Sivu 9/17

Re: DF XL:n puikoissa

Lähetetty: 12 Elo 2016, 22:51
Kirjoittaja Härski

Into piukassa näpyttelin äsken pitkän sepustuksen ohjauskulmien säätämisestä ja kaiken maaliman Ackermanneista, mut kännykkä meinas et teksti on julkaisukelvotonta ja vippas sen pittiavaruuteen=\

Lyhyestä sit virsi kaunis: takarengas osoittamaan eturenkaiden keskelle.


Re: DF XL:n puikoissa

Lähetetty: 12 Elo 2016, 23:02
Kirjoittaja samuel

Ei muuta kuin kaksi teräsviivainta takarenkaassa kiinni olevaan mittatankoon sivuille sojottamaan niin tulee tarkkaa lukemaa.
Saisiko etuiskarin ympärille jonkunlaisen puristimen joka painaa iskarin kasaan sen verran mitä kuskin painokin tekee?
tai eturenkaiden alle kisko ja kuormaliina kopan yli painamaan keulaa alas. ( siis jos koppa sellaista käsittelyä kestää )


Re: DF XL:n puikoissa

Lähetetty: 13 Elo 2016, 02:11
Kirjoittaja ajarmala
TMS kirjoitti:

Tämä kyllä kuulostaa erikoiselta jos noin laajaa heiluntaa oli havaittavissa. Korostuiko tämä siinä ylämäessä jossa tuli yleensä poljettua kovempaa vai vähän jokapuolella?

Itse asiassa olen jo aiemminkin hieman ihmetellyt että takarenkaat ovat tuntuneet kuluvan nopean oloisesti ihan normiajossakin verrattuna Stradaan. Kunhan vaan kerkiän niin täytyy mittailla oikeen urakalla että tietää mistä on kyse.

Minulla on video 6h ajon ensimmäisistä 45 minuutista, jossa DF ohittaa minut lukemattomia kertoja, huoh... Siitä luulisi näkevän, miten DF kulkee kuuttakymppiä. Pitääkin upata se Utubeen, josta sen saa helposti...


Re: DF XL:n puikoissa

Lähetetty: 14 Elo 2016, 07:57
Kirjoittaja vaaka

Linkkiä ehdottomasti, tahtoo nähdä! Kiitos.


Re: DF XL:n puikoissa

Lähetetty: 14 Elo 2016, 21:20
Kirjoittaja J-Drums
TMS kirjoitti:
vph kirjoitti:

Hurjia on nuo erot. Melkein tuntuis, että ei voi olla pelkästään laitteesta johtuvia, vaan kyllä on miehenkin Watit nousseet aika reippaasti.

Ikävä kyllä Stagesin tehomittarin mukaan wateissa ei ole tapahtunut positiivista kehitystä noin yleisellä tasolla.

Sopiiko muuten kysyä, että millaiset watit se 82km/h 200m -kisassa vaati?


Re: DF XL:n puikoissa

Lähetetty: 15 Elo 2016, 16:02
Kirjoittaja vaaka

Katselin 32-622 Sport Contactiani ja parin sadan kilsan jälkeen on selvästi kulunut pinta ja timanttikuvio on ohentunut. Epäilen vahvasti liian kestämättömäksi noille nopeuksille, jos pienemmät renkaat eivät ole kestävämpiä. Pitäisi kai olla kovempi kumiseos, jotta kestävyys parantuisi. Nuolet osoittavat edelleen Conti Grand Prixiin tjms., jos sille edes löytyy kilpailijaa.


Re: DF XL:n puikoissa

Lähetetty: 16 Elo 2016, 21:08
Kirjoittaja TMS
Stapani kirjoitti:


Tämän "Mango tutorials" videon kommenteista löytyy seuraavaa (tosin en tiedä tuon soveltuvuudesta DF:n)

twilwel (Harry Lieben?):
The configuration of the tie-rods on Quest, Strada and Mango (and ???) is such that there is almost no difference in measurements between weighted and unweighted. That's why I can perform this measurement without somebody inside.
Alleweder, WAW, Leitra and others have to be measured weighted as you write.

Joo niin ne ICB pajallakin sanoi ettei pitäisi tarvita painoa päällä tarkaan mittaamiseen. Ja itse asiassa minäkin olen sen DF:llä kerran koekeillut ettei painolla ainakaan isoa vaikutusta ollut. Ehkä siis tyydyn mittailemaan suoraan ilman painoa.


Re: DF XL:n puikoissa

Lähetetty: 16 Elo 2016, 21:11
Kirjoittaja TMS
Härski kirjoitti:

Into piukassa näpyttelin äsken pitkän sepustuksen ohjauskulmien säätämisestä ja kaiken maaliman Ackermanneista, mut kännykkä meinas et teksti on julkaisukelvotonta ja vippas sen pittiavaruuteen=\

Lyhyestä sit virsi kaunis: takarengas osoittamaan eturenkaiden keskelle.

Toi on kyllä harvinaisen hanurista kun viesti katoaa kesken kaiken, itsellekin se on joskus käynyt. Tästä tuli vielä yksi kysymys mieleen, mutta sitä varten tarvisi piirtää kuva että sitä ymmärtäisi, joten jää tähän hätään kysymättä.


