Sivu 1/2

Hihnaveto

Lähetetty: 25 Tammi 2022, 03:25
Kirjoittaja Nojanalle

Yksinkertainen kysymys , mistä voisi saada ostettua osia. Siis eturattaat ja takarattaa hihnavetopyöröön ja tietysti
se hihna. Kun väittävät sen olevan huoleton ja kestoo jopa hihnalla noin 20th. / kilometriä .
Jos sellaisen saisi kyhättyä Nexus napaan , vois tulla ika erikoinen . 8) 8)


Re: Hihnaveto

Lähetetty: 25 Tammi 2022, 07:52
Kirjoittaja jooseha

Nexus voi olla siinä suhteessa erikoinen, että yleensä hihnan kanssa käytetään Alfinea. No sama napahan ne on eli Nexukseen pitäisi mennä heittämällä :D Itse hakisin osat Sinkkoselta StyleRidestä, mutta jos haluaa ilman ihmiskontaktia tilata, taitaa joutua ulkomaan verkkokauppoihin :? Ei meinaan näytä olevan StyleRiden nettikaupassa.


Re: Hihnaveto

Lähetetty: 25 Tammi 2022, 08:40
Kirjoittaja Nojanalle

Täytyy kysyä sähköpostilla jos vaikka , myy papparalle nettikaupana. ;) Liian kaukana hake sinäänsä . :twisted: :twisted:


Re: Hihnaveto

Lähetetty: 25 Tammi 2022, 17:41
Kirjoittaja samuel

Kannattaa styleridestä kysyä, sivuillakin lukee että
"Kaikki verkkokaupassa näkyvät tuotteet ovat varastossamme, mutta kaikki varastossa olevat tuotteet eivät näy verkkokaupassa..."


Re: Hihnaveto

Lähetetty: 26 Tammi 2022, 09:11
Kirjoittaja jooseha

Niin ja kauppias myy myös tuotteita, jotka hän joutuu tilaamaan eli ei tarvi olla edes varastossa. Vanhan ajan asiakaspalvelua :D jota ei isoista ketjuliikkeistä saa.


Re: Hihnaveto

Lähetetty: 27 Tammi 2022, 13:42
Kirjoittaja samuel

Oletko käynyt paikallisessa liikkeessä eli laakeri-centerissä kyselemässä vaihtoehtoja?

JYVÄSKYLÄ Vasarakatu 22, 40320 JYVÄSKYLÄ, Myynti: p. 020 1113 660


Re: Hihnaveto

Lähetetty: 27 Tammi 2022, 13:44
Kirjoittaja Nojanalle
samuel kirjoitti: 27 Tammi 2022, 13:42

Oletko käynyt paikallisessa liikkeessä eli laakeri-centerissä kyselemässä vaihtoehtoja?

JYVÄSKYLÄ Vasarakatu 22, 40320 JYVÄSKYLÄ, Myynti: p. 020 1113 660

Epäilen ettei tuolta, Shimanon Nexukseen sopivaa hihna järjestelmää tuolta löydy .


Re: Hihnaveto

Lähetetty: 28 Tammi 2022, 06:11
Kirjoittaja samuel

Ei välttämättä, hammasprofiileja on varmasti lukematon määrä.
Mutta jos hihnapyörät laittaa pulteilla ketjurattaiden kylkeen...


Re: Hihnaveto

Lähetetty: 28 Tammi 2022, 11:08
Kirjoittaja Polkumies

Mietin kotitekoista hihnavetoa, mutta huoltovapaus kärsii, jos hihnan ja hihnapyörän muoto ei ole kuten esim. Gates Carbon drivessa.

V-hihna ja normaali hammashihna ei poista pyöriessään likaa kuten Gates.

o4161.jpg

Re: Hihnaveto

Lähetetty: 28 Tammi 2022, 11:30
Kirjoittaja Vilijami
Polkumies kirjoitti: 28 Tammi 2022, 11:08

V-hihna ja normaali hammashihna ei poista pyöriessään likaa kuten Gates.

Perustelua kaipaisin tälle?


Re: Hihnaveto

Lähetetty: 28 Tammi 2022, 11:44
Kirjoittaja Polkumies
Vilijami kirjoitti: 28 Tammi 2022, 11:30

Perustelua kaipaisin tälle?

Gatesissa hihnapyörän hampaiden välit on auki, kuten kuvassa näkyy. Kun hihna kohtaa hihnapyörän, lika puristuu ulos siitä raosta.

Olen aika varma, että V-urasta lika ei puristu pois samalla tavalla vaan pikemminkin pakkautuu uran pohjalle.


Re: Hihnaveto

Lähetetty: 28 Tammi 2022, 12:00
Kirjoittaja jooseha

Harley-Davidsonin vetohihnan vaihtoväli on 60 000 mailia. Se on normaali koteloimaton hammashihna. Aika kova saa olla polkija, jos asialla on merkitystä :mrgreen:


Re: Hihnaveto

Lähetetty: 28 Tammi 2022, 12:14
Kirjoittaja Nojanalle
jooseha kirjoitti: 28 Tammi 2022, 12:00

Harley-Davidsonin vetohihnan vaihtoväli on 60 000 mailia. Se on normaali koteloimaton hammashihna. Aika kova saa olla polkija, jos asialla on merkitystä :mrgreen:

Polkupyörässä aikas lailla kapeempi ja lyhyt ikäsempi . Jostain luin että noin 20th./km kestää keskimäärin . Ompa siel HD:sä vähän enenpi poveria , kuin ihmis polosessa. 8) 8)


Re: Hihnaveto

Lähetetty: 28 Tammi 2022, 12:38
Kirjoittaja Vilijami
Polkumies kirjoitti: 28 Tammi 2022, 11:44
Vilijami kirjoitti: 28 Tammi 2022, 11:30

Perustelua kaipaisin tälle?

Gatesissa hihnapyörän hampaiden välit on auki, kuten kuvassa näkyy. Kun hihna kohtaa hihnapyörän, lika puristuu ulos siitä raosta.

Olen aika varma, että V-urasta lika ei puristu pois samalla tavalla vaan pikemminkin pakkautuu uran pohjalle.

Kuulostaa vähän helppoheikki tyyliselle tv-shop perustelulle :wink:
Todennäköisempi syy tuolle hihnapyörän muotoilulle taitaa olla materiaalin säästö.

V-urassa hihna ei saa osua uran pohjalle. Tuossa kiilahihnarakenteessa hihnan kyljet kantavat ja välittävät voimaa.
Kulunutta, pohjaavaa V-urahihnaa ei saa kiristettyä luistamattomaksi. Tämä oli tuttu ilmiö autojen laturin hihnoissa viime vuosituhannella.


Re: Hihnaveto

Lähetetty: 30 Tammi 2022, 12:40
Kirjoittaja Jarcco

Mielestäni tuo lika hampaiden ja uran välissä on hihnakäytön ongelma, jota Gates on yrittänyt poistaa. Ei autojen jakohihnojakaan turhanpäiten ole koteloitu. H-D:n hihna on koteloimaton, mutta niillä ei taideta paljon kuraisia teitä ajella.