Jos se oli joku foorumilaisista - niin mä ajoin sitä vanhaa Yaris postiautoa (niin - autot statussymbolina jutut ei kosketa mua, heh) josta tuijotettiin silmä kovana.
Nähdäkseni Yarista on valmistettu vasta kymmenen vuotta. Ilman aikakonetta se ei siis voi olla vanha.
Alle 25-vuotiaalla autolla ajaminen on kyl minun näkövinkkelistäni auto statussymbolina!
Jos se oli joku foorumilaisista - niin mä ajoin sitä vanhaa Yaris postiautoa (niin - autot statussymbolina jutut ei kosketa mua, heh) josta tuijotettiin silmä kovana.
Nähdäkseni Yarista on valmistettu vasta kymmenen vuotta. Ilman aikakonetta se ei siis voi olla vanha.
Alle 25-vuotiaalla autolla ajaminen on kyl minun näkövinkkelistäni auto statussymbolina!
Joo. Auto on toki 2000 luvun mallia. Ajattelin että se olisi luontoystävällisempi (pikkunen moottori kuluttaa niukasti). Mutta postin käytössä ollut ja ohjaus oikealla ja kulmat lommoilla. Sovitaanko että statusesineenä se ei ole ravintoketjun yläpäässä.
Joo. Auto on toki 2000 luvun mallia. Ajattelin että se olisi luontoystävällisempi (pikkunen moottori kuluttaa niukasti). Mutta postin käytössä ollut ja ohjaus oikealla ja kulmat lommoilla. Sovitaanko että statusesineenä se ei ole ravintoketjun yläpäässä.
Eiköhän se voida hyväksyä sitten. Meidän autosta paistaa jo kyljestä päivä sisään, mietin että pitäisikö sitä hitsata. Paikkaaminen voisi hidastaa ruostumista ja sillä voisi kituuttaa pitemmälle. Kaverit kyllä vakuuttaa että se menee reikäisenäkin katsastuksesta läpi, kunhan pohja on ehjä...
Eiköhän se voida hyväksyä sitten. Meidän autosta paistaa jo kyljestä päivä sisään, mietin että pitäisikö sitä hitsata. Paikkaaminen voisi hidastaa ruostumista ja sillä voisi kituuttaa pitemmälle.
Jos pelti on niin ohutta niin eipä siihen mitään enään kiinni hitsata. Eikä hitsaaminen hidasta ruostumista. Ohueen peltiin hitsatut saumat tahtoo ruostua kahta kauheammin, varsinkin kun niitä ei pääse nurjalta puolen ruostesuojaan.
Jotakin hitsausremonttien toivottomuudesta kertoo se, että yksikään hitsaustaitoinen ei kauoa aja autolla jota on hitsattu/pitää hitsata. Jos se vain jotenkin taloudellisesti on mahdollista.
Eikä katsatuksessa enää ruostevikoihin puututa, ei sen inssin tarvi kyydissä istua ku sillä "pommilla" kolari ajetaan. Senhän ne kahtoo ettei renkaat tai mikään muu raskaampi kokonaisuus vauhdissa irtoa, se kun aiheuttaa vaaraa ulkopuolisille. Kyllä ne löytyneet ruostereiät on aina sanottu, mutta ei ne leimaamista ole estänyt.
Eiköhän se voida hyväksyä sitten. Meidän autosta paistaa jo kyljestä päivä sisään, mietin että pitäisikö sitä hitsata. Paikkaaminen voisi hidastaa ruostumista ja sillä voisi kituuttaa pitemmälle.
Jos pelti on niin ohutta niin eipä siihen mitään enään kiinni hitsata. Eikä hitsaaminen hidasta ruostumista. Ohueen peltiin hitsatut saumat tahtoo ruostua kahta kauheammin, varsinkin kun niitä ei pääse nurjalta puolen ruostesuojaan.
Jotakin hitsausremonttien toivottomuudesta kertoo se, että yksikään hitsaustaitoinen ei kauoa aja autolla jota on hitsattu/pitää hitsata. Jos se vain jotenkin taloudellisesti on mahdollista.
Eikä katsatuksessa enää ruostevikoihin puututa, ei sen inssin tarvi kyydissä istua ku sillä "pommilla" kolari ajetaan. Senhän ne kahtoo ettei renkaat tai mikään muu raskaampi kokonaisuus vauhdissa irtoa, se kun aiheuttaa vaaraa ulkopuolisille. Kyllä ne löytyneet ruostereiät on aina sanottu, mutta ei ne leimaamista ole estänyt.
Jukka
Tää on jo oftopikkii - mutta kun tällä tiellä ollaan.
Jotakin hitsausremonttien toivottomuudesta kertoo se, että yksikään hitsaustaitoinen ei kauoa aja autolla jota on hitsattu/pitää hitsata. Jos se vain jotenkin taloudellisesti on mahdollista.
