Jostain se iski tänä keväänä, pyytämättä ja täysin yllättäen, kinnerikuume. Eihän mun pitäny edes harkita moista ennenku on tallit ja systeemit missä remontit tehdä. Tämä Quattrohan vaikuttaa loistavalta vekottimelta. Mitenkähän tästä selviää kun kuume on jo näin pahana->
Aloitanpa Quatrollekin oman päiväkirjan. 10kk sitä sai odottaa tilauksesta. Minun kinneri tuli seuraavanlaisella varustuksella, ja muuten toimitus oli tilauksen mukainen, mutta värit meni väärinpäin:
-race-hood
-color options: top orange RAL2004, bottom green RAL6018
-SA Aluminium 90mm drum brakes
-Schlumpf Mountain Drive with 140mm cranks and 75T chainring
-2nd mirror
-2nd battery
-lift handle
-arm rests
-mirror cones L+R, color green RAL6018
-minivisor
-beeper for the turnsignal
Nyt olen flunssassa enkä pääse heti ajamaan, niin toin sen olohuoneeseen lämpimään vahattavaksi
Onnea uuden kulkuneuvon johdosta.
Jos uuden kinnerin ostan (myöhemmin tai ennemmin), niin tällainen se tulee olemaan.
Voisikohan pärjätä ilman etuvaihtajaa 5 - 45 km/h tunnissa nopeusalueella ?
Silloin olisi halvempi ja mahdollisimman yksinkertainen.
T:Jere
Onnea uuden kulkuneuvon johdosta.
Jos uuden kinnerin ostan (myöhemmin tai ennemmin), niin tällainen se tulee olemaan.
Voisikohan pärjätä ilman etuvaihtajaa 5 - 45 km/h tunnissa nopeusalueella ?
Silloin olisi halvempi ja mahdollisimman yksinkertainen.
T:Jere
Onnittelut minultakin Nikolle.
Jerelle vinkkinä, että kantapäät kulkevat ilmaiseksi mukana ja korvaavat etuvaihtajan, jos ei tarvitse yhtenään vaihdella.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
takakeno, laskuri kertoo että ilman etuvaihtajaa tarvis olla 50 hampainen eturatas, jolloin tuolla pakalla mikä tässä on (11-36) haluamillasi nopeuksilla tulisi seuraavanlaiset kadenssit-> 5km/h 40rpm, 49km/h 111rpm.
Kiitos laskemisesta.
Arvelin eturattaan olevan 50 piikkinen myös Mangon välityksiin vertaamalla.
Eli kyllähän se onnistuisi sitten, jos vaan tuon kokoinen ratas toimii QV:ssä.
Näetkö tuossa mitään ongelmaa ketjulinjan kanssa?
T:Jere
Voisikohan pärjätä ilman etuvaihtajaa 5 - 45 km/h tunnissa nopeusalueella ?
Silloin olisi halvempi ja mahdollisimman yksinkertainen.
T:Jere
Mikään ei kuitenkaan korvaa niitä pienempiä eturattaita jyrkimmissä ylämäissä. Toki voihan sitä nousta kinneriä tuuppaamaan ylämäessä, mutta ei se kovasti vakuuta...
Jätät ostamatta ne viisi pitsaa(?) ja satsaat säästyneet rahat etuvaihtajaan. Jooko?
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Kiitos laskemisesta.
Arvelin eturattaan olevan 50 piikkinen myös Mangon välityksiin vertaamalla.
Eli kyllähän se onnistuisi sitten, jos vaan tuon kokoinen ratas toimii QV:ssä.
Näetkö tuossa mitään ongelmaa ketjulinjan kanssa?
T:Jere
Kyllä se minun mielestä pitäisi toimia hyvin.
Vertailuna edellisiin laskemiin, Mountain Drivella ja 60 hampaisella rattaalla päästään samaan nopeusalueeseen 90rpm kadenssilla molemmissa ääripäissä.
Kiitos !
No nyt on vähän nätimpiä ku olohuonekuvia. Eka reissu, ajoin töihin vähän mutkan kautta. Kivaa oli ja kaikki toimi hyvin. Yllättävän paljon puhalsi kylmää hanuriin jalka-aukoista, mutta muuten tarkeni kyllä ihan ilman hanskojakin. Nyt pitäis vaan malttaa antaa itselleen aikaa rauhassa tottua uuteen