Sivu 4/10

Re: PWyytton

Lähetetty: 18 Elo 2015, 22:36
Kirjoittaja jori

Tuo on isopyöräiselle pythonille ihan hyvä jättö. Sitten kun ajelet kovia alamäkinopeuksia suosittelen takapuolen keventämistä penkistä, niin jalkojen paino-osuus kasvaa ja pyörän stabiilisuus paranee. Tuolla tekniikalla voit lasketella niin kovaa, kuin vain kulkee.

Kysyit minun mielipidettäni jätön optimista. Minusta se pikkupyöräisissä pythoneissa luonnostaan tuleva n. 200 tai vähän alle jättö on hyvä, helppo opetella ajamaan ja turvallinen määrä negatiivista jättöä ilman, että asiaan täytyy kiinnittää huomiota ajotekniikalla.


Re: PWyytton

Lähetetty: 18 Elo 2015, 23:36
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:

Vaikiahan tuohon on kovin paljon pienempää negatiivista jättöä tehdä. :?

Ohjausnivel penkin yläpuolelle?


Re: PWyytton

Lähetetty: 19 Elo 2015, 08:15
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:

Vaikiahan tuohon on kovin paljon pienempää negatiivista jättöä tehdä. :?

Ohjausnivel penkin yläpuolelle?

Ai niinku mbb:ssä? Tuleeko siinä ahdasta jaloille, kun oikealle kääntyessä eturenkaan takareuna siirtyy vasemmalle?
Nuin matalassa taitaa olla ainut hyvä nivelen paikka renkaan takana.


Re: PWyytton

Lähetetty: 19 Elo 2015, 08:33
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:
PW kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:

Vaikiahan tuohon on kovin paljon pienempää negatiivista jättöä tehdä. :?

Ohjausnivel penkin yläpuolelle?

Ai niinku mbb:ssä? Tuleeko siinä ahdasta jaloille, kun oikealle kääntyessä eturenkaan takareuna siirtyy vasemmalle?
Nuin matalassa taitaa olla ainut hyvä nivelen paikka renkaan takana.

Juu, ahasta voi tulla - ottaahan se rengas nytkin lahkeeseen helposti.


Re: PWyytton

Lähetetty: 19 Elo 2015, 08:35
Kirjoittaja joonas

Voikos muuten pyyttoniin tehdä naruperän vai häiritseekö se jotenkin ohjaamista?

Entäs miten lyhyet kammet pyyttonin kanssa? Ton mun romukasaMBBn kanssa en vois kuvitella pidempiä kampia. On muute viä sen verran matala että eturengas ottaa jyrkemmässä käännöksessä punttiin jos jalat on väärässä asennossa.


Re: PWyytton

Lähetetty: 19 Elo 2015, 08:44
Kirjoittaja PW
joonas kirjoitti:

Voikos muuten pyyttoniin tehdä naruperän vai häiritseekö se jotenkin ohjaamista?

Entäs miten lyhyet kammet pyyttonin kanssa? Ton mun romukasaMBBn kanssa en vois kuvitella pidempiä kampia. On muute viä sen verran matala että eturengas ottaa jyrkemmässä käännöksessä punttiin jos jalat on väärässä asennossa.

Ainakin Jooseha on tehny naruperäpyyttonin, sekä matalan ett korkeen ja onhan se miun Räyhäkkäkin naruperäpyyttoni - ainakin melkeen. Tässä miun viimesessä pyyttonissa on 120mm kammet - en tiedä onko ne siun asteikolla lyhyet :wink: Kuvittelisin ett pyyttonissa lyhyistä kammista on vaan etua ku pyöritys on helpompaa.


Re: PWyytton

Lähetetty: 19 Elo 2015, 09:06
Kirjoittaja tavasti
Vilijami kirjoitti:

Vaikiahan tuohon on kovin paljon pienempää negatiivista jättöä tehdä. :?

Virtuaalinivelellä sitä sais pienennettyä halutun määrän, tosin kovin pieneksi menemällä sitten alkaa käännöksissä rengas ottamaan reiteen. Ei oo tainnut kukaan täällä tehdä virtuaalinivel-pythonia?


