Keskustelua moderoinnista

Kerro mielipiteesi sivustosta.

Valvojat: Pastori, lowrides, Henkka

tstm
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Elo 2009, 11:36
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Keskustelua moderoinnista

Viesti Kirjoittaja tstm »

Moderaattorin lisäys: Eli tässä on virallinen kanava avautua moderaattorille julkisesti, jos kokee sen tarpeelliseksi.

lowrides kirjoitti:

Suhteellinen käsitys, ehkäpä juuri minulle löytyykin...

DISCLAIMER: Pahoitteluni offtopicista sinänsä asialliseen myynti-ilmoitukseen, mutta tämä asia mielestäni ansaitsee keskustelua jossain, ja mielestäni tämä on se relevantti paikka.

Kysymys kuuluu, miksi moderoit omasta threadistasi asiallisia kysymyksiä. Itse en ollut kysymässä, mutta vastaus kiinnostaa sitäkin enemmän. Poistit ketjusta kysymyksen että miksi myyt. Kysyn sen tässä uudestaan, ja lasken sekunteja tämän viestin poistumiseen. Otan kuitenkin varuiksi screenshotin talteen, jotta voin sitten myöhemmässä keskustelussa viitata tämäntyyppiseen käyttäjille vittuiluun.

Ihan vaan vinkkinä sinullekin, lowrides, että moderoimalla tuolla tavalla saa pahaa karmaa niskoilleen. Ja vihaisia, potentiaalisesti nopeasti entisiä, fooruminkäyttäjiä. Moderoinnilla pitäisi nostaa keskustelun tasoa ja pitää epäasiallisuudet poissa, ei suinkaan harrastaa yksinvaltiutta ja määrätä mistä saa keskustella. Mielelläni en katselisi jo valmiiksi pienen harrastajakunnan jakautumista kovinkin monelle foorumille.

Viimeksi muokannut tstm, 28 Elo 2009, 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ennen Challenge Fujin, nykyään Challenge Seiran
Kadulla tunnistaa kirkkaan oranssista väristä.

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Re: Myydään M5 TiCa Lowracer

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Ota tai jätä.

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1053
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Myydään M5 TiCa Lowracer

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

tstm kirjoitti:

DISCLAIMER: Pahoitteluni offtopicista sinänsä asialliseen myynti-ilmoitukseen, mutta tämä asia mielestäni ansaitsee keskustelua jossain, ja mielestäni tämä on se relevantti paikka.

Kysymys kuuluu, miksi moderoit omasta threadistasi asiallisia kysymyksiä. Itse en ollut kysymässä, mutta vastaus kiinnostaa sitäkin enemmän. Poistit ketjusta kysymyksen että miksi myyt. Kysyn sen tässä uudestaan, ja lasken sekunteja tämän viestin poistumiseen. Otan kuitenkin varuiksi screenshotin talteen, jotta voin sitten myöhemmässä keskustelussa viitata tämäntyyppiseen käyttäjille vittuiluun.

Ihan vaan vinkkinä sinullekin, lowrides, että moderoimalla tuolla tavalla saa pahaa karmaa niskoilleen. Ja vihaisia, potentiaalisesti nopeasti entisiä, fooruminkäyttäjiä. Moderoinnilla pitäisi nostaa keskustelun tasoa ja pitää epäasiallisuudet poissa, ei suinkaan harrastaa yksinvaltiutta ja määrätä mistä saa keskustella. Mielelläni en katselisi jo valmiiksi pienen harrastajakunnan jakautumista kovinkin monelle foorumille.

Tämäkin viesti on off-topicia, mutta anyways.
Myynnin syystä on ollut puhetta jo alkukesästä, jolloin Olli puhui, että M5 on hänelle hieman liian iso, ainakin ymmärsin että etupuomi oli hieman liian pitkä. En muista tarkalleen mitä optimistix kommentoi poistetussa kommentissaan, mutta linjaltaan se oli jatkoa liittyen aiempaan nahinointiin komponenttien laadusta. Olettaisin sen syyksi poistamiseen.

