Battle Mountain 2017

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17091
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Battle Mountain 2017

Viesti Kirjoittaja PW »

Lähestyy taas.
Kuva

Neljä pyörää kuvassa, kummasti alkaa ulkomuoto näyttää samalta.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4829
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Battle Mountain 2017

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Ilmankos sulla on kiire Kolmipyörän kanssa :mrgreen:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12382
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Battle Mountain 2017

Viesti Kirjoittaja jviirret »

PW kirjoitti:

Neljä pyörää kuvassa, kummasti alkaa ulkomuoto näyttää samalta.

Ollaan siinä pisteessä kuin pystypyörillä oltiin vajaa sata vuotta sitten, nopeuserot tulee kuskista eikä ajoneuvosta...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12311
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Battle Mountain 2017

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

Neljä pyörää kuvassa, kummasti alkaa ulkomuoto näyttää samalta.

Ollaan siinä pisteessä kuin pystypyörillä oltiin vajaa sata vuotta sitten, nopeuserot tulee kuskista eikä ajoneuvosta...

Ei kyllä olla vielä lähelläkään tätä tilannetta. Ennätys nousee sellaista tahtia, että kuskin tehon lisääminen sellaisella määrällä, joka mahdollistaisi tuon nopeuseron vastusten pienenemättä, on kyllä aika mahdotonta lajissa, jota oikeasti harjoitellaan.

Kokonaismuoto on ollut jo pitkään melko lähellä täydellistä, mutta yksityiskohdissa parantamalla on viimeaikaiset ennätykset tehty. Etupyörän läpivienti on ratkaisevassa asemassa, samoin etupyörän puhalluksen minimointi sekä sisällä, että ennen kaikkea korin ulkopuolella.

Laminaarialuetta tullaan venyttämään yläpinnalla vieläkin taaemmas, mikä tulee muuttamaan takaosan muodon tuosta köyryselkäisestä, vähän häntä koipiensa välissä nöyristelevää koiraa muistuttavasta enemmän pointterin suuntaan. Kamera siirtyy vieläkin kauemmas taakse, käytännössä peräpeilin kohdalle.
Kuva
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17091
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Battle Mountain 2017

Viesti Kirjoittaja PW »

https://www.facebook.com/MQSpeedTeam/
Siinä yhden yliopistotiimin facesivu - Austraaliasta.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12311
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Battle Mountain 2017

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

https://www.facebook.com/MQSpeedTeam/
Siinä yhden yliopistotiimin facesivu - Austraaliasta.

Mikähän on saanut mielen muuttumaan. Tietokonekuva on laminaari-muotoisesta, mutta reaalimaailman on vaatinut turbulenttisen paksukeulaisen rakentamista. Olisiko ollut liian pitkät kammet. Tuo leveämmän kuvan muotoinen vehjes olisi kyllä kulkenut paljon paremmin, jos siis yksityiskohdat olisi kunnolla laadittu. :roll:

MQ.jpg
MQ.jpg (51.39 KiB) Katsottu 14222 kertaa

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

kuparinen
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 427
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 22:23
Paikkakunta: Viiala/Akaa

Re: Battle Mountain 2017

Viesti Kirjoittaja kuparinen »

jori kirjoitti:

Mikähän on saanut mielen muuttumaan. Tietokonekuva on laminaari-muotoisesta, mutta reaalimaailman on vaatinut turbulenttisen paksukeulaisen rakentamista. Olisiko ollut liian pitkät kammet. Tuo leveämmän kuvan muotoinen vehjes olisi kyllä kulkenut paljon paremmin, jos siis yksityiskohdat olisi kunnolla laadittu. :roll:

Jos kuski on ollut liian pitkä eikä koivet mahdu... varmaan tuo pönäkkä hujoppi tuosta vasemmalta. :D

ajarmala
Sisällöntuottaja
Viestit: 1674
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Battle Mountain 2017

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

jori kirjoitti:

Tuo leveämmän kuvan muotoinen vehjes olisi kyllä kulkenut paljon paremmin, jos siis yksityiskohdat olisi kunnolla laadittu.

Jospa ne ei saaneet takaperin poljettavaa ajokkia toimimaan kunnolla? Tuo leveämmän kuvan mukainen ajokki olisi ollut poljettavissa takaperin, mutta jos ohjaus ja videomonitorit eivät ole skulanneet, niin pakko siirtyä perinteisempään muotoon. Minun kaksi eurosenttiäni ;-)

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Vastaa Viestiin