Eihän meidän autolla ajeta kuin kerran vuodessa, katsastusasemalle ja takaisin.
Jos tosiaan ajelet autolla, joka on päätetty poistaa jakelukäytöstä, niin otan osaa. Sen verran hirvittäviä ne vakiopalveluksessa olevatkin olivat. Statussymboliarvo on henkilökohtaisella skaalallani miinuksen puolella, ehkä säälipisteitä voi saada.
Joo. Ja tämä on kuitenkin melkein paras auto joka mulla on ollut
Toi on oikeasti tilava - esim. yhden penkin kaadolla tulee tilaa kolmen pyörän kuskaamiselle. Siis suorana pystyssä - sisälle heittämällä.
Kylläpä tuli vanhat ajat mieleen tuosta! Tuollaisia variksia on tullut ajeltua useampia juurikin tuon firman palveluksessa. Jos tosiaan ajelet autolla, joka on päätetty poistaa jakelukäytöstä, niin otan osaa. Sen verran hirvittäviä ne vakiopalveluksessa olevatkin olivat. Statussymboliarvo on henkilökohtaisella skaalallani miinuksen puolella, ehkä säälipisteitä voi saada.
Pastori kirjoitti:
Ainoa pulma on toki vähän nyrjäyttää aivoja että osaa kuskata oikeelta.
Toisaalta tästä oli hyötyä, kun kävi lomareisulla Skotlannissa, niin vuokra-auton kanssa pääsi helposti sinuiksi, kunhan muisti pyytää automaatin. Tosin se liikenne sitten.... Itku mienasi päästä, kun Edinburghin keskustassa annetaan auto, ja jotenkin sieltä pitäisi päästä pois. Joka ikisessä risteyksessä menee aikansa kun päättelee, ketä pitää väistää ja mille kaistalle käännytään. Ja samalla sitten ei huomaa sitä yhtä opastetta, joka olisi ohjannut oikeaan suuntaan kaupungista.
Meidän taloudessa tarvitaan kahta autoa, jotka molemmat on yli 10 v vanhoja. Mutta itseasiassa ne ovatkin liian uusia! Ovat jo näitä vähäpäästöisiä, eli katsastus aiheuttaa aina suurta tuskaa. varsinkin toinen saksalaisvalmisteinen on oikea murheenkryyni, päästörajat se alittaa vain ihanteellisissa olosuhteissa. Sanomattakin on selvää ettei noin vanhoja kannatta viedä merkkihuoltoon, sinne vaan menee rahat kankkulan kaivoon mutta autoa eivät saa kuntoon. Tai ehkä saavat sitten kun on kaikki mahdollinen uusittu yritys ja arvaus menetelmällä. Kyllä välillä tulee ikävä entisaikojen kaasutinmoottoreita ja kärjellisiä (järjellisiä) sytytyslaitteita. No joo, uudempaan autoon on tullut aina vaihdettua kun ruosteen määrä on ylittänyt sietorajan. Mutta näiden nykyvimpaimien kanssa taistellessa tuntuu että tästedes koslat vaihtuu vanhempiin missä tekniikka on vielä ymmärrettävää. Jollei sitten nykyautojen tekninen laatu ja luotettavuus merkittävästi parane!
Uusissa autoissa ison plussan saa niiden turvallisuus. Reilu viikko sitten ajoin hirveen 100km/h vajaa kolme vuotta vanhalla keskikokoisella autolla, ja korin yläosan lujuus pelasti vammoilta. Tätä edellisestä kepeämmästä autosta olisi varmaan katto mennyt poks.
Ajan siis jatkossakin uusilla juppiautoilla, tai julkisilla kuten toistaiseksi
Uusissa autoissa ison plussan saa niiden turvallisuus. Reilu viikko sitten ajoin hirveen 100km/h vajaa kolme vuotta vanhalla keskikokoisella autolla, ja korin yläosan lujuus pelasti vammoilta.
Luulin, että tuossa kuolee henkilöautolla aina, oli se uusi tai vanha. Tuli varmaan tämän vuoden säkä käytettyä loppuun, ei kannattane enää lottokuponkia täyttää.
Sitä olen ihmetellyt, kun tieliikennelaki ei salli rakentaa auton sisälle turvakaaria. Tai onko olemassa olemassa joku rallin ryhmä, jonka kulkupelejä saisi kilpien väliin, ken tietää???
Emännän autossa on nykyaikaiset turvavarusteet, mutta tuo lama-ajan riisikipponi ei juuri turvaa suo. Jos hirvi hyppää tielle, niin on melkein parempi painaa kaasua- ei jää itse ainakaan kitumaan! Komia ruumis olkoon sitten ainoa statusarvo, heh!