Sivu 3/6

Re: Kottaraisesta Korppiin

Lähetetty: 04 Helmi 2019, 21:58
Kirjoittaja tm

Onnittelut uudesta muhkeasta pyörästä :D !
On se komee...


Re: Kottaraisesta Korppiin

Lähetetty: 06 Helmi 2019, 09:47
Kirjoittaja Premnas

Onnittelut uudesta pyörästä :)!

Nää lokariratkaisut kiinnostavat myös. Mistä olet tuota levyä hommannut?


Re: Kottaraisesta Korppiin

Lähetetty: 06 Helmi 2019, 10:29
Kirjoittaja Nojanalle
Premnas kirjoitti:

Onnittelut uudesta pyörästä :)!

Nää lokariratkaisut kiinnostavat myös. Mistä olet tuota levyä hommannut?

http://tuotteet.etra.fi/fi/g2226684/tekniset-muovit Itse haen kaikki muovin täältä .


Re: Kottaraisesta Korppiin

Lähetetty: 06 Helmi 2019, 17:34
Kirjoittaja Puusilmä

Kiitoksia, kiitoksia! Olen kyllä todella ylpeä omistaja. 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Rengaspaineet edessä 0,52 bar ja takana 0,56 bar - pakkasta vajaat 10 astetta. Ja kuskilla siis painoa 117 kg ilman rihman kiertämää. Ajalen niin pitkään kunnes paineet laskevat ärsyttävän alas ja tarkistan mikä on paine silloin. Mutta lämpötila vaikuttaa voimakkaasti paineisiin, nuo samat paineet olivat huoneenlämmössä katsottuna edessä 0,68 bar ja takana 0,75 bar.

Etuhaarukan joustoa tai joustosatulatolppaa en ole ainakaan vielä kaipaillut. Pääsin siis eroon muutamasta liikkuvasta osasta, luotettavuus kunniaan!

https://muovia.fi

Vasta jälkeenpäin huomasin, että Muovia.fi toimitusehdoissa mainittiin minimitilauksen olevan yli 25€. Ovat vissiin huomanneet, että ei kannata moinen rajaaminen ja tavara tuli kuten tilattu. Parisen kymppiä taisivat lokariaihiot maksaa lähimpään K-Markettiin toimitettuna. Hyvä kate, mutta sainpahan mittatilaustuotteet.


Re: Kottaraisesta Korppiin

Lähetetty: 07 Helmi 2019, 19:11
Kirjoittaja Puusilmä

Kyllä on kaikista omistamistani pyöristä MAKEIN ikinä! :D


Re: Kottaraisesta Korppiin

Lähetetty: 08 Helmi 2019, 13:10
Kirjoittaja irakas
Nojanalle kirjoitti:
Premnas kirjoitti:

Onnittelut uudesta pyörästä :)!

Nää lokariratkaisut kiinnostavat myös. Mistä olet tuota levyä hommannut?

http://tuotteet.etra.fi/fi/g2226684/tekniset-muovit Itse haen kaikki muovin täältä .

Onnea täältäkin uudelle pyörälle! Jyväskylässä voi polyeteenilevyä ostaa tarvittavan määrän Etrasta.


Re: Kottaraisesta Korppiin

Lähetetty: 08 Helmi 2019, 18:54
Kirjoittaja Puusilmä

Kyllä meilläkin on Etra, mutta siellä on onneton valikoima. On meillä Kuopion kumikin (tms.), mutta oli kyllä paljon helpompi tilata mitalla sopivat palat ja hakea ne lähikaupasta kuin juosta ympäri kaupunkia kyselemässä. Tuota 2 mm levyä en ole aiemmin löytänyt mistään.


Re: Kottaraisesta Korppiin

Lähetetty: 08 Helmi 2019, 21:03
Kirjoittaja jooseha

Etra on siittä harvinaisen hyvä kauppa että sieltä saa ostettua sellaistakin mitä he eivät myy :shock: Tilaavat mitä vain. Mutta halpakauppa se ei ole.


Re: Kottaraisesta Korppiin

Lähetetty: 08 Helmi 2019, 21:42
Kirjoittaja Puusilmä

Juu, kallis on ja huono palvelu, ainakin Kuopiossa.

Sain Problem Solverin shimmi-palat, joilla sain laitettu 31,8 mm Loop Barin 35 mm stemmiin. Pyörä oli niin hyvä ajaa alkuperäisellä tangolla, että vasta ajamalla voin sanoa onko Loop Bar tarpeen.

