Sivu 1/1

Drymer Glider

Lähetetty: 07 Touko 2015, 14:15
Kirjoittaja sv

Monen vaiheen jälkeen pyörä tuli eilen, tuli ostettua niinkuin, sika säkissä, vain kuvan perusteella. 8)
Tänään ajoin sen verran että kokeilin vaihteita, napavaihteet Shimano 8 alfine pienet vaihteet neloseen saakka rutisi.
Sunstar sähköavustaja toimi.
8.5 Onkohan vaihteissa uutuuden viähätystä kun tänään ajoin vähän pidemmän matkan niin vaihteet
toimi paremmin. Ohjaus vähän äkkinäinen mutta kai senkin oppii.
9.5 Ajoin 10km ohjaustanko irtosi kiinnitys ruuvien toisen mutteripuoli jenkat sekaisin :(

Seppo


Re: Drymer Glider

Lähetetty: 07 Touko 2015, 14:53
Kirjoittaja jviirret

Itselle oli epäselvää minkälaisesta pyörästä kyse. Laitan tähän yhden kuvan niin ei tarvi kaikkien googlettaa

Kuva

http://www.drymer.nl/

Jukka


Re: Drymer Glider

Lähetetty: 28 Maalis 2016, 13:06
Kirjoittaja JNissi

Minä voinen jatkaa tähän, kun laitteen ostin...

Ohjaus todellakin on vähän äkkinäisen tuntoinen, pitää vähän tutkia saako noita asetuksia viilattua vähän paremmiksi. Kyllä tuolla pystyssä pysyy ja yhdelläkin kädellä voi hyvin ajaa kun räkää pyyhkii poskelta, mutta pienikin ohjausliike tuntuu heti. Toisaalta kääntyy aika pienessäkin paikassa. Tuo ohjaustangon kiinnitys on aika huono. Vaatisi alumiinin sisään jotain kovempaa tavaraa. Nyt alumiinista on korkanneet kiristysruuvien jengat (liian lyhyet ruuvit) ja ohjaustangon uriin vastanneet metallit, joten kovempaa vääntämällä ohjaustangon kulma elää. Ajattelin kokeilla kierreteippiä tuossa tolpan ja ohjaustangon välissä, ruuvit sain korjattua kun vaihdoin pidemmät ja tulostin väliin sopivat prikat.

Penkki on vähän liian korkealla siihen tehtyjen alumiinisten lisäkappaleiden takia. Kunhan saan penkin alemmas, niin kommentoin ajoasentoa vasta sitten. Ensimmäinen kiinnikkeen protoyyppi onkin jo tulostumassa XD

Sähköavustus toimii, mutta itse taitaisin melkein kaivata jopa enemmän tehoa/vääntöä, kun työmatkamobiiliksi tuon ostin mäkiseen maastoon. Pitää kattoa auttaako kunnon kohoaminen tarpeeksi, vai pitääkö tuo 24V/250W sarja vaihtaa esim. 36V/750W sarjaan. Lukkopolkimet kun hommasin, niin menohalut kasvoi jo huomattavasti, ja kyydissäkin pysyy paremmin. Tasaisella 42km/h tuntuu jo aika menevältä. Välityksiä pitää kattoa pystyiskö vähän pidentämään rattaita vaihtamalla. Toi Shimanon Nexus 8 tjms toimii kyllä hyvin, mutta paikaltaan lähtö on ihan liian kevyttä ja isoimmalla vaihteella tuntuu että vaihteet loppuu kesken.

Vehkeessä etujarrut ja kummallekin oma kahva. Hyvä muuten, mutta kerran jo flippasin koko pyörän, kun tulin liian lujaa ristaukseen ja vahingossa jarrutin väärällä kahvalla. Kyynärvarsi viittä vaille tikkauskunnossa... Mutta onneksi näistä nojakeista tippuu matalammalta. Pystypyörällä ois kyllä menny kyynärvarsi poikki XD


Re: Drymer Glider

Lähetetty: 28 Maalis 2016, 14:14
Kirjoittaja vaaka

Kun startti on liian kevyttä ja huippunopeus rajoittuu sekä sähköapu on, joten mäet eivät liene ongelma, ei pitäisi tulla ongelmia takarattaan vaihtamisesta harvempipiikkiseksi. Tein toisin päin citypyörässäni Nexus seiskalla, jolla kiipeäminen oli tuskaa. Nyt vain kuntoilua. Hinta oli pari Euroa.


