Re: Kallistuva delta trike etuvedolla ja katteella???
Mites jos tekee tommosen swb lowriderin niin onko niihin tehty/saako jotenkin järkevästi alaohjausta?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
https://nojapyorafoorumi.fi/
Mites jos tekee tommosen swb lowriderin niin onko niihin tehty/saako jotenkin järkevästi alaohjausta?
Voisko tuossa olla hyvä swb lähtökohta? Alaohjaus ei ole ongelma missään mallissa.
Olen pyöritellyt noiden tapaista, eli hiukan matalampia....
Muuten hyvä, mutta katettuna kampikeskiö ei voi olla nuin korkealla suhteessa polkijan silmiin, koska ei näe tietä.
Kävin mittaamasta leibasta penkin, keskiöt ja kammet ja niiden perusteella tein suurinpyörtein piirrustuksen missä jalat, kantapäät ja kaikki liikkuu suhteessa silmiin ja olen käyttänyt sitä pohjana näihin suunnitelmiin. Uutta piirtelen nytkin jossa olisi korjattu edellisen ongelmia
Läpinäkymättömän katteen alla polvi (korkeimmassa kohdassa) pitää jäädä reilusti silmien alapuolelle.
Tämä on oikeasti melkoisen haastava. Penkki pitää olla pystyssä ja (lyhyet) kammet alhaalla.
Räntiksessä 45 asteen nojakulma, 130mm kammet ja kampikeskiö istumakorkeudella, eikä silti yhtään liian hyvin nähnyt eteensä.
Tossa on nyt kammet pyörän edessä versio.
Tohon olen yrittänyt piirtää 1/10 kohtuulisen realistisesti että pystyn katsomaan miten istuinkulmat ja kampien paikka vaikuttaa näkyvyyteen, myöskin yritin ottaa huomioon ettei kantapää osuisi pyörään käännettäessä kun kantapäät roikkuvat kuitenkin 20cm alempana kun kammet.
Ja alkuperäisessä suunitelmassani on ura jalkojen välissä katteen yläpinnassa että tien pinta näkysi paremmin.
Mutta nää on vasta ensimmäisiä luonnoksia niin katsotaan miten tää tästä suttaantuu.
Noisssa takaa venytetyissä voisi aivan hyvin harkita jousituksen kokonaan pois jättämistä. Jos kerran taka-akseli on kaukana takana, ei se lyö lainkaan yhtä pahasti selkään kuin suoraan selän alla oleva. Lisäksi pitkä runko toimii osaltaan "jousena". Katsoo vaan riittävän suuren ilmatilavuuden omaavat takarenkaat eikä pumppaa niitä kivikoviksi.
jooseha kirjoitti: ↑24 Huhti 2022, 11:56Noisssa takaa venytetyissä voisi aivan hyvin harkita jousituksen kokonaan pois jättämistä. Jos kerran taka-akseli on kaukana takana, ei se lyö lainkaan yhtä pahasti selkään kuin suoraan selän alla oleva. Lisäksi pitkä runko toimii osaltaan "jousena". Katsoo vaan riittävän suuren ilmatilavuuden omaavat takarenkaat eikä pumppaa niitä kivikoviksi.
Tässä kakkosessa olen jättänyt jousituksen kun mietin ihan samaa että runko joustaa varmaan ihan tarpeeksi ja kuinka paljon jousitusta lopulta kaipaa asfaltilla
Onko kenelläkään tämmästä hemmetin yli keskittymistä jostain asiasta, haetaan paljon tietoa ja tutkitaan ja yritetään suunnitella kaikki vaihtoehdot läpikäyden paras mahdollinen ratkaisu ja sitten yhtänopeasti kun se alkoi niin se loppuu noin viikon yber keskittymisen jälkeen. Laitan taas pari kuvaa mitä piirsin tässä iltapäivällä.
Löysin tuosta naapuri kunnasta firman mikä tekee paloputkia niin vois harkita pyöreää runkoa joka olisi muotoon taivutettu.
Ja piirsin 28" renkaat tohon taakse
Eiköhän se "ylikeskittyminen" ole kaikilla rakentelijoilla projektien aikana / ennen niitä Ainakin itsellä silloin kun vielä rakentelin pyöri projekti päässä pitkään oikeastaan kaikki vapaahetket. Jossian vaiheessa kannattaa vaan ruveta kötöstelemään jotain, niin ne ratkaisut alkaa siitä selkiämään että mitä on järkevää / mahdollista omilla resursseilla ja sillä ajankäytöllä mitä on valmis panostamaan.
Kuinkas pahoja heijastumia näin loivista tuulilaseista tulee?
Tuo olisi varmaan aerodynaamisempi tuommoisella ikkunalla, mutta itse tykkään mahdollisuudesta avata visiiri esim sateella tai kylmällä kun visiiri huurtuu tai kuumalla että tulee raikasta ilmaa nassulle ja muistaaksessani luin jostain ulkomaan foorumilta että noissa sulavalinjasemmissa visiireissä oli juuri tuota pisara ongelmaa ja huurtumista.
Mutta tossa ainakin on loistava näkyvyys myös sivulle ja taakse
Yugi kirjoitti: ↑24 Huhti 2022, 16:59Onko kenelläkään tämmästä hemmetin yli keskittymistä jostain asiasta, haetaan paljon tietoa ja tutkitaan ja yritetään suunnitella kaikki vaihtoehdot läpikäyden paras mahdollinen ratkaisu ja sitten yhtänopeasti kun se alkoi niin se loppuu noin viikon yber keskittymisen jälkeen.
Näinhän se meillä kaikilla menee
Kuulostaa ihan ekoilta pyörärakennusprojekteiltani. Niitä oli iso tarve pohtia kovasti tietoa hakien.
Uusimmat menivät kivuttoman nopeasti läpi, kun oli selkeä näkemys siitä mitä haluaa ja myös ymmärrys siitä ettei pyörästä voi edes teoriassa saada ihanteellista. Se on vain joko hyvä tai huono kompromissi
Tai ei uusinkaan pyöräprojektini enää kovin uusi ole