Jos kaveri ylläpitää suurinpiirtein yksinään tätä foorumia ja saa palkakseen ainoastaan kritiikkiä varten tehdyn nimimerkin mollaamista, ei se ainakaan motivoi panostamaan enempää aikaa tähän asiaan. Hän kuitenkin hoitaa ylläpitäjän hommia ainoastaan siksi, että tykkää tästä lajista.
Jos foorumin tunnelma alkaa ahdistaa, voit arvon "tstm" perustaa oman foorumisi jota pidät yllä haluamallasi tavalla. Kyllä sinne väkeä tulee, jos kokevat foorumin paremmaksi kuin nykyisen.
Pahoittelen off-topiciin osallistumista, mutta mielestäni ei ole oikein mollata vapaaehtoisvoimin pyöritettävää toimintaa, mikäli ei itse ole valmis tekemään mitään. Sillä ei saa aikaiseksi muuta kuin pahaa mieltä ja väärän suuntaisia vastareaktioita.

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

tstm
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Elo 2009, 11:36
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Avautumista moderaattorille.

Viesti Kirjoittaja tstm »

Nebulus kirjoitti:

Tämäkin viesti on off-topicia, mutta anyways.
Myynnin syystä on ollut puhetta jo alkukesästä, jolloin Olli puhui, että M5 on hänelle hieman liian iso, ainakin ymmärsin että etupuomi oli hieman liian pitkä. En muista tarkalleen mitä optimistix kommentoi poistetussa kommentissaan, mutta linjaltaan se oli jatkoa liittyen aiempaan nahinointiin komponenttien laadusta. Olettaisin sen syyksi poistamiseen.

Tähän en osaa kommentoida, moinen referenssi ei auennut minulle, asiaa olisi helpompi kommentoida jos viesti olisi vielä olemassa. Tai jos poistolle oltaisiin annettu syy. Ei jo keskustellun aiheen nostamista esiin voi mielestäni pitää hyvänä syynä muuten täysin asiallisten viestin poistamiseen, etenkään kun ei jaksa edes mainintaa laittaa paikalle että miksi näin on tehty?

Nebulus kirjoitti:

Jos kaveri ylläpitää suurinpiirtein yksinään tätä foorumia ja saa palkakseen ainoastaan kritiikkiä varten tehdyn nimimerkin mollaamista, ei se ainakaan motivoi panostamaan enempää aikaa tähän asiaan. Hän kuitenkin hoitaa ylläpitäjän hommia ainoastaan siksi, että tykkää tästä lajista.
Jos foorumin tunnelma alkaa ahdistaa, voit arvon "tstm" perustaa oman foorumisi jota pidät yllä haluamallasi tavalla. Kyllä sinne väkeä tulee, jos kokevat foorumin paremmaksi kuin nykyisen.
Pahoittelen off-topiciin osallistumista, mutta mielestäni ei ole oikein mollata vapaaehtoisvoimin pyöritettävää toimintaa, mikäli ei itse ole valmis tekemään mitään. Sillä ei saa aikaiseksi muuta kuin pahaa mieltä ja väärän suuntaisia vastareaktioita.

Ymmärrän tämän kannan todella hyvin. Nostan hattua nähdylle vaivalle, foorumi näyttää hyvältä ja kuten omassa viestissänikin sanoin, en missään nimessä haluaisi jo valmiiksi pienen porukan jakautuvan pienempiin osiin. Haluan painottaa, että viestissäni yritin nostaa esiin epäkohtaa ja asiallista käyttäytymistä kaikin puolin, en mollata nähtyä vaivaa. Varmastikin tästä voidaan aikuisin mielin kehittää ja pohtia miten kaikki osapuolet pysyvät tyytyväisinä. En ole täysin yksin mielipiteeni kanssa, ja jos minun viestejäni sensuroitaisiin vailla selitystä tai syytä, jättäisin seuraavan kirjoittamatta.

Toivon hartaasti, että keskustelu saadaan pidettyä monipuolisena ja kovatasoisena, ja että uutta foorumia ei tarvitsisi lähteä perustamaan (mihin, kuten toisaalla irc-keskustelussa #nojakki -kanavalla olen todennut tarvittaessa olevani kuitenkin valmis, mutta erittäin vastahakoisesti).

Tämän keskustelun siirto oikeaan paikkaan on jo loistava veto, ja näin pitäisikin tehdä, ei tarvitse enää oftopicceilusta pahoitella.

Ennen Challenge Fujin, nykyään Challenge Seiran
Kadulla tunnistaa kirkkaan oranssista väristä.

