Joskus on heitetty semmonenkin idea, ett pitkät matkat vois ajaa maantiellä. Jos vaan löytyy radan lähistöltä sopivaa reittiä.
No se on tietty että jos se 12h ajo olis oma tapahtumansa, jossain pohjanmaalla missä olis passeli about 10 km reitti?
Pohjanmaan tasamaat ei kuulosta äkkiseltään ollenkaan pöllömmöltä idealta, jos vain passeli ja rauhallinen reitti löytyy.
Oliskohan Saukilla ehdottaa jo jotain sopivaa baanaa.. ? Voisi mun mielestä olla lyhyempikin kuin tuo 10 km...
Miks se pitkämatka pitäs ajaa erikseen muualla? Siis jos räyskälästä sattus löytymään sopivaa tietä?
Pohojanmaalla on tasaaaasta . Toki jos Räyskälän lähistöllä on hyvä tielenkki, niin mikä ettei. Epäilen vaan...
Pohjanmaan tasamaat ei kuulosta äkkiseltään ollenkaan pöllömmöltä idealta, jos vain passeli ja rauhallinen reitti löytyy.
Oliskohan Saukilla ehdottaa jo jotain sopivaa baanaa.. ? Voisi mun mielestä olla lyhyempikin kuin tuo 10 km...
No meillähän on täällä Kälviällä jo perinteinen 12 tunnin pyöräilytapahtuma. Siinä olisi periaatteessa puitteet jo kunnossa kisalle.
Tässä linkki tämän vuoden tapahtumaan, joka on kuukauden päästä: http://www.kalviantarmo.fi/pyoraily/uut ... unnin-ajot
Pohjanmaan tasamaat ei kuulosta äkkiseltään ollenkaan pöllömmöltä idealta, jos vain passeli ja rauhallinen reitti löytyy.
Oliskohan Saukilla ehdottaa jo jotain sopivaa baanaa.. ? Voisi mun mielestä olla lyhyempikin kuin tuo 10 km...
No meillähän on täällä Kälviällä jo perinteinen 12 tunnin pyöräilytapahtuma. Siinä olisi periaatteessa puitteet jo kunnossa kisalle.
Tässä linkki tämän vuoden tapahtumaan, joka on kuukauden päästä: http://www.kalviantarmo.fi/pyoraily/uut ... unnin-ajot
Mitenkäs ne suhtausuisivat Teroon, joka ajaa 650 km/12h, kunhan saa renkaat kestämään edes yhden kisan. Onko tie sellainen, että siinä voi ohittaa noinkin kovalla nopeuserolla. Minulla on sellainen kuva, että kiilusilmä kyyrypyöräilijät eivät ympärilleen näe, kun sitä telaketjuaan hoitavat. Menevät kuin sonnilauma. Jos noista pitää päästä yli 20 km/h nopeuserolla ohi, tuleeko ongelmia. Arvaan että tulee, jos ei ole ratalenkki suljettu liikenteeltä. Korkeuseroakin näyttäisi radalla olevan niin, että nopeuseroa tulee alamäessä vieläkin enemmän.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Joskus on heitetty semmonenkin idea, ett pitkät matkat vois ajaa maantiellä. Jos vaan löytyy radan lähistöltä sopivaa reittiä.
Räyskälän lentokeskuksen ympäri menee teitä kivassa muodossa: Tauluntie, Vojakkalantie ja Räyskäläntie. Tuon kierroksen pituus on 14,0 km. Tiet muistaakseni ovat kestopäällysteisiä. Niillä voisi varmaan hyvinkin ajaa 6 h tai 12 h kisaa. Maasto on myös muistaakseni varsin tasaista, jolloin mitään mäkiharjoitusta ei tarvitsisi vetää...
