Tuossa tämän hetken tilanne...
vielä matkaa valmiiseen...

Tuossa tämän hetken tilanne...
vielä matkaa valmiiseen...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
rakentelu jatkuu...
ketju mahtuu just ja just.

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Vautsi! Tyylikäs selkänoja, toivottavasti myös mukava. Takahaarukan liitoskohtaa varmaan joudut vielä vahvistamaan?
Jos ketju menee läheltä haarukkaa niin kyllä se siihen alkaa nopeasti hakkaamaan kun hiukan venyy. Pitkää ketjua on muuten hankala saada kunnolla kireälle, paitsi tälläisillä:

Onkohan tuon takarenkaan pyörimissuunta ihan oikein. Näyttää tuo kuvio niin hassulta silmään. ![]()
Nojanalle kirjoitti:Onkohan tuon takarenkaan pyörimissuunta ihan oikein. Näyttää tuo kuvio niin hassulta silmään.
Voipi olla että se on väärään suuntaa, mutta itseä lohduttaa se että en sitä itse ole asentanut, vaan se tuli tuollaisena...
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Jarcco kirjoitti:Vautsi! Tyylikäs selkänoja, toivottavasti myös mukava. Takahaarukan liitoskohtaa varmaan joudut vielä vahvistamaan?
Jos ketju menee läheltä haarukkaa niin kyllä se siihen alkaa nopeasti hakkaamaan kun hiukan venyy. Pitkää ketjua on muuten hankala saada kunnolla kireälle, paitsi tälläisillä:
Pitää seurata pysyykö se tiukalle, jos ei ni teemme tai hommaamme tollaset..
takahaarukan rakenne on itse asiassa aika monimutkainen valmistus ja suuntaus teknisestä kömpelyydestä johtuen...
-Takahaarukan tyvet on hitsattu yhteen 15mm x2mm putkella, jolla on levitetty haarukka oikeaan leveyteen.
-Sen jälkeen runkoon on lovettu tuolle yhdysputkelle paikka, jotta sille on saatu sopiva kulma määriteltyä ketjun mahtumiseksi .
-Putki on sitten oikean kulman löydyttyä hitsattu runkoon kiinni.
-Runko putken pää on hitsattu umpeen kahdessa osassa.
alapuoli runkoputken alareunasta haarukan poikkiputkeen ja runkoputken yläpuoli haarukan poikkiputkeen.
-Takahaarukan päihin on hitsattu lätkät jotka sulkee haarukkaputket ja liittää saumalla haarukkaputket myös runkoon.
-Haarukkaputkien väliin renkaan puolelle on hitsattu 5mm lootusta yhdyslevy jonka saumat ovat myös runkoputkessa.
Ja kuva joka hieman ehkä helpottaa edellisen selityksen tulkintaa...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
oiskohan tollanen sarja toimiva?
jos eturenkaan sähköistäisi niin meno olisi cruisaillessa lepposaa...
Hintakaan ei olisi kauhea 289€ + lähetys kulut+ sisukumi+päällykumi
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Jarcco kirjoitti:Jos ketju menee läheltä haarukkaa niin kyllä se siihen alkaa nopeasti hakkaamaan kun hiukan venyy. Pitkää ketjua on muuten hankala saada kunnolla kireälle,
Sahaa sen mittaisen puupalikan ettei ihan mahdu heittämällä kumin ja takahaarukan väliin penkin alla. Pyörittää sen väkisin sinne ja löysää sitten renkaan kiinnitys pultit, ja kas, renkaan paine työntää ketjun kireälle.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Tai laskee paineen renkaasta, laittaa palikan lussun renkaan ja haarukan väliin ja pumppaa haluamansa jännityksen ketjuun. Itse olen joskus, kun piti saada ketju tiukalle, laittanut kiekon vinoon vasemman puolen akselipultin kiinni vähän taaemmas kuin löysätyn oikean ja työntänyt sitten kiekkon suoraan, eli keskemmälle haarukan välissä. Lisää kolminkertaiseksi ketjunkiristysvoiman. Olen silti sitä mieltä, ettei ketju sovi olla niin kireällä, vaan haaukka pitää suojata kumitarralla siltä kohdin, mihin ketju iskee, kun töyssyyn täräyttää.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ajattelin laittaa omaan customiin nuo motskari malliset kiristimet kahdesta syystä: oikean kireyden säätö on helpompaa ja akseli ei pääse liukumaan dropparissa. Aika monta kertaa näin on käynyt tiukassa ylämäkipunnerruksessa.
Tavoitteena omissa pyörissä on ollut että huoltoa tarvitaan niin vähän kuin mahdollista ja se pitää olla helppo ja nopea tehdä.
Jarcco kirjoitti:Ajattelin laittaa omaan customiin nuo motskari malliset kiristimet kahdesta syystä: oikean kireyden säätö on helpompaa ja akseli ei pääse liukumaan dropparissa. Aika monta kertaa näin on käynyt tiukassa ylämäkipunnerruksessa.
Mä jätin laiskuuttani viimeksi Bakfietsiä asentaessa kiristimet poijes. Ja niinhän siinä kävi että rengas venkoili painon alla. Kiristin kiekkoa paikalleen ja seuraavalla reissulla NAKS - napa rikki.
Käväsin tällä nyt ensimmäistä kertaa asioilla lumen ollessa maassa.

Paksu takanen oli tosi positiivinen yllätys...
Tällä voi huoleti ajella talvellakin, jalatkin yltää kivasti maahan ![]()
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Hieno on peli, mistä tuon takarenkaan ja -kiekon ostit ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Hieno on peli, mistä tuon takarenkaan ja -kiekon ostit ?
Petri
Kiitos.
Triangle bike 'sta eteläsuomesta....
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Siisti on peli. Täytyypäs olla tarkkana josko sattuisi kohdalle kun Kempele-Tyrnävä-Oulunsalo suuntaan lenkkiä heitän...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.