Sivu 20/33
Re: kääntyväkeskiöistä yrittämään
Lähetetty: 12 Elo 2014, 17:45
Kirjoittaja PW
Pastori kirjoitti:Voisitko kuvata tähän sen keulaosan molemmin puolin.
Olikos se nyt riittävän jämäkkä?
Miksi oikeella puolella on kevyempi putki kuin vasemmalla? En nyt heti löytänyt selvitystä tästä jutusta.
Niin, miusta tuo ei juuri notku - joku kovempijätkä voi sen solmuun saada mutta toisaalta tuohan on vasta "hepattu" kiinni Jos sen joku oikeesti hitsais
Ymmärtääkseni oikea putki on paksumpi koska vasemmalle polkimelle tulee pidempi vipu/vääntövoima rakenteeseen koska siitä on pitempi matka eturattaalle. Korjatkaa jos oon ymmärtäny asian väärin.
Tuosta keveydestä vielä, kun vaihdoin renkaan päältä kulkevan putken nykyisiin ni huomasin ett se oli huomattavasti kevyempää materiaalia ku nämä - ihan käsissä huomas eron. Ohuempaa ehkä tai sitten muutenkin kevyempää.
Pitääks tätä nyt alkaa keventämään ja kokeilemaan

Petri
Re: kääntyväkeskiöistä yrittämään
Lähetetty: 12 Elo 2014, 18:34
Kirjoittaja PW
Tuo lyhyt tuki joutas pois mutt pitäs vahvistaa varmaan dropparin kohalta.
Petri
Re: kääntyväkeskiöistä yrittämään
Lähetetty: 12 Elo 2014, 19:11
Kirjoittaja PW
Miten niin grammanviilaus kallista, ei menny ku vähän rälläkän terää ja 120g pyörästä pois. Paikallaan kammesta painaen en huomannu liikettä etukolmiossa.
Toiselt puolelt lähtis enempi grammoja 
Petri
Re: kääntyväkeskiöistä yrittämään
Lähetetty: 12 Elo 2014, 19:54
Kirjoittaja Pastori
Re: kääntyväkeskiöistä yrittämään
Lähetetty: 12 Elo 2014, 20:03
Kirjoittaja PW
Re: kääntyväkeskiöistä yrittämään
Lähetetty: 12 Elo 2014, 20:12
Kirjoittaja PW
Yks ongelma näissä kovin loivakulmaisissa haarukoissa on se ett haarukan olkapäät pitäs olla hyvin kapeet, ettei reidet ota niihin kiinni. Kun yritetään saada penkkiä mahollisimman alas. Oikeenlaista haarukkaa tartteis suunnitella kans.
Petri
Re: kääntyväkeskiöistä yrittämään
Lähetetty: 12 Elo 2014, 20:23
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:Yks ongelma näissä kovin loivakulmaisissa haarukoissa on se ett haarukan olkapäät pitäs olla hyvin kapeet, ettei reidet ota niihin kiinni. Kun yritetään saada penkkiä mahollisimman alas. Oikeenlaista haarukkaa tartteis suunnitella kans.
Felvo tyylinen, haarukaton ratkaisu?

Jukka
Re: kääntyväkeskiöistä yrittämään
Lähetetty: 12 Elo 2014, 20:32
Kirjoittaja Jarcco
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Yks ongelma näissä kovin loivakulmaisissa haarukoissa on se ett haarukan olkapäät pitäs olla hyvin kapeet, ettei reidet ota niihin kiinni. Kun yritetään saada penkkiä mahollisimman alas. Oikeenlaista haarukkaa tartteis suunnitella kans.
Felvo tyylinen, haarukaton ratkaisu?
....
Jukka
Se voisi ratkaista ongelman. Tuossa toinen isoilla pyörillä (Chinkara):

