MYYTY 155mm kammet ja 30/39/50 rattaat
Näitä on kaks kappaletta, toinen täysin ajamaton ja toinen vähän käytetty. AFM front.
Uusi 40€ ja käyetetty 30€, molempiin lisätään n. 10€ postikulut jos ei noutoa.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
https://nojapyorafoorumi.fi/
Näitä on kaks kappaletta, toinen täysin ajamaton ja toinen vähän käytetty. AFM front.
Uusi 40€ ja käyetetty 30€, molempiin lisätään n. 10€ postikulut jos ei noutoa.
Moi, nuo on ilmeisesti kanttikeskiöön sopivat, jos näin, niin voisin ne uudet ostaa pois, hakusessa ois muitakin osia .
Eija
Näin on. Laita yhteystietoja, jos haluat, että lähetän.
Jos noille käytetyille ei löydy ostajaa Lowrideen mennessä, niin voin lunastaa ne tuolloin mukaani: kammet (tai ainakin tuo toinen) näyttää siltä, että niihin voisi mahtua toiset reiät. Jonnekin 132 mm tienoille (=normaali 23 mm minimilyhennys).
Edullisia maantiekampia (etenkään kolmirattaisia) on ollut heikosti tarjolla, noista saisi joku onnekas lyhyet sellaiset pienellä kampipajan lisärei’ityksellä... .
On mulla täyspitkäkin samanlaisella rattaistolla. Näitä jää yli niistä nojakeista, joihin asennetaan jälkikäteen keskimoottori.
Eiksne kantsi sitten siirtää Tepolle. Mulle menis normaaliin tapaan 132 milliset mun pystäriin.
Lyhentämispotentiaaliin vaikuttaa mm. kevennysuran muoto ja pituus kammen takana. Materiaalia pitää jäädä uuden reiän ympärille "riittävästi".
Voitko ottaa valokuvat sellaisista täyspitkistä: molemmista kammista (oikea+vasen) molemmin puolin (etu+taka)? Vaihtoehtoisesti voidaan hypistellä ja ihmetellä kampia livenä Lowriden yhteydessä, ja tehdä tuolloin päätös jatkosta.
Eihän ne pitkät olleetkaa kolmella rattaalla, vaan yhdellä 42:sella. Sellainen tulee esim. Sramin Dualdriven mukana.
Nämä vikat sopisi hyvin. En osannut ite tsekata tälleen luurilla kuvista kuin lyhyet noista saisi. Teppo osannee, jahka on tietokoneella?
Mulla on siis vanha romu, josta teen asiointipyörää.
Yksrattaiset ittellekin moneen pyörään kävis ku ei oo etuvaihtajaa kuitenkaan. Se vaan kui lyhyeks nuo saa pätkästyä?
Nuo pitkät näyttäisi olevan mallia "perinteinen siro" ... Paksuutta kyllä on, kun ei ole takana kevennysuraa, mutta leveyttä valitettavan heikosti. Kampi alkaa kaventua heti alkuperäisen reiän jälkeen, keskiön suuntaan mentäessä. Eli ei saa alkuperäistä vastaavaa materiaalivahvuutta uuden reiän ympärille.
Kokeeksi olen jokusen tuon tyyppisen lyhennellyt, muttei niille voi mitään takuuta antaa, ihan kunkin omalla vastuulla... Uutena tod. näk. kestää ihan ok, mutta kun väsyttävää kuormitusta tulee N kammenpyörähdystä, niin hajoamisriski on ilmeinen. Riippuu toki käytöstä ja kuormista.
Kiitti "Ajoulle" kammista, hyvät olivat ja toimivat hyvin , tulipahan tarvetta sille pienimmällekki rattaalle Jyväskylän mäissä, ku tuli polokastua Oulusta Jyväskylään ja takas