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Re: Avautumista moderaattorille.

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Kerron tähän nyt kaikkien nähtäväksi, koska se oli näköjään tstm:n tarkoituskin. En ole ainakaan saanut vastausta yksityisviesteihini.

Eli, tälläinen varta vasten perustetun nimimerkin takaa avautuminen on jossain määrin epäilyttävää. Olen pyytänyt kirjoittamaan minulle yksityisesti omalla nimellä, niin voidaan puhua ihminen ihmiselle, eikä ihminen nimimerkille. Ainakin ymmärsin että hyökkäys oli tarkoitettu juuri minulle henkilökohtaisesti, ei pelkästään nimimerkille, vaan ihmiselle joka on sen takana.

Henkilökohtaisesti minua loukkaa että avautuminen tapahtuu omassa myynti-ilmoituksessani, eikä palautetta sivustosta -osion alla. Tstm:n täytyy siis olla katkera juuri minulle? Jo aiemmin on tullut ilmi että noissa myynti-ilmoituksissa jokainen saa myydä mitä haluaa mihin hintaan haluaa, ja ilmoitukset on pyhitetty pelkästään myyntiin.

Nebulus tuossa sitten kartoitti syitäkin aika hyvin, minkä takia poistin ketjusta viestin, joka liikkui niillä rajoilla että oliko se asiaan liittyvä vai ei.

Lisäksi jos minulla on henkilökohtaisia näkymyseroja jonkun nimimerkin kanssa, se ei kuulu kenellekään muulle, vaan on meidän keskeinen asia.

Kaikilla on mahdollisuus pyytää joitakin viestejä, omia tai muiden, poistettavaksi jos kokee sen aiheelliseksi.

Ihminen kun olen minäkin ja myönnän toki että virheitä sattuu, ja niistä toivottavasti oppii, varsinkin jos saa palautetta. Tsmt vihjaisi myös että keskustelua on käyty ircissä koskien uuden foorumin perustamista. Minä en tästä pahastu, mutta voitte toki ilmoittaa mikä vanhassa mättää - noin ihan asiallisesti ja perustellusti vaikka sähköpostilla, ei disclaimerina omassa myynti-ilmoituksessani.

Jotenkin tälläinen kasvoton toiminta haisee, ainakin minusta!

Kysyn sen tässä uudestaan, ja lasken sekunteja tämän viestin poistumiseen. Otan kuitenkin varuiksi screenshotin talteen, jotta voin sitten myöhemmässä keskustelussa viitata tämäntyyppiseen käyttäjille vittuiluun.

Oikeasti, mikä mättää? Tuo on lapsellisen säälittävää! Perustakaa nyt vaikka fillarifoorumille sellainen lowride.infon adminin dissaus -ketju, johon lataatte sitten nuo screenshotit. Voitte käyttää myös ihan minun aitoa nimeäkin, sen verran kyllä itsetunto kestää...

Terveisin,
Olli Lehtonen

tstm
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Elo 2009, 11:36
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Avautumista moderaattorille.

Viesti Kirjoittaja tstm »

Ennen kuin lähden pidempää postausta kirjoittamaan, niin voisin näin alkuun tähdentää että vaikka nimimerkki onkin käytössä, löytyy sen takaa erittäin tunnistettava ja nimellään esiintyvä ihminen. Jos kaipailee vaikkapa pärstäkerrointa, niin hyvä paikka aloittaa on http://irc.fi/tstm.

Tämän (saman) nimimerkin takaa on löytynyt Martti Leppänen jo reilusti yli kymmenen vuotta. Irkistäkin samalla nimellä saa kiinni ja voi tulla keskustelemaan.

Yksityisviestejä en ainakaan täällä ole saanut, tiedä sitten onko vika tekninen.

Ennen Challenge Fujin, nykyään Challenge Seiran
Kadulla tunnistaa kirkkaan oranssista väristä.

tstm
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Elo 2009, 11:36
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Avautumista moderaattorille.

Viesti Kirjoittaja tstm »

lowrides kirjoitti:

Kerron tähän nyt kaikkien nähtäväksi, koska se oli näköjään tstm:n tarkoituskin. En ole ainakaan saanut vastausta yksityisviesteihini.