Re: DF XL:n puikoissa

Lähetetty: 16 Elo 2016, 21:23
Kirjoittaja TMS
J-Drums kirjoitti:

Sopiiko muuten kysyä, että millaiset watit se 82km/h 200m -kisassa vaati?

Tämä oli vaikea kysymys sillä watit luonnollisesti oli kaikkea muuta kuin tasaiset. Minähän ajoin ensin yhden lämmittely/vauhdin keräys kierroksen kaikessa rauhassa ennen kuin rupesin toden teolla kiihdyttämään. Kiihdytys lähti hieman hiipien, jos katsotaan viimeistä 2 minuttia niin keskiteho oli noin 525W Stagesin kammen mukaan. Varsinainen kovempi kiihdytys oli noin 1 min 20 s pitkä keskiteholla 650W. Maksimit kävi noin 1000W:ssa, mutta hyvin hetkellisesti.


Re: DF XL:n puikoissa

Lähetetty: 16 Elo 2016, 21:48
Kirjoittaja MikaL

Noilla tehoilla löytäisi töitä pölynimurinakin :lol: Hurjia lukemia, juuri sattui käsiin joku vuosi vanha kuntotesti, missä maksimitehoksi sain 325 W. En nyt muista, miten pitkään tuota piti pystyä siinä pitämään, jotakin minuutin pari ehkä. En siis ehkä pääse 80 kmh vaikka ostaisin kinnerin :shock:


Re: DF XL:n puikoissa

Lähetetty: 16 Elo 2016, 22:27
Kirjoittaja J-Drums

1:20 keskiteholla 650W. :D Huh, huh, kyllä on mies kunnossa!! Isolla kädellä respectiä - ihan mahtavaa hommaa!!


Re: DF XL:n puikoissa

Lähetetty: 16 Elo 2016, 23:22
Kirjoittaja jounisi

Ovatko muut huomanneet takapyörän lähtevän välillä urissa elämään omaa elämää? Contin gp kyseessä. Muutaman kerran pitkittäisurissa n.55km/h vauhdeissa tullut ylläreitä. Vispaus /polkeminen korostaa erityisesti.

Ps. Mitä liimaa tuo tumma aine on saumoissa? Penkin takaa pieni hiilarisuoja irronnut saumastaan. Kiinni takalokarissa. Samoiten penkin alla oleva ketjuputki. Nyt teipattu paikalleen. Jos kysyis ICB:lta liimaa..

Myös vaimolle koitettu säätää asentoa. Etuvaihtajan ohjaimen alaosa rahnaa ihan millä setupilla vaan vaikka sen asentoa on kiinnitystangossa muutettu ja vaihtajapaketin / tangon korkeuttakin suhteessa rattaisiin koitettu muuttaa. Lisäksi ketjua lyhennetty useallakin eri vaihtoehdolla.


Re: DF XL:n puikoissa

Lähetetty: 17 Elo 2016, 06:37
Kirjoittaja TMS

Pitkittäisissä urissa voi ajo tuntua metkalta jos takarengas sinne putoaa, jos sellaisia tarkoitit? Se on mielestäni myös ihan luonnollista.

Tarkasti en tiedä mitä liimaa se on mutta jotain suhteellisen joustavaa tavaraahan se on. Varmaan samanlaista mitä Daniel Fenn käytti velonautin DF:n korjaamiseen viime lokakuussa, siitä taisi olla kuva velonautin viestissä. Mutta sinänsä kuulostaa huolestuttavalta jos liimasauma ratkeaa, sillä se penkin alapuolinen hiilarisuoja ei ole pelkkä suoja, vaan se pitää myös sen taaemman taittopyörän paikallaan. Ottaisin samantien yhteyttä ICBhen asiasta.

Niin eli olet siis yrittänyt kääntää sen vaihtajan kiinnitystangon ala-asentoon? Tangon juuressahan on ne säätöruuvit ja urat. Jos se ei riitä niin sitten onkin hieman hankalampi homma, saisiko säätöuria viilattua hieman pitemmiksi?


Re: DF XL:n puikoissa

Lähetetty: 17 Elo 2016, 09:18
Kirjoittaja vaaka

Rengas kuin rengas ajoneuvo kuin ajoneuvo pitkittäisuraan pudottuaan vääntää ohjausta. Autoissakin käy näin.


Re: DF XL:n puikoissa

Lähetetty: 19 Elo 2016, 22:15
Kirjoittaja TMS
Härski kirjoitti:

Into piukassa näpyttelin äsken pitkän sepustuksen ohjauskulmien säätämisestä ja kaiken maaliman Ackermanneista, mut kännykkä meinas et teksti on julkaisukelvotonta ja vippas sen pittiavaruuteen=\

Lyhyestä sit virsi kaunis: takarengas osoittamaan eturenkaiden keskelle.

Niin siis meneekö tosiaan tuon lyhyen virren mukaan jos ajattelee vaikka tällaista tilannetta ettei takakiekko olisikaan pyörän keskilinjalla, eli mitta A ei olekaan nolla? Tuo toinen tilanne on siis se hankala todettava, sillä ainahan etukiekot saa samaan linjaan takakiekon kanssa kääntämällä.