Re: PWyytton

Lähetetty: 19 Elo 2015, 11:03
Kirjoittaja PW

Kävin kilometrin päässä kevarilla kääntymässä, rankkaa hommaa - pysähtyy piti monta kertaa, yleensä jos joku tuli vastaan, ni pasmat sekasin. Nyt löysin tuosta automaattivaihteesta sen kakkosenkin, oikeen säikähdin ja taas jalka maahan :mrgreen:


Re: PWyytton

Lähetetty: 19 Elo 2015, 11:22
Kirjoittaja PW

Tämäkin pyörä on aika helppo taluttaa, penkin yläosasta työntäen - muistelen ett pyyttonia ei pitänyt voida taluttaa. Mikäs tässä ny meni taas pieleen :wink:


Re: PWyytton

Lähetetty: 19 Elo 2015, 16:30
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:
joonas kirjoitti:

Voikos muuten pyyttoniin tehdä naruperän vai häiritseekö se jotenkin ohjaamista?

Ainakin Jooseha on tehny naruperäpyyttonin, sekä matalan ett korkeen ja onhan se miun Räyhäkkäkin naruperäpyyttoni - ainakin melkeen.

Ohjauksen kannalta on aivan sama miten jousitus on tehty - naruperä, kumipala, iskari. Alkuperäisessä Pythonissa on kumipalajousitus.

Tuo mun matalampi oli alunperin jäykkäperäinen ja kun lisäsin siihen jousituksen, huomasin lisääntyneen mukavuuden sijasta isomman edun, jota en ollut osannut edes ajatella. Jos pyyttonilla ajaa kallellaan monttuun tai töyssyyn, pyrkii se kääntymään ohjausnivelestä. Tämä ilmiö väheni havaittavasti, kun pyörällä on nyt mahdollisuus joustaa jousituksesta ohjausnivelen sijaan :)


Re: PWyytton

Lähetetty: 19 Elo 2015, 19:23
Kirjoittaja PW

Toisen kerran parin kilsan harjotus - vaikeemmalta tuntu ku aamulla.
Pitää tuo klappi askarrella nivelestä pois, vaik ei se kauheesti häiritse. Polkimet vois helpottaa menoa, Räyhäkän polkimet kävis tähän mutt ne on vähän :oops: semmoset - jos lukkojakaan viel ei uskalla laittaa. Jos putkikampien tilalle hitsais teräs kammet, ni sais tavalliset polkimet :roll:
Kyselijöitä ja ihmettelijöitä oli useampia lyhyellä matkallla.


Re: PWyytton

Lähetetty: 20 Elo 2015, 08:24
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:

Toisen kerran parin kilsan harjotus - vaikeemmalta tuntu ku aamulla.

Flevoharjoittelussakin tuntui päivät vaihtelevan paljon, 1200km jälkeenkin jotku päivät helpompia ja jotku vaikeempia. Oppimiskäyrä menee kuitenkin ylöspäin. Vängällä vaan poljet ni kyllä se siitä. :D


Re: PWyytton

Lähetetty: 20 Elo 2015, 12:35
Kirjoittaja PW

Laitoin penkin paremmin kiinni, penkin ja tuen väliin vaneriprikat jotta uskallan tiukalle kiertää mutterit. Oikasin penkin etuosan samalla keskelle kun rengas hankas vasenta lahjetta.
Laakerit otin pois ja laittelin Saku-purkin kylestä alumiinia väliin. Paljon oli jo näillä ajeluille hiekkaa menny laakereihin ja toinen ei pyöriny käsissä ollenkaan kun siitä puuttui toisen puolen muovisuojus. Pakko jotenkin tulpata laakeripesän päät.


Re: PWyytton

Lähetetty: 20 Elo 2015, 13:06
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

Paljon oli jo näillä ajeluille hiekkaa menny laakereihin ja toinen ei pyöriny käsissä ollenkaan kun siitä puuttui toisen puolen muovisuojus.

No ei oo ihme jos ei onnistu :shock: Mulla meni kerran soraa nivelen "C-kouran" ja laakerin väliin ja tuntuma hävisi täysin.

Jukka


Re: PWyytton

Lähetetty: 20 Elo 2015, 13:19
Kirjoittaja PW
PW kirjoitti:

Pyörän akseliväli 132cm, keskiön korkeus 44cm, penkin reunan korkeus 29cm, ohjauskulma n. 62 astetta ja penkin kulma n.35 astetta - ehkä vähän alle.

Punnitsin vielä henkilövaaka näytti n. 13kg - polkimet puuttuu tuosta.