Uudet jarrulevyt.

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Tapio.Ängeslevä
Viestit: 36
Liittynyt: 28 Heinä 2017, 12:16

Uudet jarrulevyt.

Viesti Kirjoittaja Tapio.Ängeslevä »

Paraneeko jarrut jos vaihdan levyt?
Näitä myydään nyt - 40%
t:Tapio Ängeslevä

Liitteet
IMG_20220925_061729.jpg
Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Uudet jarrulevyt.

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Riippuu siitä mitä tarkoitat paranemisella.
Jarrutusteho tuskin nousee pätkääkään jos sitä meinaat, mutta muut ominaisuudet voi muuttua.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4801
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uudet jarrulevyt.

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Noi laadultaa aika hyviä , täytyy vaan muistaa laittaa niihin kuluvat jarupalat .

Tapio.Ängeslevä
Viestit: 36
Liittynyt: 28 Heinä 2017, 12:16

Re: Uudet jarrulevyt.

Viesti Kirjoittaja Tapio.Ängeslevä »

Juuri tuota tarkoitin! Mitä ovat nuo muut, ominaisuudet.
Tälle rakenteelle luvataan, seitsemän hyvää ja kahdeksan kaunista. Mutta onko niillä mitään käytännön merkitystä loppupelissä.

Minä olen joskus joutunut käyttämään jarruja niin rajusti että jarrulevyt, sinistyivät.
Silloi piti yli 75km/h saada vauhtia pois kun Peräkärry oti heijarin. Pysyin tiellä. Säikähdin kyllä. Peräkärry oli sillon, bop-jak.
Kerra olen kokenut Peräkärry heijarin autonkin kanssa. Sillon vedin pikapilla, auto traileria jonka kyydissä oli henkilö auto.
Tuosta tilanteen korjauksesta on olemassa monen laista neuvoa. Mutta minä sanoisin että ainut oikea on saada vauhtia pois hallitusti...
t:Tapsa

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4801
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uudet jarrulevyt.

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Tuo jarrulevyn rakenne on saman tapainen kuin mp:ssä käytetään . Niiden hyvä ominaisuus on estää lämmön siirtyminen navoille . Joka katsotaan kyllä hyväksi plussaksi .
Itsellä kun on näitä , niin ne ei sovellu ainaskaan kun toiselle puolelle napaa. Eli kakspuoleiseen käyttöön vanhemmat mallit ei ainaskaan soveltunut . Paitsi ne halkasialtaan pienenmät , jotka taas rakenteelta olivat aika kehnot . Alumiini runo pakkas vääntyyn . 203mm on eri asia.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Uudet jarrulevyt.

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Tapio.Ängeslevä kirjoitti: 26 Syys 2022, 14:12

Tälle rakenteelle luvataan, seitsemän hyvää ja kahdeksan kaunista. Mutta onko niillä mitään käytännön merkitystä loppupelissä.

Muut ominaisuudet on mm. kulutus kestävyys ja lämmön sietokyky.
Itse en ostaisi jos ei ole muuten tarvetta vaihtaa levyjä vaikka halvalla saa.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4801
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uudet jarrulevyt.

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Lämmön sietoo pitäs olla kyllä riittävästi . Kulutukseen taitaa vaikkuttaa monet tekijä , ensinnäkin jarrupalat , toiseksi levyn halkaisia, sekä kuinka paljon jarruja käyttää . :lol: :lol: Itse ajoin etujarruilla noin 20th. kilometriä , ne ohuet kuin leikku terät . Takimmaisilla en päässyt kuin ensinmäisen kesän , kun olivat pienenmät ja hennonpaa rakennetta. Runko väänty niistä aika äkkiä . Eikä tollasta alumiinirunkoa levyssä paljon oijota.Siksi vaihdoin nekin 203mm , sit kestäneet tähän kesään .
Tietysti yksi seikka , jolla on pieni mutta ei vähäisin on tuo kosminen . :lol: :lol:

Vastaa Viestiin