Räyskälän lentokeskuksen ympäri menee teitä kivassa muodossa: Tauluntie, Vojakkalantie ja Räyskäläntie. Tuon kierroksen pituus on 14,0 km. Tiet muistaakseni ovat kestopäällysteisiä. Niillä voisi varmaan hyvinkin ajaa 6 h tai 12 h kisaa. Maasto on myös muistaakseni varsin tasaista, jolloin mitään mäkiharjoitusta ei tarvitsisi vetää...
Toihan näyttää tosi hyvältä Jonkun kinnerihurjan kantsis käydä melkeen ajamassa toi lenkki läpi kokeeksi. Vois kuvitella että kesäviikonloppuna sunnuntaina ei ole liikaa liikennettä, ja ei oo kauheen iso homma kiertää toi lenkki ja jakaa tienvarsitaloihin joku tiedote asiasta, silleen vois saada vaikka ihan yleisöä tien varteen kannustamaan
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
Päällystettyjä teitä nuo Räyskäläntie, Vojakkalantie ja Tauluntie ovat, mutta varsinkin tuo Tauluntie on aika surkeassa kunnossa, paljon laitettu pieniä paikkapaloja ja muuta epätasaisuutta lisäävää. Myös Tauluntieltä Vojakkalantielle kääntymisen jälkeen on pari huonokuntoista, moneen kertaan paikattua kohtaa. Tuo lenkki ei muuten mitään valtavia mäkiä sisällä, tuossa kohden lienee suurin https://goo.gl/maps/aG7m714P5sp . Järkevin olisi varmaankin myötäpäivään kiertää, jolloin tuo mäki on alamäkeä.
Ja muutenkin myötäpäivään kiertäen mennään ehjempää reunaa, eikä risteyksissä tarvii odotella ketään. Lentokenttää lukuun ottamatta matkalla on vain "mökkitieristeyksiä".
Liikenne on hyvin vähäistä, jonsei mitään isompaa tapahtumaa lentokentällä ole. Näitä kisoja ei varmaan semmotteeksi luokitella. Tähän aikaan mökkiläisetkin ovat harventuneet. Sunnuntaina on kyllä neljän ruuhkaa, kun ne lähtevät koteihinsa.
Voisin koettaa lainata Gopron ja ajaa tuon lenkin.
Ja muutenkin myötäpäivään kiertäen mennään ehjempää reunaa, eikä risteyksissä tarvii odotella ketään.
Jep. Tauluntieltä Vojakkalantielle tullessa on kärkikolmio, eli siinä joutuu väistämään. Muut kaksi rieteystä ovat tasa-arvoisia ja kun niissä käännytään oikealle, niin ei tarvitse paljoa väistellä.
Jos saat videokameran lainaan, niin videolta näkisi tiet ja risteykset.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Kävin koeponnistamassa tuon Arin ehdottaman reitin.
Kuten yllä todettiin, routavaurioita on. Tiet tosi hiljaisia, ei paljoa liikennettä.
Yllättävän mäkiseltä tuntui kaikesta huolimatta.
Tuli 1 kierroksen jälkeen Nokiaa ikävä.
Maantiellä on ihan hyvä ajaa. Mutta kun ajajia on useampi , niin vaara muun liikenteen kansa kasvaa. Siksi suljettu rata on kaikkiaan turvallisempi .
Lisäksi kun ajetaan yleisellä tiellä , tarvitaan varmaan jonkinlaisia lupia ja liikenne järjestelyjä (siis ohjausta).
Nokian kaltaiset radat ovat mukavia siltä osalta . Ainoo Nokian suuri puute on tuo ikuinen majoitus ongelma . Sekä rata on aika lyhyt , tulee sellainen "hampsterimainen olo".
Jos Räyskälä olisi lähempänä , voisi sinne mennä itsekin tutustuun . Tai sit tehdä tutustumismatkan sinne . Voisi siellä ajaa kieroksen , ihan lämpimiksiin.
Täytyy katsoo , uteliaisuus taitaa olla kohta .