Re: Punakettu - Hase Kettwiesel
Vähän tuntuu, että PW on innostunut talvisähköpyöräilystä?
Ei kantsi hirveesti stressata tuosta lataamisesta. Latailet vaan niin kuin hyvältä tuntuu. Nuo mun ja jorin pelottelut on vaan insinöörihifistelyä
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
https://nojapyorafoorumi.fi/
Vähän tuntuu, että PW on innostunut talvisähköpyöräilystä?
Ei kantsi hirveesti stressata tuosta lataamisesta. Latailet vaan niin kuin hyvältä tuntuu. Nuo mun ja jorin pelottelut on vaan insinöörihifistelyä
En myönnä mitään Miun täytyy vaan pitää pyörä ajokunnossa jos sattus, ett pyörän omistajakin sitä joskus käyttäs. Kerran on käyny tällä töissä
Muuten oon sitä mieltä, ett joku salaliitto tähän kätkeytyy, sähköpyöräuskon levittämiseen Pikkusormen kun antaa ja kampia lyhentää lyhentämistään, ni pitää läskiinkin
sähköt laittaa - lopuks varmaan kinneriinkin
Ohjaus välillä jäykkä, en oo saanu selvää mikä muu siihen vaikuttaa ku akun paino? Välillä tuntuu ihan herkältä, välillä väkisin vääntämiseltä? Ohjauksen välittäjätanko välillä vääntyy jos etukiekko aivan linkussa vasemmalle ja väkisin työntää pyörän suoraan. Akun paino on selvästi liikaa ohjaukselle, pitäs siirtää se tuohon rungon päälle kun viittis askarrella.
PW kirjoitti: ↑08 Maalis 2022, 11:03Ohjaus välillä jäykkä, en oo saanu selvää mikä muu siihen vaikuttaa ku akun paino? Välillä tuntuu ihan herkältä, välillä väkisin vääntämiseltä? Ohjauksen välittäjätanko välillä vääntyy jos etukiekko aivan linkussa vasemmalle ja väkisin työntää pyörän suoraan. Akun paino on selvästi liikaa ohjaukselle, pitäs siirtää se tuohon rungon päälle kun viittis askarrella.
Hienosti osasit analysoida ja päädyit oikeaan johtopäätökseen. Tuohon jäykkyyteen vaikuttaa nimenomaan suunniteltua suurempi etupyörän kuorma, tähän nähden liian suuri jättö ja ohjauskulma, jotka yhdessä tuottavat isohkon wheel flopin (lopsahdus). Kun tuota lopsahduskorkeutta sitten vinossa olevaa etupyörää oikaisemalla yritetään oikaista, joutuu etupää nousemaan "kuopasta" ylös ja varsinkin talvella myös työntämään lunta sivuttain renkaan reunalla, saattaa tämä olla helposti liikaa lyhytvartiselle ohjausvivustolle. Tästä syystä kuormaa kantamaan suunnitelluissa ajoneuvoissa ohjauskulmat ovat melko pystyt.
jori kirjoitti: ↑08 Maalis 2022, 11:17PW kirjoitti: ↑08 Maalis 2022, 11:03Ohjaus välillä jäykkä, en oo saanu selvää mikä muu siihen vaikuttaa ku akun paino? Välillä tuntuu ihan herkältä, välillä väkisin vääntämiseltä? Ohjauksen välittäjätanko välillä vääntyy jos etukiekko aivan linkussa vasemmalle ja väkisin työntää pyörän suoraan. Akun paino on selvästi liikaa ohjaukselle, pitäs siirtää se tuohon rungon päälle kun viittis askarrella.
Hienosti osasit analysoida ja päädyit oikeaan johtopäätökseen. Tuohon jäykkyyteen vaikuttaa nimenomaan suunniteltua suurempi etupyörän kuorma, tähän nähden liian suuri jättö ja ohjauskulma, jotka yhdessä tuottavat isohkon wheel flopin (lopsahdus). Kun tuota lopsahduskorkeutta sitten vinossa olevaa etupyörää oikaisemalla yritetään oikaista, joutuu etupää nousemaan "kuopasta" ylös ja varsinkin talvella myös työntämään lunta sivuttain renkaan reunalla, saattaa tämä olla helposti liikaa lyhytvartiselle ohjausvivustolle. Tästä syystä kuormaa kantamaan suunnitelluissa ajoneuvoissa ohjauskulmat ovat melko pystyt.
Ohjausnivel on näköjään löysällä ja kuskin paino sitten jäykistää niveltä. Toivottavast laakeripesä ei oo viottunu.
Mullahan oli LSL:ssä jäykkä ohjaus kun käänsi kaasua. Vaihdoin laakerikupit päikseen ja käänsin 90 astetta (kun ei ollut varastossa toisia samankokoisia). Onneksi auttoi.
Täytyy katella kun tulee sopiva avain vastaan, ne tuntuu olevan taas jossain syvällä (hangessa). Onkohan tuo 32mm lähellä oikeeta tai iso jakari, pienet putkitonget mitä näitä on
Ite tulee käytettyä papukaija- eli siirtoleukapihtejä.
Iso jakari on aina paikallaan Ennemmin tai myöhemmin sille tulee kuitenkin käyttöä, jos vaan ylipäätänsä jotain tekee. Eikä tarvi edes isoja koneita omistaa. Nimimerkillä juuri putkikiinnikkeen 15" jakarilla taivuttanut.
Ohjauslaakeri menee kyllä millä tahansa, koska se ei ole voimalaji.
Vesi lensi takarenkaista kuskin päälle, ratkaisin taas lokaripuutteen retkipatjalla. Nyt laitoinkin vaan kaksi palaa retkipatjaa penkille, niin leveälti, ett toimii myös lokarina, pehmustehomman lisäksi Helppo kiinnittää ku istuu vaan päälle
Tarkoittiko tuo, että laitoit penkin selkänojaan ylileveän pehmusteen, joka ulottui takarenkaiden lokariksi asti. Kuva olis kiva. Tässä on kuva edellisestä lokarivirityksestä.
Sori, kuva jäi johonkin. Juuri, ylilevee pehmuste toimii lokarina.
Retkipatja on kyllä ittestään mainiota värkkiä lokariksi.Varsinkin jos kiinnityspisteitä on riittävästi tarjolla. Ei rämise tms ja saa muotoiltua millai lystää. Tuntuu kestävän uv säteilyäkin, kun Mulla toiminu mbb-etulokarina useamman kesän. Takalokari vaihtunee kans retkipatjaan tänävuonna, kun muovikennolevy alkaa olemaan haperoa.
Nuo edellisethän on ollu vallan mainion näköiset.. Ilmeiseti jostain syystä tippuneet matkan varrella pois.
Härski kirjoitti: ↑13 Maalis 2022, 10:12Retkipatja on kyllä ittestään mainiota värkkiä lokariksi.Varsinkin jos kiinnityspisteitä on riittävästi tarjolla. Ei rämise tms ja saa muotoiltua millai lystää. Tuntuu kestävän uv säteilyäkin, kun Mulla toiminu mbb-etulokarina useamman kesän. Takalokari vaihtunee kans retkipatjaan tänävuonna, kun muovikennolevy alkaa olemaan haperoa.
Nuo edellisethän on ollu vallan mainion näköiset.. Ilmeiseti jostain syystä tippuneet matkan varrella pois.
Varmaan nippuside hieroi ittensä patjan läpi - pitäs laittaa fiksummin kiinni - ainakin väliin jotain sitkeempää tavaraa.