Laukku nojapyörään

Käytätkö nojapyörää silloin tällöin työmatkoilla vai poljetko kenties kaikki ajosi nojapyörällä? Täällä voit keskustella aiheesta.
Foxpire
Viestit: 22
Liittynyt: 11 Touko 2017, 18:25
Paikkakunta: Riihimäki

Laukku nojapyörään

Viesti Kirjoittaja Foxpire »

Tässä tullut vertailua ja tutkittua eri laukkuja nojapyörään, niin aika vähän tuntuu olevan järkeviä laukkuja.

Radical Desings Solo Classic (wide) ja Solo Aero (wide) tuntuvat olevan ehkä ne toimivimman kokoiset. Kuinka monelta löytyy kyseisiä laukkuja?

Aero tosin olisi sen 12l ja Classic 10l, mutta sopiiko Aero Nazca Gauchoon kun tarakka valmiina

Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla

torneol
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 844
Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
Paikkakunta: Sipoo

Re: Laukku nojapyörään

Viesti Kirjoittaja torneol »

Paljonko on ajatus kuskata tavaraa Gaucholla?

Mulla on itellä Gauchossa tämä ja tyytyväinen olen ollut:

https://m.motonet.fi/fi/tuote/4500245/Z ... linelaukku

Lisäksi hankin Hollannista alalaukuille raudat, joten ton lisäksi tulee tarvittaessa kaksi kappaletta 31 litran vesitiiviitä putkikasseja.

Nazca Fuego

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Laukku nojapyörään

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Mulla on Radical Designin Solo Aero laukku. En nyt muista onko leveä vai kapea. Se oli mulla Challenge Hurricanessa ja toimi hyvin vaikka siinä oli tarakka. Nyt se on Azub Maxissa ja toimii siinäkin, mutta siinä ei oo tarakkaa. Oon ollut oikein tyytyväinen kyseiseen laukkuun. Mahtuu just sopivasti tavaraa. Esim. vaihtovaatteet työmatkalle. Sinne mahtuu myös 13” Unibody Macbook Pro, kun oikein tunkee

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Foxpire
Viestit: 22
Liittynyt: 11 Touko 2017, 18:25
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Laukku nojapyörään

Viesti Kirjoittaja Foxpire »

Tarakkalaukun larkoitus lähinnä pieniin reissuihin (työmatkat yms). Ja nopea irrotettavuus olisi tarpeen.

Gauchon mukana tuli lowrider set, niihin tarvittaessa saa laukut kiinni.

Nykyinen laukku vastaa hyvin zefalia. TopPeakilla olisi myös muutama hyvä, mutta kiinnitystä pitäisi mukauttaa. Gauchon tarakka kun on kaareva sivuilta...

Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla

torneol
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 844
Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
Paikkakunta: Sipoo

Re: Laukku nojapyörään

Viesti Kirjoittaja torneol »

Itse olen kanssa miettinyt, että miten tuon laukun saisi nopeasti irroitettavaksi. Vielä en ole jaksanut asiaan paneutua. Tarkoittanee siis sitä, että se ei vielä häiritse tarpeeksi :lol:.

Nazca Fuego

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Laukku nojapyörään

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Itse katsoisin Ortliebin valikoimaa. Hintaahan niillä on vähän enemmän kun motonetissä, mutta ovat kestäviä, vedenpitäviä ja kiinnitys on todella helppo ja nopea kaikilla mitä olen kokeillut. Yhtän en ole vielä saanut hajalle, kangas on kestänyt toistaiseksi ajoittaisia maakosketuksiakin matalan triken tarakalla.

Sivulaukuista vaikka tää: https://varuste.net/p83890/ortlieb-sport-roller-free olis kompakti, olkahihnakin mukana. Tai sitten joku city rollereista jos vähän isompaa kaipaa.

Tarakkalaukuista tää https://varuste.net/p74674/ortlieb-trunk-bag-rc on ollut varsin hyvä, tosin vaimolla oleva vetoketjullinen versio on vielä parempi (kätevämpi avata ja sulkea) mutta mahtaako olla saatavilla enää. Menee monenkokoiseen tarakkaan, nopea ja pitävä kiinnitys, helppo ottaa kantoon.

