O: vaihdevalitsin SRAM (GX) 10-vaihteiselle ...
... sattuuko kellään olemaan ylimääräisenä tuollaista vaihdevipua?
mielellään vaijerin ja kokopitkän kuoren kera. tulee läskipyörän tankoon.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
https://nojapyorafoorumi.fi/
... sattuuko kellään olemaan ylimääräisenä tuollaista vaihdevipua?
mielellään vaijerin ja kokopitkän kuoren kera. tulee läskipyörän tankoon.
Tuollainen on minullakin hakusessa. Olen käynyt Kooklella lävitse koko maailman kaupat ja huonolta näyttää.
Jos löydät, niin kerrothan minullekin...
Eikö tuonkin voi korvata kitkavaihajalla? Se ei kysele, montako ratasta takapakassa on
Saakohan niitä enää kaupasta? Ite oon keräilly pystärin romuista omaan käyttöön.
Miten niin näitä vipuja ei löydy?
Googleen hakusanat: sram gx 10 speed shifter ja tuloksena on vipuja vaikka kuinka.
Tässä suoralinkki kauppaan jossa on kolme vielä saatavilla: https://www.bike24.com/p2128822.html
PW kirjoitti:Eikö tuonkin voi korvata kitkavaihajalla? Se ei kysele, montako ratasta takapakassa on
Saakohan niitä enää kaupasta? Ite oon keräilly pystärin romuista omaan käyttöön.
Vähän taitaa mennä turhan tarkaksi vivun asettelu 10-lehtisellä? Makuasia toki.
Vahva suositus kitkavaihtajalle Multa.
Just tuli rakennettua yks ysivaihteinen fillari upouusilla osilla, eikä siinä saanu toimimaan vaihteita mitenkään.
Heitin naksuttimen hevonkuuseen ja laitoin tilalle ruosteisen 80 luvun retkipyörän kitkavaihtajan. Toimii kuin unelma eikä vaihtaminen ole todellakaan mitään millipeliä vivun tarkan vetosuhteen ansiosta.
Sen verran modasin varmuuden vuoksi vipua että laajensin vivun liikerataa 180asteesta 270n. Mutta sekin oli loppuviimeeks liioittelua sillä orkkiksen liikerata olisi riittänyt ysipakalle.
siinä alkuperäisessä yritelmässä jäi ihmettymään et vaikka tilasin bd-stä kaikki uudet hilut ysivaihteisen systeemiin, niin ei siinä vivussa kyllä ollut kuin kahdeksan asentoa minkä vuoksi ne vaihteetkaan ei pelanneet
Kaikkee paskaa sitä kaupataan.
Nyt kun katsoin tuon SRAMin vaihtajan speksejä, niin siinä on pidempi vaijerin liike kuin Shimanolla. 2,5mm vs 3,1mm pykälää kohden, joten saattaa olla ihan mukava kitkalla. Käyttöpyörässä mullakin 8 lehteä ja kitka shimanon osilla, 9 lehtinenkin oli joskus mutta en pitänyt. Mistähän noita vipuja muuten sais uutena? Omatkin on roskiksesta kaivettu ja emäntä haluais samanlaisen.
Pentti M Reku kirjoitti:Mistähän noita vipuja muuten sais uutena?
http://www.pyoratohtori.fi löytyy, jos osaa sievästi pyytää tai kooklettaa friction shifter.
Joo Tohtori olikin tiedossa, en ole vaan uskaltautunut kysymään. Eikä siellä tainnut olla molempia puolia.
Eikä edes kalliit, taidan ottaa kolme paria samalla.
Saksastakin saa jotain; https://www.bikehit.de/de/suche?control ... l+Friktion
Entäpä kuinka saada kahvan päässä olevan (vipu)vaihtajan vaijeri jotenkin piiloon?
Nythän se kulkee kahvan pinnalla vai onko jokin keino piilottaa se gripin alle?
Vai onko kestettävä tämä "ylimääräinen" möykky sormien alla?
Kippuratangon päähän asennettuna kuoret jäävät tankonauhan alle tangon alapuolelle. Tempotikkuihin asennettaessa taitaa olla mahdollisuus pujottaa tikun läpi, ainakin joissain versioissa.
pirkkob kirjoitti:Entäpä kuinka saada kahvan päässä olevan (vipu)vaihtajan vaijeri jotenkin piiloon?
Nythän se kulkee kahvan pinnalla vai onko jokin keino piilottaa se gripin alle?
Vai onko kestettävä tämä "ylimääräinen" möykky sormien alla?
Jos käytät kippusarvisen tankonauhaa tai vaahtomuovikädensijoja niin vaijerin kuorineen saa laitettua niiden alle pienellä vaivalla. Muiden kahvojen kanssa yleensä on aikalailla mahdotonta jos et ala porailemaan ohjaustankoon reikiää. Toinen vaihtoehto voi olla asentaa vipu toisinpäin kädensijan alapuolelle jolloin vaijeri ei ole ongelma.