Kuva

2XL renkaat ovat niin hiljaiset, että oli pakko hankkia soittokello. :shock:

Jonkinlainen yritys näyttää mihin kohtaan alkuperäiset kahvat osuvat - myös ne ovat ykkösluokkaa minun mielestäni.

Kuva

Yksi hauska puoli Loop Barissa on minusta sen, että jarrukahvat voi silloin kääntää reilusti maata kohti. Eivät sojota mihinkään ja tartu kiinni ohi kulkeviin asioihin.

Edelleenkään en ole kaivannut joustotolppaa enkä joustohaarukkaa. KISS rocks! :mrgreen:


Re: Kottaraisesta Korppiin

Lähetetty: 09 Helmi 2019, 13:43
Kirjoittaja Puusilmä

Kuva


Re: Kottaraisesta Korppiin

Lähetetty: 09 Helmi 2019, 16:09
Kirjoittaja wwhv

hieno pyörä. voisko joku kertoa miksi tuota eturatasta koko ajan
pienennetään (paitsi maavaran lisäämiseksi)? eikö ketju putoa
edessä helpommin rattaalta kun "tarttumapinta" lyhenee...


Re: Kottaraisesta Korppiin

Lähetetty: 09 Helmi 2019, 16:49
Kirjoittaja jooseha

Sen koko vaikuttaa välityksiin :wink:
Okei, voisihan samat välitykset teoriassa saada erilaisella pakalla.
Tuossa taitaa olla 28 ratas ja 11-42 pakka? Jos eteen laittaa perinteisen 52 hampaisen, niin pitäisi löytää 20-78 pakka ja 58 hampaan muutokseen pystyvä takavaihtaja samoihin välityksiin. Silloin taitaisi vaihtajan häkki osua maahan jo tasaisella.

Tuo uusi muhkeampi satula sopii visuaalisesti pyörään paljon paremmin kuin alkuperäinen, joka on naurettavan pienen näköinen muuten muhkeassa fillarissa.


Re: Kottaraisesta Korppiin

Lähetetty: 09 Helmi 2019, 17:08
Kirjoittaja Puusilmä

Takapakka on 10-50, edessä 28. Oikein hyvin sopii pyörään. Rengas kulkee 2440 mm pyörähdyksellä.

Eteen tilaan suojan, mutta en ketjunohjuria - ainakaan vielä.

https://77designz.com/de/crash-plates/1 ... te-iscg-05


Re: Kottaraisesta Korppiin

Lähetetty: 09 Helmi 2019, 19:42
Kirjoittaja Puusilmä

Kyllä se Loop Bar oli vielä parempi. Lämmin EVA käsissä, juuri oikeassa kohdassa, ranne täydellisessä asennossa. Olisikohan niin, että minulla on ensimmäistä kertaa oikean kokoinen ja mallinen pystypyörä. Sitä vaan ajaa, räntä kastelee farkut ja anorakin, ei haittaa. Silmälasit kastuvat, mitään ei oikeastaan näe, tuulee vastaan, ei haittaa. Sitä vaan ajaa. Erehdyin järvelle latupohjille, tunkkasin toista kilometri sohjossa, jossa oli 10 cm kosteaa nuoskalunta ja 5 cm vettä alla. Ei haittaa! Minä vaan tunkkaan ja ajan. Kyllä elämä on hienoa. Rengaspaineet 0,44 ja 0,48 bar, voisihan sitä olla nopeampiakin pyöriä, mutta minä olen jo perillä. Olen juuri oikeassa paikassa ja tekemässä juuri sitä mitä kaikkein eniten haluan ja mistä elämässä eniten nautin.

Tämä on varmasti upean ja pitkän ystävyyden alku. :D

Kuva


Re: Kottaraisesta Korppiin

Lähetetty: 09 Helmi 2019, 20:58
Kirjoittaja wwhv

jatkokysymys tuohon pieneen eturattaaseen liittyen: onko
tuollaisesta jätetty siis "ison vauhdin" välitys kokonaan pois
=myötätuuli ja alamäki ;) ?

eikö se saavuteta vain isolla eturattaalla ja pienellä taka-
rattaalla. niin pientä takaratasta ei kait ole olemassakaan...

mietin vaan että onko tuollainen sopiva esim. työmatka-
pyöräksi vai onko se pelkästään maastoajoon missä tarvi-
taan hitaita etenemisvauhteja.