Sivu 2/2

Re: Battle mountain 2012

Lähetetty: 18 Syys 2012, 20:24
Kirjoittaja Syväri

2-pyöräsellä tandemillakin paranneltiin maailmanennätystä, 116,3km/h

Jotain sattui aika pahastikki tuolla mut videota en äkkiseltään löytäny.


Re: Battle mountain 2012

Lähetetty: 07 Marras 2012, 19:35
Kirjoittaja Lizard100
Syväri kirjoitti:

2-pyöräsellä tandemillakin paranneltiin maailmanennätystä, 116,3km/h

Jotain sattui aika pahastikki tuolla mut videota en äkkiseltään löytäny.

Joo Velo2X:n rengas puhkesi 120 kmh nopeudessa ( Videossa Velo2x );

Tandemista loppui vaihteet !


Re: Battle mountain 2012

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 13:45
Kirjoittaja Lizard100
Syväri kirjoitti:

Altair 3 Yannick Lutz
Kuva

bentrideronlinesta muutama hyvä kuva tekniikasta.. (ei nyt saanu yhistettyä henkilöitä)
Kuva
Kuva

Meneekö alhaalla sama ketju läpi..Altair 1:llä kelattiin 118 km/h..onko nämä muut nopeampia ?


Re: Battle mountain 2012

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 15:33
Kirjoittaja Syväri

Tuossa ketju menee aluksi eteenpäin jossa on vaihtaja ja rataspakka (ja samalla akselilla välitystä suurentava ratas yhdistelmä), sieltä left-hand virityksellä etupyörälle. Tarkoitus oli lisätä tilaa jaloille ja kaventaa nokkaa.


Re: Battle mountain 2012

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 17:30
Kirjoittaja Wacky

Tässä pätkä siitä kun VeloX 2 kaatui 120 km/h vauhdissa: http://www.youtube.com/watch?v=b1sFgU0N-3c


Re: Battle mountain 2012

Lähetetty: 26 Joulu 2012, 23:32
Kirjoittaja Lizard100
Wacky kirjoitti:

Tässä pätkä siitä kun VeloX 2 kaatui 120 km/h vauhdissa: http://www.youtube.com/watch?v=b1sFgU0N-3c

Siitä katoaa heti ohjattavuus.


Re: Battle mountain 2012

Lähetetty: 26 Joulu 2012, 23:34
Kirjoittaja Lizard100
Syväri kirjoitti:

Tuossa ketju menee aluksi eteenpäin jossa on vaihtaja ja rataspakka (ja samalla akselilla välitystä suurentava ratas yhdistelmä), sieltä left-hand virityksellä etupyörälle. Tarkoitus oli lisätä tilaa jaloille ja kaventaa nokkaa.

Se on totta pituutta 30-50 cm lisää ja painoa 5-6 kiloa ja uusi akselointi..kannattiko ?


Re: Battle mountain 2012

Lähetetty: 27 Joulu 2012, 12:03
Kirjoittaja Syväri
Lizard100 kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

Tuossa ketju menee aluksi eteenpäin jossa on vaihtaja ja rataspakka (ja samalla akselilla välitystä suurentava ratas yhdistelmä), sieltä left-hand virityksellä etupyörälle. Tarkoitus oli lisätä tilaa jaloille ja kaventaa nokkaa.

Se on totta pituutta 30-50 cm lisää ja painoa 5-6 kiloa ja uusi akselointi..kannattiko ?

Sillä on tietty vaikutus tehontuottoon kun vaihteita on riittävästi. Noin kapeaan nokkaan ei mahdu mitään 100000t ratasta ja minusta tämä oli varsin pätevä ratkaisu. Painoahan tuosta tuli ehkä 2kg lisää max. Ja saatiin kapea nokka.

Ei ne oo tainnu jenkkifoorumillakaan oikeen piitata sun suunnitelmista ja tyylistä esittää asioita vai kuinka?

Lizard100 kirjoitti:

Siitä katoaa heti ohjattavuus.

