Laitanpa tähän näkymää ohjaamosta.
Tuulilasi ohjaa ilmavirran vähän ylöspäin ja visiiri antaa lopun suojan tuulelta.
Väliin jää kaistale, jossa ei ole mitään edessä ja näkee hyvin eteen.
MANGO ja QUATTROVELO
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 517
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: MANGO ja QUATTROVELO
Re: MANGO ja QUATTROVELO
Eipä tuon parempaa ratkaisua voisi ollakaan: kuskin naama on viimalta suojassa, eikä huuruista muovia/lasia ole silmien ja tien välissä haittaamassa näkyvyyttä. Mitään huurunpoistokikkoja ei siis tarvita.
Vieläkin rakenteilla olevaan 1CV:hen on kaavailuissa iso yhtenäinen tuulilasi -> joutuu kehittelemään kikkakolmosia huurteen/sadepisaroiden poistoon... Tässä mielessä olisi ollut toki fiksumpaa pysytellä kaukana "automaisesta" korista ja tuulilasista .
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 517
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: MANGO ja QUATTROVELO
Tarkoitus oli ajaa velomobiililla koko talvi.
Vuoden vaihteessa ajoin kuitenkin vuorotellen velomobiililla ja maastopyörällä.
Niinä päivinä, kun ajoin maastopyöräällä tuntui kuin tyhjää olisi polkenut.
Maastopyörä rullasi niin paljon paremmin.
Lisäksi työmatkalla on iso kaukolämpötyömaa koko talven.
Helpompi kiertää koko ajan muuttuva työmaa.
Kesällä toki menen mieluummin velomobiililla töihin.
Eräänä päivänä käsijarru oli päällä töissä, niin oli sitten jäätynyt osittain päälle.
Paluumatka oli kovaa kuntoilua.
Kylmimmän aja olen ollut etätöissä kotona.
Hiihtolenkille viitsii paremmin lähteä, kuin pyöräilemään ei mihinkään.
Lisäksi, kun nyt pääsee suoraa kotoa valaistulle ja hoidetulle ladulle.
Re: MANGO ja QUATTROVELO
Hyvä että on mistä valita. Ei sitä väkisin tarvitse yhdellä kulkupelillä ajaa joka kelillä, jos toinen toimii paremmin. Kaikkeen ajoon ja olosuhteisiin täydellisesti sopivaa ajokkia ei ole vielä keksittykään . Kohta kevät tulee ja lumet sulaa, sitten kinneri kulkee taas iloisesti.