Markus Heikkilä

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Laukku nojapyörään

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

https://www.biltema.fi/vapaa-aika/pyora ... 2000020549 Vuonna 2006 ostin Bilteman laukkuja ja olen ollut niihin tyytyväinen . Mitään haukkumista laadusta ei ole. Näistä nykyisistä en tiedä . Vanhoissa on hyvä pikakiinitys mekanismi .
Lidllin outletista ostin pienet päivälaukut . Näyttävät kohtuu hyviltä , eivätkä maksaneet paljon . Kaksi kappaletta 7€ . :mrgreen: :mrgreen:

Foxpire
Viestit: 22
Liittynyt: 11 Touko 2017, 18:25
Paikkakunta: Riihimäki

Re: RE: Re: Laukku nojapyörään

Viesti Kirjoittaja Foxpire »

Nojanalle kirjoitti:

https://www.biltema.fi/vapaa-aika/pyora ... 2000020549 Vuonna 2006 ostin Bilteman laukkuja ja olen ollut niihin tyytyväinen . Mitään haukkumista laadusta ei ole. Näistä nykyisistä en tiedä . Vanhoissa on hyvä pikakiinitys mekanismi .
Lidllin outletista ostin pienet päivälaukut . Näyttävät kohtuu hyviltä , eivätkä maksaneet paljon . Kaksi kappaletta 7€ . :mrgreen: :mrgreen:

Noita Bilteman laukkuja olen myös katsellut. Ovat muistaakseni pärjänneet testeissä hyvin. Edulliset mutta pitäisi saada hyvä vastine rahoille.

Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RE: Re: Laukku nojapyörään

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Foxpire kirjoitti:

Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla

Tämän allekirjoituksen saa kätevästi siitä Tapatalk appista pois päältä. Säästyy kaikkien hermot kun sen kerralla hoitaa kuntoon.

Pentti M Reku
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 321
Liittynyt: 16 Helmi 2017, 23:40

Re: Laukku nojapyörään

Viesti Kirjoittaja Pentti M Reku »

Mahe kirjoitti:

Itse katsoisin Ortliebin valikoimaa. Hintaahan niillä on vähän enemmän kun motonetissä, mutta ovat kestäviä, vedenpitäviä ja kiinnitys on todella helppo ja nopea kaikilla mitä olen kokeillut. Yhtän en ole vielä saanut hajalle, kangas on kestänyt toistaiseksi ajoittaisia maakosketuksiakin matalan triken tarakalla.

Backroller Classiceista hajoaa ne pikakiinnitykset ja koko koukunkin sain poikki yhdestä. Hyvänä puolena takuu toimii ja rahat sain takaisin.

Putkikiinnikkeet läpipultattuna Kiinan laukusta ainakin kestää jos ei pikakiinnitystä tarvitse :mrgreen:

torneol
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 844
Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
Paikkakunta: Sipoo

Re: Laukku nojapyörään

Viesti Kirjoittaja torneol »

Itse alan kallistua siihen, että sen pikakiinnityksen voi unohtaa. Kun menee kauppaan tai kirjastoon tms. niin koppaan arvotavarat tosta pakkarilta taskuihin.

Olkoonkin, että jos keksin jonkun nopean ja tukevan / luotettavan systeemin ton kiinnittämiseksi, niin voisihan sitä kokeilla. Semmoinen nosta ja pudota olis hyvä, mutta mites semmoisen tuommoiseen aikaisemmin linkittämääni Zefaliin värkkäisi?

Nazca Fuego

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Laukku nojapyörään

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Mulla on tavallinen reppu jossa on kaksi lenkeillä varustettua mustekalaa sidottuna kiinni. Mustekaloilla reppu kiinni tarakkaan ja olkaimet sidotaan repun päälle samalla. EI mitään mailman nopein kiinnittää, mutta pysyy hyvin ja voit käyttää ihan normaalisti reppuna.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Laukku nojapyörään

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Miten olis kori ritsille? Siihen on helppo ja nopea heittää melkein mitä vaan.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Laukku nojapyörään

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Ovat muistaakseni pärjänneet testeissä hyvin

Tätä ei missään nimessä kannata pitää ostokriteerinä Bilteman tuotteiden kohdalla. Testit tehdään ensimmäisen tavaraerän tuotteista, kun ne loppuvat ja tilaavat uutta "vastaavaa tuotetta" niin ainoa mikä säilyy on tuotenumero.

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

torneol
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 844
Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
Paikkakunta: Sipoo

Re: Laukku nojapyörään

Viesti Kirjoittaja torneol »

Täytyy myös muistaa, että ihmiset ne niitä testejäkin tekee ja arviointiperusteet on jokaisella omansa.

Onhan näitä "testivoittajia" joka saralla, mutta ei ne ole autuaaksi tekevä asia. Jotain osviittaa ehkä antavat, mutta ei suinkaan kerro koko totuutta.

Omaan käyttöön oma arvio paras arvio :mrgreen:.

Nazca Fuego

Vastaa Viestiin