Olen semmosen 40 vuotta luuhannut erilaisissa yhdistyksissä, ja välillä on vilkkaampaa, välillä aktiivisempaa. En tiiä, voiko yhdistystä laittaa virallisesti parkkiin, mutta olen huomannut, että jotain on kaivettu arkistosta ja herätetty henkiin, kuten esim. Kaniininkasvattajat ry, joka perustettiin viime vuosisadan alkupuolella ja hyytyi 40-luvun lopulla sotien jälkeen. Ja herätettiin henkiin tossa reilut 10 vuotta sitten, kun puput.netin pikkutytöt sai painajaisia pupujen syömisestä.
Meidän kyläyhdistystäkin mietittiin melko heti perustamisen jälkeen lakkautettavaksi, kun hallituksessa ei ollut virtaa, mutta seuraava hallitus taas sai toimintaan vipinää.
Eli ajattelisin niin, että ei tarvii valoja sammuttaa ihan täysn, mutta ei toiminnasta tarvii paineitakaan kenenkään ottaa. Jos ei jakseta järjestää, niin ei järjestetä, mutta raamit ja osaaminen on olemassa, jos joku porukka innostuu. Saattaa mennä joku vuosi hiljaisella, mutta ei se ole vaarallista. Jos huomataan jonkun porukan innostuvan jostain, voi antaa vinkin, että meillä olis tässä tämmönen yhdistys, hallituspaikat vapaana toimintaa varten. Ei tarvi ruveta pykäämään raameja siinä vaiheessa, kun on intoa tehdä tulosta.
Yhdistystoiminta voi ihan hyvin ja sillä menee lujaa ja valtio, kunnat ja EU jakaa yhdistysten jutuille rahaa jne. Itte olen viime vuosina istunut 4 yhdistyksen hallituksessa ja jäsenyyksiä on muissa saman verran. Nyt olen himmaillut kun välillä tuntui siltä, että kaikki aika menee "yleiseen hyvään". Enää 2 hallituspaikkaa…
Tässä harrastuksessa vois jotkut torikokoontumiset olla ihan hyvä toimintamuoto; mobilisteillakin on kokoontumisajoja ja sit ajellaan yhdessä jonnekin syömään… Alku pienesti ja kattotaan, missä ottaa tuulta? Ja torit sikäli, että siellä on ehkä muitakin. Jotain banderolleja kehiin? Semmosta helppoa näkyvyyttä. Itte kuvittelisin, että kevytkulkuneuvoilla alkais olla taas vähän nostetta, mutta en ole nähnyt mitään myyntilukuja, kun ei niitä varmaan kauheasti kerrota. Pyörävalmistajat ketovat jotain, jos tilausjonot ovat pitkiä.