Sivu 3/3

Re: Radius C4

Lähetetty: 15 Syys 2022, 16:54
Kirjoittaja tm

Tuon sähköpyörän koukuttavuuden allekirjoitan, etenkin arkiajossa. Itsellä sähköt oli ensin pystärissä, joka sitten korvautui 1CV:llä. Mukavuutta tuli ajoasennon ja säänsuojan myötä roppakaupalla lisää, sähköisen etenemisen helppouden rinnalle. Ihminen on mukavuudenhaluinen otus .


Re: Radius C4

Lähetetty: 16 Syys 2022, 12:39
Kirjoittaja Vilijami

Oon jankannu ennenkin, mutta kertauksena:
Kumulatiivinen liikunnan määrä lisääntyy pyörän sähköistyksellä, koska valinta kallistuu helpommin pyörän kuin auton suuntaan, kun vastatuuli ja vastamäki ei tympäise jo valmiiksi. Tämä korostuu erityisesti arkisissa asiointiajoissa.
Liikuntaa voi myös harrastaa sähköpyörällä. Itse ainakin pidän aerobisesta liikunnasta enemmän kuin vängällä punnertamisesta. Pikkuavustus päällä ja sopivaa (25km/h, 90 kadenssi) vaihdetta käyttäen reipas hikiliikunta on mukavaa.
Sitten jos on palaveri ohjelmassa, niin avustus täysille ja suurin vaihde päälle, eikä kauluspaidan selkä kastu, mutta pikkuliikuntaa saa kuitenkin.


Re: Radius C4

Lähetetty: 20 Syys 2022, 19:31
Kirjoittaja Vilijami

Niskatuki puuttui. Helkama Oivan ohjaustanko kolmeen osaan ja osien uudelleen asettelu. Hämmästyttävän tyylinmukainen niskatuki tuli tällä tavalla. Putkieristettä pehmusteeksi ja niskan kolo mattoveitsellä.


Re: Radius C4

Lähetetty: 14 Tammi 2023, 10:58
Kirjoittaja Vilijami

Pitää kai se lopulta uskoa, että tämä Yosen sähkösetti vie yhtä paljon sähköä tässä kaksipyöräisessä 30kg Radiuksessa, kuin aiemmin kolmipyöräisessä 60kg Räntiksessä. :shock:
Wh mittaria ei valitettavasti ole, mutta vertaan vakiolenkkini alku- ja loppujännitettä. Kulutusasiaa voi selittää akun huononeminen vuosien saatossa ja se että Radiuksessa käytän sähköä liikkeellelähtöapuna. Räntiksessä ei ollut liikkeellelähdön tasapainoiluongelmaa.


Re: Radius C4

Lähetetty: 14 Tammi 2023, 11:05
Kirjoittaja jori
Vilijami kirjoitti: 14 Tammi 2023, 10:58

Pitää kai se lopulta uskoa, että tämä Yosen sähkösetti vie yhtä paljon sähköä tässä kaksipyöräisessä 30kg Radiuksessa, kuin aiemmin kolmipyöräisessä 60kg Räntiksessä. :shock:
Wh mittaria ei valitettavasti ole, mutta vertaan vakiolenkkini alku- ja loppujännitettä. Kulutusasiaa voi selittää akun huononeminen vuosien saatossa ja se että Radiuksessa käytän sähköä liikkeellelähtöapuna. Räntiksessä ei ollut liikkeellelähdön tasapainoiluongelmaa.

Voi myös olla, että polkemalla tehty lisäteho on aikojen saatossa hieman laskenut. :)


Re: Radius C4

Lähetetty: 14 Tammi 2023, 22:12
Kirjoittaja Vilijami

Ei kai se niin voi mennä? :wink:


Re: Radius C4

Lähetetty: 01 Maalis 2023, 15:56
Kirjoittaja Vilijami

Mulla on nykyisin lentsu aina talvisin. Kuumeen saa vältettyä vitamiinien yliannostuksella, mutta muita oireita ei. No nyt kun sattui olemaan muutama lentsuton päivä, niin lähdin pyöräilemään pitkästä aikaa. Olipa kivaa ja hieno ilma.

Mutta miten näin sileä rengas voi nakkoa lunta näin paljon? Ajossa lumi lentää lokarin etupäästä kuin lumilingon heittotorvesta.


Re: Radius C4

Lähetetty: 01 Maalis 2023, 16:01
Kirjoittaja jori
Vilijami kirjoitti: 01 Maalis 2023, 15:56

Mulla on nykyisin lentsu aina talvisin. Kuumeen saa vältettyä vitamiinien yliannostuksella, mutta muita oireita ei. No nyt kun sattui olemaan muutama lentsuton päivä, niin lähdin pyöräilemään pitkästä aikaa. Olipa kivaa ja hieno ilma.

Mutta miten näin sileä rengas voi nakkoa lunta näin paljon? Ajossa lumi lentää lokarin etupäästä kuin lumilingon heittotorvesta.

Joo, jäi ottamatta kuva, mutta samanlaista oli täällä Tampereella viime torstaina, vai oliko perjantaina. Hieno aerodynamiikka tuli pyörään, kun lumi tarttui hitaan virtauksen paikkoihin. Ajocrocsit meni täyteen lunta, kun tuolla CF-MBBllä pyöräilin.