Sivu 2/2

Re: Etuvetoinen nelipyörä Screecher

Lähetetty: 27 Maalis 2021, 21:49
Kirjoittaja Vilijami
hjv1527 kirjoitti: 27 Maalis 2021, 18:53
Vilijami kirjoitti: 27 Maalis 2021, 11:16

2) Flevotrikessä tulin allergiseksi lukkojarrutuksessa eturenkaan ympäri kippaukseen, renkaan pidon tulee kuivalla asfaltilla loppua ennen kuin takarenkaat irtoavat maasta. Vaikka toki jarrutusmatka on lyhempi, kun itse luisuu mahallaan maassa ja pyörä on niskassa.

Minä en ole flevollani, en trikenä enkä bikenä, joutunut nokilleni, eikä ole tuntunut edes siltä. Mistähän tuo ero voi johtua? Voisiko olla jättö? Minulla ei ole kyllä aavistustakaan millainen jättö tässä on.

Tai sitten olen vaan niin helläkätisesti jarrutellut ja pelännyt sitä eturenkaan lukkoa.

406 Flevoa on ainakin kahta eri kokoa, yli ja alle 175cm kuljettajille. Mulla oli tuo lyhyemmille suunnattu malli. Lopulta jatkoin eturunkoa noin 80mm. Siihen loppui nokan kautta kippailu ja tuli muutenkin tosi paljon helpompi ajaa, koska jättö nollautui. Keula ei pyrkinyt enää kaatumaan hiljaisessa vauhdissa ja nopeassa vauhdissa äkkinäiset väistöt helpottuivat. Alunperin liian suuri jättö yhdessä loivan ohjauskulman kanssa teki ohjauksesta ylivakaan (raskaan ja hitaan) kovassa vauhdissa.


Re: Etuvetoinen nelipyörä Screecher

Lähetetty: 28 Maalis 2021, 09:06
Kirjoittaja hjv1527
Vilijami kirjoitti: 27 Maalis 2021, 21:49

406 Flevoa on ainakin kahta eri kokoa, yli ja alle 175cm kuljettajille. Mulla oli tuo lyhyemmille suunnattu malli. Lopulta jatkoin eturunkoa noin 80mm. Siihen loppui nokan kautta kippailu ja tuli muutenkin tosi paljon helpompi ajaa, koska jättö nollautui. Keula ei pyrkinyt enää kaatumaan hiljaisessa vauhdissa ja nopeassa vauhdissa äkkinäiset väistöt helpottuivat. Alunperin liian suuri jättö yhdessä loivan ohjauskulman kanssa teki ohjauksesta ylivakaan (raskaan ja hitaan) kovassa vauhdissa.

Luulen, että minulla on sitten se pidempi malli. Olen itse 187 ja keskiössä on (pitkillä kammillakin) vielä varaa siirtää eteenpäin.


Re: Etuvetoinen nelipyörä Screecher

Lähetetty: 29 Maalis 2021, 23:39
Kirjoittaja jooseha

Hihnaveto on kuin tehty tuohon tarkoitukseen :) Noiden tilalla jos olisi ketjut, saisi olla tarkkana ettei tahri itseään.

Jarcco kirjoitti: 26 Maalis 2021, 14:25

Helpottaa hurjasti takapään tekemistä kun voimansiirto on edessä.

Helpottaa joo, mutta taitaa vaan käydä niin että sen minkä peräpään tekemisen helppoudessa säästää menettää monin verroin vaikeammassa etupäässä :?