Masa Slingshot tadpole
Löysin haulla vain yhden maininnan... Masa Slingshot
Facebook Masa Slingshot registry https://www.facebook.com/groups/167265357100894/about/
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
https://nojapyorafoorumi.fi/
Löysin haulla vain yhden maininnan... Masa Slingshot
Facebook Masa Slingshot registry https://www.facebook.com/groups/167265357100894/about/
Ei kai facen haulla mitään löydykkään? Kuukkeli löytää paljonkin haulla slingshot recumbent, esim.:
https://tadpolerider2.wordpress.com/201 ... nostalgia/
Jarcco kirjoitti:Ei kai facen haulla mitään löydykkään? Kuukkeli löytää paljonkin haulla slingshot recumbent, esim.:
https://tadpolerider2.wordpress.com/201 ... nostalgia/
Tämän foorumin haulla. Se oli juurikin sinun maininta.
Tää on minusta hienon näköinen ja ihmettelen miksi samalla mallilla ei muut kaupalliset, eikä autotallirakentelijat tee.
Pitäisi kestää eturenkaiden osalta isommillakin kuin 20" renkailla, mutta takarengas voi olla lujilla. Tosin, kun tiukkoja kurveja ei saa ajettua niin auttaa vähän kestävyydessä.
Näyttää isolta, mutta lienee ainoa tadpole malli jonka saisi helposti vaikka seinää vasten pystyyn
Jukka
Onhan se iso. Ei tuo tänne sopisi minnekään, kun tavallisemman trikenkin kanssa olisi ongelmia. Mm. luhtikäytävässä ei saa säilyttää kuin kukkapurkkia ja kuramattoa, vaikka siihen kinneri mahtuisikin vielä omalle puolelle.
Kannattasko tuommonen tehdä nelipyöräsenä, sivuvetoisena? Riippumattoakaan ei tartteis retkellä mukana jos ois katettu
PW kirjoitti:Kannattasko tuommonen tehdä nelipyöräsenä, sivuvetoisena? Riippumattoakaan ei tartteis retkellä mukana jos ois katettu
Nelipyöräisyys mahdollistaisi kaventamisen normaaliin 70 cm leveyteen. Tuohan on noin leveä, koska painopiste on lähellä takapyörää ja etupyörät tooodella kaukana edessä, jolloin tukikolmion leveys painopisteen sivulla jää edes kohtuulliseksi, ettei heti kaadu sivulle. Videolla näkee, miten tuo pitkä runko on vääntölöysä ja runko vääntyy ja takapää keinuu ajaessa laiskasti.
Sivuvetoisena nelipyöräisenä se olisikin sitten lähellä SH32 runkoa, matalammalla painopisteellä tosin. Nelipyöräisenä vääntölöysyydestä on vain hyötyä.
jori kirjoitti:vääntölöysä
Hauska! Vääntöjäyhyydestä paasaan lähes päivittäin, vääntölöysyys -termi ei ole tullut mieleen.
Vääntölöysyys taitaa olla se syy miksi takakiekko kestää?
Jukka
jviirret kirjoitti:Vääntölöysyys taitaa olla se syy miksi takakiekko kestää?
Jukka
En nyt heti osta väitettä että rungon joustaminen vähentäisi kiekon maksimi kuormitusta. Voi olla että on enempi haittaa jos kiekko kääntyy kovin kallelleen, siihen suuntaan missä kestää vielä huonommin.
Minä tekisin slingshotin takapään zox 4 mallilla. Rungon löysyys ei haittaa läheskään niin paljon. Takakiekot kestää parina huomattavasti paremmin kuin yksittäinen. Sitä paitsi toinen takakiekko voisi vetää polkimilla ja toinen sähköllä. Kaikki osat kävisivät vakiovalikoimasta.
Itsellä himottaisi tehdä retrokinneri just tuohon henkeen.
Runkolöysyyden vuoksi voisi toinen takakiekko nousta kurvissa ilmaan? Tuo olisikin sitten jo nelipyörä...
Jukka
jviirret kirjoitti:Runkolöysyyden vuoksi voisi toinen takakiekko nousta kurvissa ilmaan? Tuo olisikin sitten jo nelipyörä...
Jukka
Etupyörää nostaa ennemmin. Tuo on muuten hyvä, mutta piirtää lumeen 4 uraa.
Tuossa ei välttämättä ole löysä runko.
Kun katsoo takarenkaita niin vasen on paljon enemmän painuneena kuin oikea, joka on juuri ja juuri maassa.
Jarcco kirjoitti:Tuo on muuten hyvä, mutta piirtää lumeen 4 uraa.
Haitanneeko tuo, jos on sähköapu?