Re: Mbb- pyörien keularakenteet
Vilijami kirjoitti:Ketju hankaa ketjuputkeen tuossa asennossa?
Ei se oo alapäästä paikallaan, osa pitää kuvitella;)
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Vilijami kirjoitti:Ketju hankaa ketjuputkeen tuossa asennossa?
Ei se oo alapäästä paikallaan, osa pitää kuvitella;)
Vähän pidempi ku edellinen. Runko putkee vois vähän nostaa edestä. Ohjauskulmaa vois vähän loiventaa.
Petri taitaa yrittää ennätystä "kuinka monta mbb pyörää voi rakentaa vuodessa", vai mihin nuo kaikki ovat menossa?
Vilijami kirjoitti:Petri taitaa yrittää ennätystä "kuinka monta mbb pyörää voi rakentaa vuodessa", vai mihin nuo kaikki ovat menossa?
Tässähän Petri julkaisi tilauslistaansa.
Vilijami kirjoitti:Petri taitaa yrittää ennätystä "kuinka monta mbb pyörää voi rakentaa vuodessa", vai mihin nuo kaikki ovat menossa?
Näkyy olevan jo naapurin talon kantavat rakenteet menossa, joten ei tätä menoa kauaa enää kestä.
jori kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Petri taitaa yrittää ennätystä "kuinka monta mbb pyörää voi rakentaa vuodessa", vai mihin nuo kaikki ovat menossa?
Tässähän Petri julkaisi tilauslistaansa.
Juu tää on listassa: Pietulle, pääsee Hesasta tarpeen mukaan poiskin Nuo hienot punaset kiekot sopii paremmin "Helsinginherralle"
Tommosen piirsin hetkellisessä mielenhäiriössä - tuli tunne ett oon piirtäny tuommosen ennenkin tai joku muu
Olisko tuosta rakenteesta mitään hyötyä vai haittaa?
Takapää on nyt sama kuin Kostossa - sehän todettiin liian pystyksi. Pistä samaan kulmaan kuin etupää - tai loivempaan.
Pastori kirjoitti:Takapää on nyt sama kuin Kostossa - sehän todettiin liian pystyksi. Pistä samaan kulmaan kuin etupää - tai loivempaan.
Otsikko on keularakenteet - perä tulee perässä sitten myöhemmin
Ranskan foorumilla sattu tuommonen kohille. Ylimmäisen kuvan pyörä varastettiin ja kaveri tehny nyt uuden MBB:n. Olen havaitsevinani jätön pienentymistä Muuttuuko ranskan Mbbpyörät normijättöisiksi?
PW kirjoitti:Muuttuuko ranskan Mbbpyörät normijättöisiksi?
Varmasti. Veikkaan että lopulta evoluutio kehittää MBB pyörät nollajättöisiksi.
Vilijami kirjoitti:Veikkaan että lopulta evoluutio kehittää MBB pyörät nollajättöisiksi.
Mä en usko tuohon. Ohjaustangollisessa keulan voi nostaa helposti käsillä pystyyn. Jättö luo vakautta vauhdissa. Ranskisten jätön muuttumiseen taas uskon.
Mitkä ovat pääasialliset erot ajettavuudessa tuollaisella loivalla keulakulmalla verrattuna esim. Cruzbike Vendettassa olevaan "normaaliin" keulakulmaan? Neutraalimpi käytös ainakin polkemisvoimien osalta, kuvittelisin, mutta onko loivemmasta kulmasta pyörän yleiselle vakaudelle jotain hyötyä? Istuinkorkeudet näyttää ainakin vendettaa matalammilta.
Pentti M Reku kirjoitti:Mitkä ovat pääasialliset erot ajettavuudessa tuollaisella loivalla keulakulmalla verrattuna esim. Cruzbike Vendettassa olevaan "normaaliin" keulakulmaan? Neutraalimpi käytös ainakin polkemisvoimien osalta, kuvittelisin, mutta onko loivemmasta kulmasta pyörän yleiselle vakaudelle jotain hyötyä? Istuinkorkeudet näyttää ainakin vendettaa matalammilta.
Keulakulmalla tarkoittanet siis emäputken kulmaa?
Ei kai sillä itsessää nyt ole kovin olennaista merkitystä. Usein vain on ollut niin että loivemmalla kulmalla olevissa pyörissä on kuitenkin tavallisen oloinen haarukka = jolloin jättö on jäänyt vähän isoksi. Hiljaa ajaessa voipi siis etupää "haukkailla" ja on vaikeampi ajaa ja nopeemmassa vauhdissa kulkee sitten kuin juna.
Cruzbikessa onkin lähinnä haettu sitä normipyörän kulmaa emäputkeen että normaalit haarukat tuottavat normijätön - joten Cruzbiket käyttäytyvät enemmän konventionaalisen polkypyörän tavoin ohjauksen osalta.
Tässäpä hieno ja siro etuveto. Keskiö on mukanan alhaalla edessä.
http://jumpifnotzero.free.fr/galerie/pi ... tegory/108