Kyllä, se oli tarkoitukseni. Ihan rehellisesti myönnän, että pidän kaikkia käyttäjiä koskevan moderoinnin keskustelun käymisestä ihan julkisena juttuna joihin kaikilla voi olla jotain sanottavaa, toivottavasti onkin. Yksityisviesteihinkin vastaan jos niitä saan.

lowrides kirjoitti:

Henkilökohtaisesti minua loukkaa että avautuminen tapahtuu omassa myynti-ilmoituksessani, eikä palautetta sivustosta -osion alla. Tstm:n täytyy siis olla katkera juuri minulle? Jo aiemmin on tullut ilmi että noissa myynti-ilmoituksissa jokainen saa myydä mitä haluaa mihin hintaan haluaa, ja ilmoitukset on pyhitetty pelkästään myyntiin.

Harkitsin palautteen laittamista suoraan tänne, mutta pistinkin sen myynti-ilmoitukseen, koska sieltä oli minua kiinnostanut kysymys kadonnut paikalta yhtäkkiä jälkiä jättämättä, ajattelin että palaute on tehokkaampaa siellä minne se on kohdennettu. Mitään henkilökohtaista en tällä tarkoittanut, en tunne sinua ihmisenä eikä minulla ole mitään sinua vastaan. Minulla on jotain sensurointia ja mielivaltaista moderointia vastaan kyllä, mutta se ei toivottavasti liity persoonaasi tai millainen olet oikeasti.

lowrides kirjoitti:

Nebulus tuossa sitten kartoitti syitäkin aika hyvin, minkä takia poistin ketjusta viestin, joka liikkui niillä rajoilla että oliko se asiaan liittyvä vai ei.

Kuva

Miksiköhän rajoilla olevaa materiaalia poistetaan? Eikö se sinustakin olisi vähän häiritsevää jos joku pitää viestiäsi 'rajoilla' olevana ja päättää poistaa sen ilmoittamatta mitään? Etenkin kun ainakin täysin varmasti jälkimmäinen kysymys on ihan asiallinen, vaikka ensimmäiseen saattaakin liittyä jotain piilovittuilua mikä ei kyllä minulle aukea.

lowrides kirjoitti:

Lisäksi jos minulla on henkilökohtaisia näkymyseroja jonkun nimimerkin kanssa, se ei kuulu kenellekään muulle, vaan on meidän keskeinen asia.

Niin, henkilökohtaiset näkemyserot kannattanee kyllä setviä foorumin ulkopuolella mielummin. Ei viimeisen sanan sanominen julkiseen keskusteluun viestejä poistamalla ole kovin aikuinen keino setviä henkilökohtaisia kemioita?

lowrides kirjoitti:

Kaikilla on mahdollisuus pyytää joitakin viestejä, omia tai muiden, poistettavaksi jos kokee sen aiheelliseksi.

Toivon, että viestejä poisteltaisiin mahdollismman vähän. Se ei keskustelun kannalta mielestäni ole kovin kehittävää jos pitää olla koko ajan kieli keskellä suuta ja varoa ettei vaikka vahingossa sano pahaa jostain tietystä merkistä tai keskustele kielletyistä asioista. Tai - sääntöihin viitaten - vaikka väittele jonkun kanssa.

lowrides kirjoitti:

Ihminen kun olen minäkin ja myönnän toki että virheitä sattuu, ja niistä toivottavasti oppii, varsinkin jos saa palautetta. Tsmt vihjaisi myös että keskustelua on käyty ircissä koskien uuden foorumin perustamista. Minä en tästä pahastu, mutta voitte toki ilmoittaa mikä vanhassa mättää - noin ihan asiallisesti ja perustellusti vaikka sähköpostilla, ei disclaimerina omassa myynti-ilmoituksessani.

Kuten sanottu, palautteeni ei ole missään määrin henkilökohtaista tai persoonaasi liittyvää, haluan toimivan yhteisön jonka mietteitä on hauska lukea ja jonne voi kirjoittaa pelkäämättä omien hengentuotteiden katoamista bittiavaruuteen. Tämän takia palautteeni on julkista, eikä esirippujen takana tapahtuvaa. Ja toivon mukaan me kaikki opimme tästä jotain.

lowrides kirjoitti:

Oikeasti, mikä mättää? Tuo on lapsellisen säälittävää! Perustakaa nyt vaikka fillarifoorumille sellainen lowride.infon adminin dissaus -ketju, johon lataatte sitten nuo screenshotit. Voitte käyttää myös ihan minun aitoa nimeäkin, sen verran kyllä itsetunto kestää...