Re: Drymer Glider

Lähetetty: 28 Maalis 2016, 15:13
Kirjoittaja PW

Ohjaksesta yksityiskohtakuva, ni ymmärtäs miten toimii.


Re: Drymer Glider

Lähetetty: 28 Maalis 2016, 15:48
Kirjoittaja Vilijami
JNissi kirjoitti:

Minä voinen jatkaa tähän, kun laitteen ostin...

Ohjaus todellakin on vähän äkkinäisen tuntoinen, pitää vähän tutkia saako noita asetuksia viilattua vähän paremmiksi. Kyllä tuolla pystyssä pysyy ja yhdelläkin kädellä voi hyvin ajaa kun räkää pyyhkii poskelta, mutta pienikin ohjausliike tuntuu heti.

Ohjausiskarilla häviää levottomuus ja äkkinäisyys ohjauksessa. Suosittelen.


Re: Drymer Glider

Lähetetty: 28 Maalis 2016, 19:38
Kirjoittaja JNissi


Josko näistä kahdesta kuvasta näkis ton ohjauksen idean suunnilleen.(?)


Re: Drymer Glider

Lähetetty: 28 Maalis 2016, 19:43
Kirjoittaja jviirret

Eli ohjaustanko siirtyy ohjatessa sivusuuntaan. Vasemmalle käännyttäessä tanko siirtyy oikealle?
Jos näin niin eikö tuossa ole syy ohjauksen äkkinäisyyteen? Keskipakovoima kääntää kurvissa tankoa ulkokurviin päin ja pyörä pyrkii kääntymään tiukemmin kuin kuski haluaa. Pyörä pitää siis tavallaan ohjata kääntymään ja kun lähtee kääntymään niin pitää hillitä kääntymästä lisää.
Ohjauksen pitäisi olla sellainen, että kun kurvissa päästää tangosta irti tai rentouttaa kädet niin se keskittää renkaat suoraan.

Jukka


Re: Drymer Glider

Lähetetty: 28 Maalis 2016, 19:46
Kirjoittaja JNissi
jviirret kirjoitti:

Eli ohjaustanko siirtyy ohjatessa sivusuuntaan. Vasemmalle käännyttäessä tanko siirtyy oikealle?
Jos näin niin eikö tuossa ole syy ohjauksen äkkinäisyyteen? Keskipakovoima kääntää kurvissa tankoa ulkokurviin päin ja pyörä pyrkii kääntymään tiukemmin kuin kuski haluaa. Pyörä pitää siis tavallaan ohjata kääntymään ja kun lähtee kääntymään niin pitää hillitä kääntymästä lisää.

Saattaapi muuten olla että osuit asian ytimeen... Pitää kattoa paheneeko vai paraneeko ongelma kunhan saan penkin alemmas ja ratin varmaan siinä samalla vielä vähän syvemmälle.


Re: Drymer Glider

Lähetetty: 28 Maalis 2016, 21:36
Kirjoittaja jooseha

Kuvat näytille.

1.jpg
1.jpg (52.42 KiB) Katsottu 14843 kertaa
2.jpg
2.jpg (39.28 KiB) Katsottu 14843 kertaa

Re: Drymer Glider

Lähetetty: 28 Maalis 2016, 22:57
Kirjoittaja MM

Luulin sivukuvan perusteella, että kuppimainen levypyörä mahdollistaa olkatapin asemoinnin lähelle pyörän keskilinjaa kuorma-autotyyliin, kun sisempi pinnarivi ei ole esteenä. Kuvan mukaan näin ei ole kuitenkaan tehty ja olkapoikkeamaakin näyttäisi olevan.