Re: kääntyväkeskiöistä yrittämään
Lähetetty: 12 Elo 2014, 20:39
Kirjoittaja PW
Joo, jotain tommosta tuossa pähkäilin kun pyörää tuijottelin. Vieläkään ymmärrä miks Flevo ja Airbike on vaikeempia ajaa - alaohjaus vai erilainen jättö ehkä ohjaustangon puute? En muista oliko Jupetin Flevossa ohjaustankoa, sillä viime vuonna kokeilin ajaa heikolla menestyksellä.
Petri
Re: kääntyväkeskiöistä yrittämään
Lähetetty: 12 Elo 2014, 21:08
Kirjoittaja PW
Painoo tällä oli Nokian virallisen kisamittauksen mukaan reilu 17kg. Penkki painaa n. 2kg jos tekis hiilaripenkin - 1,5kg, vois takaputkenkin poistaa -600g ja keulakolmiosta lähtis n. -300g ja lampaannahka pehmustekin painaa 950g
Olis mahollisuus päästä lähelle 14kg. Seuraavat grammat rahalla
pyörivistä osista.
Petri
Re: kääntyväkeskiöistä yrittämään
Lähetetty: 13 Elo 2014, 00:08
Kirjoittaja PW
PW kirjoitti:Joo, jotain tommosta tuossa pähkäilin kun pyörää tuijottelin. Vieläkään ymmärrä miks Flevo ja Airbike on vaikeempia ajaa - alaohjaus vai erilainen jättö ehkä ohjaustangon puute? En muista oliko Jupetin Flevossa ohjaustankoa, sillä viime vuonna kokeilin ajaa heikolla menestyksellä.
Petri
Piirtelin paperille, tuli pythoni positiivisella jätöllä
muistan joskus miettineeni ett pitäs tehdä pythoni normijätöllä 
Petri
Re: kääntyväkeskiöistä yrittämään
Lähetetty: 13 Elo 2014, 12:40
Kirjoittaja jooseha
Eikai pyyttonissa voi olla positiivistä jättöä?
Koko ideahan perustuu ohjauksen keskittämiseen kuskin painon ja negatiivisen jätön avulla! Joku flevo, airbike tai "normaali" mbb semmoinen on.
Re: kääntyväkeskiöistä yrittämään
Lähetetty: 13 Elo 2014, 13:19
Kirjoittaja PW
jooseha kirjoitti:Eikai pyyttonissa voi olla positiivistä jättöä?
Koko ideahan perustuu ohjauksen keskittämiseen kuskin painon ja negatiivisen jätön avulla! Joku flevo, airbike tai "normaali" mbb semmoinen on.
Ei kait sitten mutt parhaiten kuvaa tuota piirrosta 
Petri
Re: kääntyväkeskiöistä yrittämään
Lähetetty: 13 Elo 2014, 14:11
Kirjoittaja PW
PW kirjoitti:Yks ongelma näissä kovin loivakulmaisissa haarukoissa on se ett haarukan olkapäät pitäs olla hyvin kapeet, ettei reidet ota niihin kiinni. Kun yritetään saada penkkiä mahollisimman alas. Oikeenlaista haarukkaa tartteis suunnitella kans.
Petri
Niin, jos ajan tätä ilman paksua pehmustetta, reidet ottaa ikävästi haarukan olkapäihin. Kaventaakin noita vois, rälläkällä pari senttiä molemmista pois ja takasin kiinni.
Petri
Re: kääntyväkeskiöistä yrittämään
Lähetetty: 13 Elo 2014, 14:55
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:PW kirjoitti:Yks ongelma näissä kovin loivakulmaisissa haarukoissa on se ett haarukan olkapäät pitäs olla hyvin kapeet, ettei reidet ota niihin kiinni. Kun yritetään saada penkkiä mahollisimman alas. Oikeenlaista haarukkaa tartteis suunnitella kans.
Petri
Niin, jos ajan tätä ilman paksua pehmustetta, reidet ottaa ikävästi haarukan olkapäihin. Kaventaakin noita vois, rälläkällä pari senttiä molemmista pois ja takasin kiinni.
Rälläkkä tietysti keventääkin, mutta vasaralla muotoilemalla pääsee vähemmällä.
Ota haarukka irti ennen vasarointia, niin ei mene laakerit rikki moukaroidessa. Painava tuki haarojen väliin ja pienemmällä vasaralla takomista olkapäähän. 