ajoasentoa säädetty ostamalla oma graveli.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
https://nojapyorafoorumi.fi/
Graveli on ilmeisesti jotain kyyrypyöräilijöiden omaa kieltä. Yritin selvittää asiaa ja päädyin sanoihin gravel grinder, joiden takaa löytyi mielestäni cyclocros-pyöriä. Mitä eroa näillä on, vai onko pyöräkauppias vain keksinyt uuden sanan, jolla myydä vanhat varastot cyclocrosstarvikkeita. Vai tarkoittaako graveli tässä renkaita.
Toivottavasti tämä oli muille selvä asia ja minä olin ainoa, jonka mielestä tämä oli kryptinen viesti. Tai ehkä kirjoittajan tarkoituskin oli selventää gravelgrinderin ja cyclocrossin eroavaisuuksien filosofiaa syvällisesti ja pitkästi ja vain houkutteli minut tarttumaan aiheeseen kryptisellä sanavalinnalla.
jori kirjoitti: ↑07 Heinä 2021, 10:49Graveli on ilmeisesti jotain kyyrypyöräilijöiden omaa kieltä. Yritin selvittää asiaa ja päädyin sanoihin gravel grinder, joiden takaa löytyi mielestäni cyclocros-pyöriä. Mitä eroa näillä on, vai onko pyöräkauppias vain keksinyt uuden sanan, jolla myydä vanhat varastot cyclocrosstarvikkeita. Vai tarkoittaako graveli tässä renkaita.
Toivottavasti tämä oli muille selvä asia ja minä olin ainoa, jonka mielestä tämä oli kryptinen viesti. Tai ehkä kirjoittajan tarkoituskin oli selventää gravelgrinderin ja cyclocrossin eroavaisuuksien filosofiaa syvällisesti ja pitkästi ja vain houkutteli minut tarttumaan aiheeseen kryptisellä sanavalinnalla.
Joo gravel grinderistahan se tulee. Aika moni jälleenmyyjä listaa noi sanojen "gravel" "gravel pyörät" jne. alle joten itellekkin on jäänyt alitajuisesti tuo lyhenne käyttöön. Oot aika pitkälti oikeassa et pyöräkauppias on keksinyt uuden sanan, jotta samaa kuraa voidaan myydä uudestaan kalliimmalla.
Erot on kutakuinkin näin:
Cyclocross pyörä on periaatteessa tehty cyclocross kilpailuihin ja noudattaa aika aggressiivista geometriaa. Havaittavissa tuosta aiemmasta kuvasta jossa satulan ja tangon ero on aika suuri.
Gravel grinder nyt mun käsityksen mukaan on enemmänkin maasto ja sekakäyttöön tehty käyräsarvi. Löytyy rennommilla geometrioilla ja noin 32-55mm renkailla.
Kuvan pyörä on Kona Rove, jota on aikojen saatossa myyty retkipyöränä, cycloross pyöränä ja nyt gravel grinderina koska se on muodissa.
Lapsenlapsi ajaa jo 559 kokoisella maastopyörällä.
Tämä 305 keulimis "kekepyörä" on kuitenkin kovin rakas, joten pyynnöstä taivutin pitkän satulan kannatinputken. Nyt keuliminen jatkuu taas....
Tuolla tavalla saa aikuisellekin pienikokoisen ja edullisen pyörän esim. auton peräkonttiin tai julkisiin mukaan otettavaksi citypyöräksi.
Stemmiä pitäis kans jatkaa, että sais kunnon CF ajoasennon.
Vilijami kirjoitti: ↑17 Elo 2021, 14:16Lapsenlapsi ajaa jo 559 kokoisella maastopyörällä.
Tämä 305 keulimis "kekepyörä" on kuitenkin kovin rakas, joten pyynnöstä taivutin pitkän satulan kannatinputken. Nyt keuliminen jatkuu taas....
Tuolla tavalla saa aikuisellekin pienikokoisen ja edullisen pyörän esim. auton peräkonttiin tai julkisiin mukaan otettavaksi citypyöräksi.
Stemmiä pitäis kans jatkaa, että sais kunnon CF ajoasennon.
Sitä on kopioitu pappiskapartion pinkkiä kostajaa jolla ajoivat kempeleellä 2014!
samuel kirjoitti: ↑17 Elo 2021, 16:06Sitä on kopioitu pappiskapartion pinkkiä kostajaa jolla ajoivat kempeleellä 2014!
En aktiivisesti pinkkiä kostajaa muistanutkaan, mutta oisko tuo jäänyt alitajuntaan kytemään.
Polkupyöräilyä Joensuussa. Eikä oo mun pyörä - vaan Tepon - siksi tämmöinen vastavalokuva ettei huomais.
Mää oon nyt aivan pystärikuski! Vaihdoin kiekot tohon vanhukseen. 32 milliä on melkoisen paljon pehmukampaa kyytiä, kuin 23 milliä.
Huomatkaa etutarakka!
Askeleen lähempänä.
Pitää sanoa että tämä paikka ei ole saavutettavissa ihan kaikilla nojapyörillä.
Karttaruutujen metsästys pääsi puraisemaan, ja reiteille on osunut tähän mennessä välillä vähän maastoisempiakin polkuja.
Lähialueen ruutujen läpikäynnin jälkeen siirtymien osuus ajosta on kasvanut ja tulee koko ajan kasvamaan, mutta meikäläisen maastopyörä ei ole omimmillaan maantiesiirtymillä. Eikä toisaalta kapearenkaisella maantiepyörällä selviä poluilla ja pehmeällä ajoalustalla.
Ratkaisin asian hankkimalla kippurasarvisen hiekkatiepyörän, jossa rengaskoko 47-584.
Viikon verran tuo nyt ollut käytössä, ja hyvin tuntuu soveltuvan tähän käyttötarkoitukseen.
Entisen läskinojakin ajattelin myös laittaa ajokuntoon jossain vaiheessa: penkki pitää vaihtaa ensin mukavammaksi, ja laittaa lokarit.
Sopisi sellaisille "tile hunting" -lenkeille, missä ei tarvitse piipahtaa hiekkateiltä metsäpoluille taluttelemaan ja kantamaan.
Tallista myynyt tänä vuonna kaksi pystäriä pois, joten yhden uuden ostaminen ei tuntunut niin pahalta .
Tässä retkipyöräni.
Runko on jotain 46 cm. Osina on Xenon tripla-9 (osat on tallessa), ehjät vaihdekahvat, ohjaustanko 38 cm, takakiekko Xenon napa, jossa Campan 14-28 pakka, on tripla kampi, BB5 keskiö, etu- ja takavaihtajat. Rengas on Vittoria Randonneur, pistosuojattu.
Keula puuttuu, meni jonnekin, ja jarrut.
Jos joku haluaa, niin saa. Voin kuljettaa jonkin matkaa, mutten kauas.
Haettiin 30.9. pois.
Tyttärelle kasattu Jupiter jopokopio 507-renkailla ja kustom maalauksella.
On hyvä näky kun kuskilla on päällä lehmäkuvioverkkarit ja -huppari