Oikeasti, kaipaan vähän selvennystä että mikä tarkalleen ottaen on säälittävää? Käyttäjien kirjoitusten mielivaltainen poistelu on mielestäni vittuilua edelleen, ja tästä kannasta en suostu perääntymään. En tiedä mikä siinä on lapsellista, ihan tarkalleen ottaen. Enkä halua dissata arvokasta työtäsi, vaan pidän sitä arvossa. Foorumi tuntuu toimivan ja selkeästi olet nähnyt paljon vaivaa sen eteen - alan vain nähdä punaista joka kerta kun täysin asiallisia kirjoituksia aletaan poistaa verukkella "pahastuin" - "ei näin saa sanoa" - "olet väärässä", jne. Ja mikä pahinta, viestit vain katoavat jälkiä jättämättä. Mitään viestiä ei jää paikalle, ei punakynää, ei perusteluita.

Hyvänä käytäntönä pitäisin ainakin sitä, että viestejä poistettaessa tilalle laitetaan perustelu ja kerrotaan viestin kirjoittajalle että miksi moinen käyttäytyminen ei ole asiallista.

Terveisin,
Martti Leppänen

Ennen Challenge Fujin, nykyään Challenge Seiran
Kadulla tunnistaa kirkkaan oranssista väristä.

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Keskustelua moderoinnista

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Se että kysymystä ei siirretty johonkin muualle on sinänsä harmittava lipsahdus, mutta niin kauan kun ihminen on mukana kuviossa vahinkoja sattuu.

Siksi toiseksi jos joku aikansa vittuilee ihmiselle, ei voi olettaa saavasi aina järkevää vastiketta.Valitettavasti.

Minä omalta näkökannaltani ymmärrän täysin miksi tuo optimistx¨viesti poistettiin myynti ilmoituksesta.
Ainoa asiaa likeltä viistävä kysymys oli miksi pyörä on myynnissä noin vähän ajettuna.
Loppu on mielestäni naljailua siitä kun toinen erehtyi sanomaan pyöräänsä nopeaksi.
Monella myydään ostetaan palstalla ei sallita tämänkään vertaa off topicia.

Toivonkin että tstm ,optimistx ja lowrides pistää jäitä hattuun ja laskee 10 ennen seuraavaa avausta.

Mielestäni moderointi on toiminut sangen hyvin ja myös käyttäjät ansaitsevat kiitosta hyvästä yhteiselosta ymmärtäväisyydestä toisiaan kohtaan.
tmts¨llä on paljon asiallista tekstiä ja varmaan jos on seurannut foorumia pitempään niin aika hyvin offtopicit ja muut on siirrellty oikeisiin osioihin ja aloitettu välillä jopa uusia sen seurauksena.

Monella foorumilla hommat on paljon huonommilla kantimilla joten täytyy olla kiitollinen siitä että tämä on toiminut.

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Moderoinnista vielä.

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Nebulus kirjoitti:

Jos kaveri ylläpitää suurinpiirtein yksinään tätä foorumia ja saa palkakseen ainoastaan kritiikkiä varten tehdyn nimimerkin mollaamista, ei se ainakaan motivoi panostamaan enempää aikaa tähän asiaan. Hän kuitenkin hoitaa ylläpitäjän hommia ainoastaan siksi, että tykkää tästä lajista.

Mä olen muuten tätä ihmetellyt, ittekseen tekemistä - moderointihommaahan on useimmiten jaettu forumeiden aktiivisimmille käyttäjille.
Luulisi muutaman sen verran terveenkin (en tarkoita että itse olisin täydessä henkiseeä iskussa kovinkaan usein - heh) löytyvän, joka voisi moderointitaakkaa jakaa.

Nebulus kirjoitti:

Jos foorumin tunnelma alkaa ahdistaa, voit arvon "tstm" perustaa oman foorumisi jota pidät yllä haluamallasi tavalla. Kyllä sinne väkeä tulee, jos kokevat foorumin paremmaksi kuin nykyisen.

Juu :)
Eikös tässäkin ole takana KEVY fooruminen toimimattomuus.
Suomi ei siis ole kohta enää tuhansien järvien, eikä yhdistystoiminnan luvattu maa vaan tuhansien nojapyöräfoorumien maa?

