"Lowrides" ehdotti että tästä streamliner-projektista laittaisin teille jotain juttua tänne sivuille,
niin että tässä tätä sitten on, eli projekti on lähtenyt käyntiin. Tarkoitus on siis rakentaa streamlineri, eli katettu nojapyörä.
Oikeastaan sen verran voisi tässä valottaa syitä. Olen harrastanut jo kohta kymmenen vuotta pikaluistelua eri kilpailumuotoina ja 
vauhti on aina kiinnostanut, mennä kovempaa, harjoitella ja mennä taas kovempaa, sitä ei ole ikinä tyytyväinen. Itseä on aina 
kiinnostanut lihasvoimalla tehtävä vauhti, ja jos nopeinta kulkupeliä haetaan niin se on sitten tässä, streamliner. Eka kosketus ko 
laitteeseen on 80-luvulta jolloin Vector niminen pyörä vaikutti olemassaolollaan. Se oli mielenkiintoinen, mutta olin vielä niin nuori 
että mitään siitä olisin tajunnut, iso eturatas siinä oli, sen muistan, sen koomin Vectorin ennätykset ovat paukkuneet jo useasti 
taivaan tuuliin.
	80-luvun jälkeen urheilu on vienyt sinne ja tänne, pääasiassa olen luistellut kilpaa pikaluistelua rullilla ja jäällä, 
pyöräillyt vaikka kuinka ja kauan pystypyörillä kunnes sitten kiinnostus makupyöriin heräsi 10 vuotta sitten ja kehittelin silloin 
vanhoista fillarinromuista runko-ohjattavaa nojakkia joka valmistuikin nopean kyhäämisen jälkeen, kelvoton kuin mikä mutta pystyi 
kokeilemaan ajoa. Aika veikeä kulkupeli. Sitten osat meni muihin tehtäviin ja runkokin tuli paloiteltua.
	 Homma oli taas piilossa 10 vuotta, kunnes sitten taas kiinnostus heräsi, lähinnä siksi että tuohon kilpaluisteluun oli vähän jo 
leipääntynyt ja piti etsiä jotain uutta muotoa kilpailla. Pyöräilyä kun olen aina tehnyt, niin ajattelin että miksei sitten uudestaan 
nojapyöräilyä. Nojapyöräily on erikoinen laji ja aiheuttaa ihmisissä tuntemuksia, on hienoa herättää ihmisissä ajatuksia ja esitellä 
vaihtoehtoisia tapoja harrastaa liikuntaa sen eri muodoissa, sitähän varsinkin rullaluistelu kilpailumuotona on.
Koodi: Valitse kaikki
Tuossa kymmenessä vuodessa on sitten tapahtunut myös itsessäni uutta, olen töikseni tehnyt suunnittelua sekä mekaniikan että elektroniikan parissaja jotenkin se mitä 10 vuotta sitten en tiennyt niin tuntuu nyt päivänselvältä, sanotaan sitä vaikka 
oppimiseksi ..  , lopullinen niitti oli sitten Hollannin Cyclevision-tapahtuma ja tämän kesän MM-kilpailut samaisessa maassa. Koska
 , lopullinen niitti oli sitten Hollannin Cyclevision-tapahtuma ja tämän kesän MM-kilpailut samaisessa maassa. Koska 
Hollanti on kuin toinen kotini luistelun takia ja muutenkin (...), niin projekti oikeastaan alkoi siitä kehittymään mielessä.
Olen miettinyt konsepteja, tapoja ja ratkaisuja ja tutkinut kaikki jenkkipään laitteet sen mitä netin yli voi tutkia, ja päätynyt
jonkinlaiseen ratkaisuun josta lähdin sitten varioimaan omanäköistä konseptia joka on tehty mittatilauksesta juuri omille mitoilleni.
Kokonaiskonseptin hallinta ei ole helppoa, se vaatii tarkkaa mitoitusta ja varmasti kompromisseja ja pahoja virheitä, ja miten niitten kanssa sitten
pärjätään, jäänee nähtäväksi.