Onko yllätys, kun etupyörästä pamahtaa kumi. Sun nylon pyörät ei ees pysyisi tiessä kiinni :lol:


Re: Battle mountain 2012

Lähetetty: 27 Joulu 2012, 12:47
Kirjoittaja Lizard100
Syväri kirjoitti:
Lizard100 kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

Tuossa ketju menee aluksi eteenpäin jossa on vaihtaja ja rataspakka (ja samalla akselilla välitystä suurentava ratas yhdistelmä), sieltä left-hand virityksellä etupyörälle. Tarkoitus oli lisätä tilaa jaloille ja kaventaa nokkaa.

Se on totta pituutta 30-50 cm lisää ja painoa 5-6 kiloa ja uusi akselointi..kannattiko ?

Sillä on tietty vaikutus tehontuottoon kun vaihteita on riittävästi. Noin kapeaan nokkaan ei mahdu mitään 100000t ratasta ja minusta tämä oli varsin pätevä ratkaisu. Painoahan tuosta tuli ehkä 2kg lisää max. Ja saatiin kapea nokka.

Ei ne oo tainnu jenkkifoorumillakaan oikeen piitata sun suunnitelmista ja tyylistä esittää asioita vai kuinka?

Lizard100 kirjoitti:

Siitä katoaa heti ohjattavuus.

Onko yllätys, kun etupyörästä pamahtaa kumi. Sun nylon pyörät ei ees pysyisi tiessä kiinni :lol:

Mulla on tullut jenkkifoorumia henkilökohtaisia kavereita joiden kanssa käydään meilivaihtoa...ja "nylonpallot" ovat olleet näemmä hyvin suosittu asia ja tullaan kokeilemaan jatkossa.

Ilmeisesti sinä et pidä tyylistäni koska olet ainoa joka kokoajan kritisoi ikävään sävyyn ?

Onko toi kuvan laite VARNA DIABLO II...ei kai siinä kovin montaa vaihdetta ole vai onko ?


Re: Battle mountain 2012

Lähetetty: 27 Joulu 2012, 12:54
Kirjoittaja Pastori

Korjatkaa käytöstapoja. Perustakaa oftopikkiin vaikka oma riitaketju. Älkää sotkeko riitelyyn meitä muita. Huom. Tämäkin ketju olialuksi ihan asiallinen. En totisesti pidä tästä muutoksesta, enkä anna teille lupaa jatkaa tätä.


Re: Battle mountain 2012

Lähetetty: 27 Joulu 2012, 13:01
Kirjoittaja Syväri

Noh, asiaan: onhan tuossa ainakin 7-vaihteinen pakka.

En oo varma enää kenen pyörä toi oli. Epäilisin että Team Aurora.


Re: Battle mountain 2012

Lähetetty: 27 Joulu 2012, 13:09
Kirjoittaja Lizard100

Okei TEAM AURORA..koetan etsiä sen jostakin..kyllä tuossa jotakin on..aiemmin vaan muistan saaneeni kovaa kritiikkiä tuosta ylimääräisestä akseloinnista omassa chopperissani.


edit; http://auroraspeedbike.blogspot.fi/2012 ... pdate.html

Ei ollenkaan turhia veikkoja..periskooppi jonka kautta katsotaan eteenpäin ainakin aiemmissa malleissa.


Re: Battle mountain 2012

Lähetetty: 27 Joulu 2012, 13:20
Kirjoittaja Syväri
Lizard100 kirjoitti:

Okei TEAM AURORA..koetan etsiä sen jostakin..kyllä tuossa jotakin on..aiemmin vaan muistan saaneeni kovaa kritiikkiä tuosta ylimääräisestä akseloinnista omassa chopperissani.

No hei. Tämä on internet. Joko pyörii netissä ja uskoo kaiken tai sitten tekee mitä haluaa ja ei usko mitään. Tai jotain siltä väliltä. Tai toisinpäin.

Tehokkain voimansiirtohan se on jos on suora veto, mutta monestikko se on käytännössä mahdollista. Muistaakseni chopperissasi se väliakseli oli turha ts. ketjun olisi voinut vetää idlereillä.


Re: Battle mountain 2012

Lähetetty: 27 Joulu 2012, 13:25
Kirjoittaja Lizard100

Niin se chopperi taisi silti olla liian monimutkainen.

Täällä on muuten tosin montaa erilaista konseptia; http://www.recumbents.com/wisil/whpsc20 ... ofiles.htm