Jospa tässä saisi porukka paineita ulos senverran että asiat hoituisivat yhdellä foorumilla.

Viimeksi muokannut Pastori, 28 Elo 2009, 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Re: Keskustelua moderoinnista

Viesti Kirjoittaja lowrides »

No niin, Mustasudenkorento ja Pastori ehtikin tiivistää omat ajatukseni, joten tässä vain lyhyt versio.

Toivon, että viestejä poisteltaisiin mahdollismman vähän. Se ei keskustelun kannalta mielestäni ole kovin kehittävää jos pitää olla koko ajan kieli keskellä suuta ja varoa ettei vaikka vahingossa sano pahaa jostain tietystä merkistä tai keskustele kielletyistä asioista. Tai - sääntöihin viitaten - vaikka väittele jonkun kanssa.

Niin tässä olet oikeassa ja viestejä poistetaankin hyvin vähän. Liki 10 000:sta viestistä murto-osa on voitu poistaa. Ja vaikka sekin menisi ihan vain minun vittuilun piikkiin, niin se olisi silti pieni osa.

Kuten sanottu, palautteeni ei ole missään määrin henkilökohtaista tai persoonaasi liittyvää, haluan toimivan yhteisön jonka mietteitä on hauska lukea ja jonne voi kirjoittaa pelkäämättä omien hengentuotteiden katoamista bittiavaruuteen. Tämän takia palautteeni on julkista, eikä esirippujen takana tapahtuvaa. Ja toivon mukaan me kaikki opimme tästä jotain.

Kenenkään hengentuotteita ei poisteta ja varmuuskopioista löytyvät kaikki viestit. Screenshotteja ei siis tarvita. Hengentuote ei ole kuitenkaan vittuileminen, kiistely tai toisen mollaaminen. Käyttäkokemukset, tekniset/taiteelliset keskustelut ja muun sortin filosofoinnit voivat niitä olla. Mielestäni jos poistan yksittäisen viestin, joka ei sisällä mitään näistä, niin ei siitä tarvitse kimmota.

...Foorumi tuntuu toimivan ja selkeästi olet nähnyt paljon vaivaa sen eteen - alan vain nähdä punaista joka kerta kun täysin asiallisia kirjoituksia aletaan poistaa verukkella "pahastuin" - "ei näin saa sanoa" - "olet väärässä", jne. Ja mikä pahinta, viestit vain katoavat jälkiä jättämättä. Mitään viestiä ei jää paikalle, ei punakynää, ei perusteluita.

Ymmärrän kyllä jos periaatteesi on tämä koskien nettikeskustelua ja olet tuossa toki oikeassa. Mutta edelleen korostan että olet ymmärtänyt asian väärin, poistettu viesti ei ollut täysin asiallinen eikä sisältänyt mitään korvaamatonta tietoa. Ilmeisesti muut asiaa kommentoineet ovat tämän ainakin ymmärtäneet.

Tämä kyseisen tapaus on nyt toivottavasti loppuun käsitelty ja sitä on paisuteltu tässä nyt ihan kylliksi. Toivottavasti sekin menee osaltaan osapuolten "väärällä jalalla heräämisen" piikkiin.

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Re: Moderoinnista vielä.

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Pastori kirjoitti:

Mä olen muuten tätä ihmetellyt, ittekseen tekemistä - moderointihommaahan on useimmiten jaettu forumeiden aktiivisimmille käyttäjille.
Luulisi muutaman sen verran terveenkin (en tarkoita että itse olisin täydessä henkiseeä iskussa kovinkaan usein - heh) löytyvän, joka voisi moderointitaakkaa jakaa.

Niin tuohon ei vielä ole ollut juurikaan tarvetta, mutta jonkin verran olen ollut viime aikoina aistivani närkästystä ja tarkoituksellista vittuilua minua kohtaan, todennäköisesti johtuen omista mielipiteistäni. En kyllä ymmärrä ihan tätä väärin ymmärrystäkään.

Jos haluaisin että täällä keskusteltaisiin vain tietyistä aiheista, voisin tämän hyvin toteuttaakin. En kuitenkaan saa mitään tuloja hommasta itselleni, tänäkin vuonna LowRiden ja paitojen yms. jälkeen olen varmaan reilusti yli tonnin miinuksella. Ja pyörien ja muiden hankkimisen jälkeen aivan järkyttävän summan. Eli voisin hyvin perustella itselleni syyn tehdä tästä foorumista tietynlaisen.

