Sivu 2/2

Re: Steintrikes

Lähetetty: 06 Touko 2014, 10:48
Kirjoittaja kuparinen

Ylätukivarsien sisäpäät ovat kiinteissä laakereissa runkoputken alla. Alatukivarsien sisäpäät on laakeroitu kallistuvaan kehtoon, jota minun nähdäkseni keikuttaa "stemmin" jatkeena oleva vipu. Eli pyörien kääntö ja kallistus olisi kytketty... ainakin samasta ohjaustangosta tulee komento, ilmeisesti ohjaustangon kääntö kääntää pyöriä ja sivuittaissiirto tai kallistus kallistaa koko pyörää. Mutta menee sinne keskelle yksi vaijerikin, kallistuksen lukitus varmaan, koska koko jousitusapurungon etupäässä on levyjarrusilta ja jarrulevykin, joka näkyy kahdessa viimeisessä kuvassa aika huonosti, mutta alatukivarren sisäpää menee sen taakse piiloon.

Tuolla voisi ehkä oppia ajamaan. :?


Re: Steintrikes

Lähetetty: 06 Touko 2014, 11:13
Kirjoittaja jori

Kallistus on toteutettu kaksipyöräistekniikalla, eli ns. vastaohjauksella ja pystyssä pysytään kallistusjarrun avulla.
Kallistuksesta saa hyvän kuvan katsomalla tämän videon kohtaa 1:22 - 1:26 väliä ja kiinnittämällä huomion renkaiden ohjausliikkeisiin. Iskarien yläpäät ja kallistusjarrun levyosa ovat yhtä puuta. Kuvassa ote tuolta videolta.


Re: Steintrikes

Lähetetty: 19 Touko 2014, 09:11
Kirjoittaja Hopea

Bongattu Steintrike Helsingissä pyörätapahtumassa 17.5.

Oli se siistin näköinen. Ja oikein tekemällä tehdyn... Tosi paljon hienoja yksityiskohtia. Tämä yksilö ei ole kallistuva, mutta varmasti mukava ajaa. Eipä tullut pyydetyksi koeajoa kun en ollut yksin liikkeelllä.