Tämä projekti ei ole haudanvakavaa puurtamista vaan mukavaa harrastamista, en odota nopeaa etenemistä ja siinä saa olla muutkin mukana säätämässä,
mitä useampi kokki sen paremmat aromit  
Se mihin käyttöön projektia tehdään on lähinnä konseptimaisuus, voiko tällaisella päästä kovaa ja kuinka kovaa itselläni rahkeet 
riittävät, miten omat näkemykseni toimivat ja onko lopputulos odotetunkaltainen. Erilaisten materiaalien käyttö ja hallinta kiinnostaa
suunnattomasti, ja loppupeleissä haluaisin nähdä työn joka miellyttää sekä toiminnaltaan että olemukseltaan itseäni, "fillari" on
varmasti erikoinen ja omalaatuinen. Mielessä on tietenkin käynyt tehdä tällä laitteella luokan epävirallinen Suomen ennätys sekä 200 metrillä että tunnin 
ajossa, ja olla Suomen nopein HPV (ei mikään pieni tavoite   ) joko itseni yrittämänä tai jonkun toisen,
 ) joko itseni yrittämänä tai jonkun toisen,
sekä osallistuminen seuraaviin MM-kilpailuihin jos paikka sattuu sopivasti lähelle sekä tietysti osallistuminen erinäisiin nojapyörätapahtumiin Suomessa ja ulkomailla.
Mieleni ei ole yritysten suhteen vakava vaan äärimmäisen kiinnostunut, mitä näillä laitteilla voi tehdä, voi vain arvailla ennekuin sen kokeilee.
Jos projektin eteneminen kiinnostaa niin kannattaa käydä vilkuilemassa blogiani, jonne laittelen kaikenlaista epämääräistä projektin 
etenemisessä tapahtuvaa. Kieli on helppoa englantia ja kuvia ilmaantuu sinne silloin tällöin.
Se vielä, että toinen projekti käynnistyy aika pian. Nimittäin putkirunkoinen lowracer-konsepti jossa testataan erilaisia 
toteutusmalleja jotka löyhästi sitten liittyvät tähän streamliner konseptiin. Siitä tulossa aikanaan omat blogisivut Suomeksi.
Niin se osoite on tässä:
http://lowriderpilot.blogspot.com/
-LRPilot

 . Cad-kuvat näyttivät lupaavilta, kovasti Whittinghamin ME-pyörän kaltaisilta
 . Cad-kuvat näyttivät lupaavilta, kovasti Whittinghamin ME-pyörän kaltaisilta   . Ajattelitko tehdä itse katteesta kantavan vai erillisen rungon katteen sisään? Missäs Suomesta mahtaisi löytyä paras paikka tällaisen vehkeen kanssa huippunopeusharjoitteluun? Muista päivitellä projektin edistymistä tiheään tahtiin, minä ainakin olen todella kiinnostunut enkä varmasti ole ainoa! Onnea!
 . Ajattelitko tehdä itse katteesta kantavan vai erillisen rungon katteen sisään? Missäs Suomesta mahtaisi löytyä paras paikka tällaisen vehkeen kanssa huippunopeusharjoitteluun? Muista päivitellä projektin edistymistä tiheään tahtiin, minä ainakin olen todella kiinnostunut enkä varmasti ole ainoa! Onnea!


 Teräs on kuitenkin kustannustehokas materiaali. Riittävän kevyttä ja riittävän jäykkää, eikä sen työstäminen ja liittäminenkään vaadi mitään kalliita ja harvinaisia laitteita.  "Kuoret" voikin tehdä sitten jostakin muusta
   Teräs on kuitenkin kustannustehokas materiaali. Riittävän kevyttä ja riittävän jäykkää, eikä sen työstäminen ja liittäminenkään vaadi mitään kalliita ja harvinaisia laitteita.  "Kuoret" voikin tehdä sitten jostakin muusta 