Omasta mielestäni homman ydin piilee kuitenkin siinä että on monenlaista nojapyöräilijää ja ennekaikkea monenlaisia ihmisiä niiden selässä.

Voisihan niitä moderaattoreita lisätä, niin ei ainakaan kenelläkään olisi syytä rinnastaa (pelkästään) minua ja kaikkea vääryyttä foorumilla (ja maailmassa) :D

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Moderoinnista vielä.

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Pastori kirjoitti:

Luulisi muutaman sen verran terveenkin (en tarkoita että itse olisin täydessä henkiseeä iskussa kovinkaan usein - heh) löytyvän, joka voisi moderointitaakkaa jakaa.

Käsittääkseni tällä foorumilla ei juurikaan ole ollut varsinaista tarvetta moderointiin.

Pastori kirjoitti:

Eikös tässäkin ole takana KEVY fooruminen toimimattomuus.
Suomi ei siis ole kohta enää tuhansien järvien, eikä yhdistystoiminnan luvattu maa vaan tuhansien nojapyöräfoorumien maa?

Mukavaa olisi jos kaikki nojapyöräilijät mahtuisivat samaan foorumiin, ja samaan yhdistykseenkin.

Sitä en tiedä mahtuuko tälle foorumille keskustelu yleisemminkin kevytkulkuneuvoista, ja onko se offtopic-alle kuuluvaa?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Moderoinnista vielä.

Viesti Kirjoittaja Pastori »

tavasti kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Luulisi muutaman sen verran terveenkin (en tarkoita että itse olisin täydessä henkiseeä iskussa kovinkaan usein - heh) löytyvän, joka voisi moderointitaakkaa jakaa.

Käsittääkseni tällä foorumilla ei juurikaan ole ollut varsinaista tarvetta moderointiin.

Näinhän se taitaa olla. Aika siivoa porukkaahan täällä taitaa oleilla.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Avautumista moderaattorille.

Viesti Kirjoittaja jori »

tstm kirjoitti:

Kuva

Olisiko sittenkin ollut kyse väärinkäsityksestä. Minä käsitin tuon kysymyksen aivan viattomaksi ja liittyvän optimistixin tekeillä olevaan pyöräsimulaattoriohjelmaan, johon hän tarvitsee parametrejä. Tämä ilkeämpi tulkinta on minulle aivan outo. :shock:

Jori

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Moderoinnista vielä.

Viesti Kirjoittaja tavasti »

lowrides kirjoitti:

Niin tuohon ei vielä ole ollut juurikaan tarvetta, mutta jonkin verran olen ollut viime aikoina aistivani närkästystä ja tarkoituksellista vittuilua minua kohtaan, todennäköisesti johtuen omista mielipiteistäni.

Näin 'ulkopuolisena' tarkkailijana (en kuulu racer-hifi-porukkaan enkä rakenna itse) en kiinnittänyt huomiota sinuun kohdistuvaan henkilökohtaiseen arvosteluun, vai onko minulla väärän väriset lasit? Vyöry lähti liikkeelle siitä kun rakentelijat kokivat oman työnsä väheksytyksi, ja sen jälkeen moderaattorin suulla sanottiin asioita joita alettiin ottaa henkilökohtaisesti. Tämän jälkeen alkoikin pikku piikittely linjasta, mutta miten tuo nyt sitten tulkitaan, piikiteltiinkö henkilöä vai virallista linjaa, ne kun esiintyvät samassa henkilössä. Toki ymmärrän mainiosti että alkaa moinen risoa.

Moderaattorin asema on hankala. Kukapa alkaisi ylläpitää ja moderoida foorumia jos ei ole itse aiheesta kiinostunut? Vaan kun ylläpitäjä erehtyy olemaan jotain muuta kuin ylineutraali, alkavat tulkinnat lentää. Raliin ehdotus henkilön ja ylläpitäjän mielipiteiden erottamisesta toisistaan on hyvä.

Jos me kaikki koitettaisiin kaivaa ne herneet ja appelsiinit nenästään, ja koitettaisiin keskittyä asiaan?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Vastaa Viestiin