PW kirjoitti:
Ja kädet heiluu näin.
Onpa melkonen meteli kabiinissa.
PW kirjoitti:
Ja kädet heiluu näin.
Onpa melkonen meteli kabiinissa.
Coroplast kinnerin "decolte" ratkastu trikookankaalla, polven kohdalta.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Coroplastkatteen teko on helppoa kun on vehkeet.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Coroplastin käsittely vinkki, kuumailmapuhallin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
TaittuvMBB, olisko tuo tehty pystytaittopyörästä?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Aika siisti ja simppeli coroplast kate, muodoiltaan. Samantapanen sopis deltatrikeenkin - ilmanvastus ei ehkä parhaasta päästä.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tandemtriken takakiekko vääntyy, vai kiertyy aika voimakkaasti, hidastuksissa näkyy. Joutuuko kovemmalle ku kakspyöräsessä?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:
Tandemtriken takakiekko vääntyy, vai kiertyy aika voimakkaasti, hidastuksissa näkyy. Joutuuko kovemmalle ku kakspyöräsessä?
Kaksipyöräisessä sivuvoimat ovat paljon pienemmpiä. Kallistuksen takia sivuvoimat ovat lähes olemattomia. Vain rotvallin ylityksissä on mahdollista saada kaksipyöräisen kiekkoihin merkittäviä sivuvoimia. Tadpolessa sen sijaan kaarteen keskipakovoima vääntää täyden säteen vivulla runkoa kierteelle ja kiekkoa käyräksi. Tuossa takapyörän kallistuma johtuu rungon heikosta vääntöjäykkyydestä. Kaksi ohutta putkea on jäykkyyden kannalta paljon vähemmän kuin yksi saman painoinen isompi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:Vain rotvallin ylityksissä on mahdollista saada kaksipyöräisen kiekkoihin merkittäviä sivuvoimia.
Pyörätelineessä ja talviajossa kans Talviajossa tulee tökkäykseen päätyviä sivuluisuja ja urissa muljuamista. Näyttää ainakin mun talvipyörien pinnat löystyvän paljo enemmän kuin kesäpyörien.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
PW kirjoitti:
Tandemtriken takakiekko vääntyy, vai kiertyy aika voimakkaasti, hidastuksissa näkyy. Joutuuko kovemmalle ku kakspyöräsessä?
Runkohan tuossa näyttäis kiertyvän eikä pelkkä kiekko. Mutta varmasti aika tiukat rasitukset kiekossakin.
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
Niin sitä runkoo tietyst tarkotin, kiekosta vaan sen huomaa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Hyvä demo vääntöjäykkyyden puutteen vaikuksesta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Pitäisi olla Vilijamin laatikkopyörän ohjauslaakerin vino koura tuossa runkonivelenä, niin takarunko kallistuisi "höylänterämäisesti" kaarteeseen nähden.
PW kirjoitti:
Coroplast kinnerin "decolte" ratkastu trikookankaalla, polven kohdalta.
Paljonkohan eroa nopeuteen tulee korkeampaan kanteen, jonka läpi eivät polvet tule aiheuttamaan turbulenssia? En osaa arvata, kun ei ole käsitystä koko systeemiin vaikutuksesta, kun on niin monimutkainen juttu pyörän keskiosaan ja perään ilmavirran uudestaan kytkeytyminen. Paikallisesti tuleehan muuttuvasta osasta kattoa kierteitä ilmavirtaan. Kuinka pahasti käy totaalina, on ohi tietotasoni arvattavuudeltaan.
LWB-coroplaststreamlineri.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.