voisi viedä kotiin penkiksi. Tai ajaa trainerilla. Ahtaat tilat estäneet tämän unelman toistaiseksi. Olisi terveellistä huonokeuhkoiselle treenata sisätilojen lämpimyydessä talvella. Satula taloyhtiön punttisalilla kuntopyörässä ei ole mukava ja kumpaako ajaa mieluummin pystäriä kellarissa, vai nojakkia ruudun äärellä?