Re: Pitkä paksutin, LSL
Tässä uudet sapluunat, jos tällä kertaa mittais kahdesti ja rälläköittis/ hitsais kerran.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
https://nojapyorafoorumi.fi/
Tässä uudet sapluunat, jos tällä kertaa mittais kahdesti ja rälläköittis/ hitsais kerran.
Nyt männööpi jo vähän liian tarkaksi?
Pastori kirjoitti:Nyt männööpi jo vähän liian tarkaksi?
Meinasin notta jos nyt (laskutavasta riippuen) kahdeksannen pyörän yrittäis tehdä suoraksi. Ei tarttis istua penkillä vinossa ja polkimet olis linjassa.
Kaheksas kerta toen sannoo. Vai miten se oli?
samuel kirjoitti:Tässä uudet sapluunat...
Taitaa olla Tubemiterillä tehdyt?
tm kirjoitti:samuel kirjoitti:Tässä uudet sapluunat...
Taitaa olla Tubemiterillä tehdyt?
Tais olla juu.
Kammet samaan suuntaan ja sopivan paksuinen tanko läpi. Tiukalla kuminauhalla setti paikalleen ja vatupassi päälle. Samaten vanne/haarukkasetti passilla pystyyn ja hitsaus.
Kyllä siittä taas fillarin näköinen tulee.
Ihan ei 100 varmaks selvinny mitä suhaat..
Mut..
Jos turaat keskiötä paikoilleen passin kanssa, ni puksuttimen ollessa kyljellään saat passilla katsottua keskiön sekä vaakasuoraan, että kohtisuoraan menosuuntaan nähden.
Tolla sun systeemillähän jää ns Ketjulinja "sineppäin". Vai?
Tässä oli menossa emäputken hitsaus muuhun runkoon.
Oran paremman kuvan vielä niin toivottavasti aukeaa.
Nonni, tässä selkeyttävä kuvanto. Eli poikkitangon päällä oli vatupassi että polkimet olis vaaterissa, ja etuvanne oli passitettu pystyyn. Poljinkeskiö oli jo hitsattuna, emäputken hitsaus meni tosiaan uusiksi kun oli jigi päässyt löystymään.
samuel kirjoitti:Nonni, tässä selkeyttävä kuvanto. Eli poikkitangon päällä oli vatupassi että polkimet olis vaaterissa, ja etuvanne oli passitettu pystyyn. Poljinkeskiö oli jo hitsattuna, emäputken hitsaus meni tosiaan uusiksi kun oli jigi päässyt löystymään.
IMG_20200220_202717.jpgIMG_20200220_202926.jpg
Härski kai tarkoitti tuota suuntaa, jossa tuo poljinakselin reikien läpi kulkeva putki varmistetaan kohtisuoraan pitkittäisen runkoputken kanssa. Sinähän tietenkin käytit suorakulmaa.
jori kirjoitti:samuel kirjoitti:Nonni, tässä selkeyttävä kuvanto. Eli poikkitangon päällä oli vatupassi että polkimet olis vaaterissa, ja etuvanne oli passitettu pystyyn. Poljinkeskiö oli jo hitsattuna, emäputken hitsaus meni tosiaan uusiksi kun oli jigi päässyt löystymään.
IMG_20200220_202717.jpgIMG_20200220_202926.jpg
Härski kai tarkoitti tuota suuntaa, jossa tuo poljinakselin reikien läpi kulkeva putki varmistetaan kohtisuoraan pitkittäisen runkoputken kanssa. Sinähän tietenkin käytit suorakulmaa.
Juu, ja taisi silloin olla pidempi tanko polkimista läpi niin otin myös "ristimitan" putken takapäähän.
Kun muutaman kerran sössii niin sitä on pikkuhiljaa alkanut mittaamaan useasti että voisi hitsata kerran...
Suunnitelmat vaihtuu lennossa.
Tuli ilmakeula 100mm joustolla. Aluksi tämä jäi pois kun ei saanut etäohjausta tuohon korkkiin niinkuin ekassa keulassa. Sitte hokasin tuon lokarin kiinnitysreiän ja latasta muokaten kiinnike siihen. Lisäksi tätä haarukkaa puoltaa valmis levyjarrun korvake.
Nyt ohjaustangon vipu on 7cm ja haarukan 5,5cm, eli hiukan nopeampi ohjaus.
No nyt näyttää etäohjauksen kiinnike tukevalta, hyvä!
Jos tuon etäohjauksen olis laittanut tuohon olkapäähän korkin paikalle niin olis tullut pidempi varsi kuin tangossa eli hidas ohjaus.