Sivu 1/1

Levyjarrunlevy

Lähetetty: 26 Maalis 2022, 11:33
Kirjoittaja Nojanalle

https://www.youtube.com/watch?v=gWxihyWHWd0 Jos kiinittää levyjarrun levyn kiinitykseen vetorattaan. Kestääkö levyn kiinitykohta suoraa vetoa moottorilta. Jos tähän siis kiinittäs vetorattaan ja moottorilt siihen veto . 250W enintään , vai lähteekö koko homma lapasista. :?: :?:


Re: Levyjarrunlevy

Lähetetty: 26 Maalis 2022, 11:52
Kirjoittaja jori
Nojanalle kirjoitti: 26 Maalis 2022, 11:33

https://www.youtube.com/watch?v=gWxihyWHWd0 Jos kiinittää levyjarrun levyn kiinitykseen vetorattaan. Kestääkö levyn kiinitykohta suoraa vetoa moottorilta. Jos tähän siis kiinittäs vetorattaan ja moottorilt siihen veto . 250W enintään , vai lähteekö koko homma lapasista. :?: :?:

Levyjarrun maksimimomentti määräytyy lukkojarrutuksessa saavutettavan maksimimomentin mukaan. Vetorattaan maksimimomentti määräytyy sutimismomentin mukaan, eikä mitenkään riipu moottorista sen jälkeen, kun rengas jo luistaa.

Jos siis kiinnitys kestää jarruttaa etupyörässä (painon siirtyminen etupyörälle), kestää se sama kiinnitys myös vetorattaalla keulimisen rajoilla. :)


Re: Levyjarrunlevy

Lähetetty: 26 Maalis 2022, 13:40
Kirjoittaja tm

1CV:n ensimmäisessä moottorissa veto meni takapyörään juurikin navan levyjarrukiinnikkeen (6-pulttinen) kautta.
viewtopic.php?p=133487#p133487


Re: Levyjarrunlevy

Lähetetty: 26 Maalis 2022, 14:11
Kirjoittaja Härski

Myös mun kinnerissä oli väliakselina vaatimaton rohlof, missä vasemmalla puolella ratas levyjarrun kiinnikkeissä, ilman ongelmia luonnollisesti.

Ihan päivänselvää on että ainakin fillaritouhussa liikkuu suuremmat voimat jarrutettaessa, kuin vedon puolella. Harva tosiaan meinaa keulia kiihdyttäessä yli!😁


Re: Levyjarrunlevy

Lähetetty: 26 Maalis 2022, 14:41
Kirjoittaja Nojanalle
tm kirjoitti: 26 Maalis 2022, 13:40

1CV:n ensimmäisessä moottorissa veto meni takapyörään juurikin navan levyjarrukiinnikkeen (6-pulttinen) kautta.
viewtopic.php?p=133487#p133487

Vitsi kun ei enään muistanut . :oops: :oops: