Mun 1000w/ 884wh sarja painaa arviolta 5kg enemmän (akku + moottori) kun mun 250w / 374wh sarja. Ei aiheuta tarvetta pyörän vahvistamiselle tai millekkään muulle toimenpiteelle.
Eihän tuo 884wh riitä mihinkään, jos nopeutta aletaan nostaa. Silloin puhutaan luokasta 2000-4000wh, että saavutetaan kolmipyörällä asiallinen kantomatka, kaikilla keleillä ympäri vuoden.
Just ajelin yksityistie / jää combolla tuulisella pakkaskelillä niin että suoravauhdit oli kaikkee 35-55kmh väliltä ja reissun kokonaiskulutus asettu johonkin 18wh/km. Tällä kulutuksella mun akku riittää siis noin 49km.
Toisen samanlaisen liittäminen kaveriks tois 4,7kg lisäpainoo ja pyörätyypin vaihtaminen nojapyörään kasvattais rangee entisestään.
Kolmipyörä hangessa kovalla nopeudella voi toki kuluttaa tosi paljon.
https://www.iamexpat.nl/expat-info/dutc ... st-e-bikes
Tuommosta uutista tyrkkäs näytille. Schipolin lentoasemalla testattu nopeiden (45km/h) sähköpyörien automaattista hidastamista lentoaseman alueella- jos nyt oikein ymmärsin. Sähköpyöräongelmaankin on siis ratkaisu ei mummot ja papat enää hurjastele
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
https://www.iamexpat.nl/expat-info/dutc ... st-e-bikes
Tuommosta uutista tyrkkäs näytille. Schipolin lentoasemalla testattu nopeiden (45km/h) sähköpyörien automaattista hidastamista lentoaseman alueella- jos nyt oikein ymmärsin. Sähköpyöräongelmaankin on siis ratkaisu ei mummot ja papat enää hurjastele
MInulle ei selvinnyt, miten tuo käytännössä toimii. Jotain kameravalvontaa ja automaattista hidastamaista ja ohjaustangon tärinää, mutta miten käytännössä toteutetaan. Onko tuo hidastussysteemi joku mikroaaltohäiritsin, joka sekoittaa moottorinohjaimen, vai onko se jotain tiehen asennettua mekaanista häirintää. En ymmärrä. Vai onko tuo ISA assistenttisysteemi noissa pyörissä olemassa jo valmiina. Minä en ainakaan ole tällaisesta kuullut.
Lentokentän 66 tuhannesta työntekijästä 4 tuhatta tulee pyörällä, niin täytyyhän näiden takia järjestää hidastussysteemejä nuo 62 tuhatta varmaan ajavat täysin vaaratta alle 25 km/h. Onkohan tässä nyt kaikki preferenssit kohdillaan.
Yhä enemmän haistan palaneen käryä tässä mediakampanjassa nopeita sähköpyöriä kohtaan. Joku ei nyt ole ihan niin kuin sanotaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Joo, tuo oli odotettavissa. Suuret valmistajat hyötyvät, kun pieniä voidaan vainota tällä lailla. Mikähän perkele siinä on, että ei voi asettaa nopeusrajoitusta vaylän mukaan, niin kaikelta tällaiselta vältyttäisiin. Ilmeisesti ei ole tarkoitus välttyä, vaan päinvastoin riidellä kalliista korvauksita juristien iloksi. Yksiä saatanoita ovat nuo.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Joo, tuo oli odotettavissa. Suuret valmistajat hyötyvät, kun pieniä voidaan vainota tällä lailla. Mikähän perkele siinä on, että ei voi asettaa nopeusrajoitusta vaylän mukaan, niin kaikelta tällaiselta vältyttäisiin. Ilmeisesti ei ole tarkoitus välttyä, vaan päinvastoin riidellä kalliista korvauksita juristien iloksi. Yksiä saatanoita ovat nuo.
Eihän tuo ole kummempi kuin mopojen virittämistä koskeva lainsäädäntö. Rangaistus maksimi on aika paljon isompi, mutta se on varmaan lähinnä käytössä virityssarjojen valmistajien tai myyjien kohdalle. Valvonnasta ei juuri puhuta muuta kuin ympäripyöreästi et sitä suorittaa ilmeisesti poliisit. Eli käytännössä luultavasti aivan yhtä tehokasta kuin mopojen valvonta jolla rankaistaan vain niitä jotka on riittävän epäonnisia tai typeriä jäädäkseen kiinni.
Joo, samaa mietin - eikö autojakin nykytekniikalla vois hidastaa automaattisesti, ainakin niitä tietokoneautoja
Ihan kaikkia autoja, pistetään afalttia tiehen metrin pätkinä ja pätkien väliin metrin välit. Toimii polkupyörien, mopojen, rullaluistimien yms. nopeuden rajoittajanakin ja edullisin toteuttaa kun jätetään vain routavauriot korjaamatta
Joo, samaa mietin - eikö autojakin nykytekniikalla vois hidastaa automaattisesti, ainakin niitä tietokoneautoja
Kun Helsinkiin tuli sähköpotkulaudat, alettiin heti valittaan niiden kovista nopeuksista (max25km/h) Pian kävi ilmi, että niiden maksinopetta pystyätään tarvittaessa säätämään gps:n avaulla. Sama tekniikka olisi varmasti vietävissä myös henkilöautoihin. Kun nopeusrajoitusalue muuttuisi, auto hidastaisi itsestään vauhtia.
Menee 30sek ennen kuin joku hoksaa että gps:n toiminnan saa estettyä alumiinifoliolla
Sen takia sitä tietoa ei heti julkaistukaan, että niissä sellainen on.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Se on ihan sama, millä metodeilla näitä yritetään estää. Joku tekee kuitenkin. Lähtökohtaisesti viritys ei tee kulkineesta vaarallista; äly tai älyttömyys on siinä hallintalaitteiden ja istuinosan välissä.
Viranomaiset karsii osan ja evoluutio karsii pahimmat.
Mulla oli trike sähköillä ilman rajoja ja kulki vajaa 40 km/h. Kerran vai kaksi kokeilin. Valtaosan kilsoista ajoin luomuna. Viritys ei käynyt mielessä.
Tehdastekoisten laitteiden viritystä tehdään, vaikka tehtaan jäljiltä olisi tehoa ns. riittävästi. Esim. prätkät. Linjalta tullessa tehoa 150 - 180 heppa, mutta silti osa porukasta virittää. Luulisi tuon riittävän, kun painoa on about 300 kiloa.
https://tekniikanmaailma.fi/brittifirma ... 4aJ9A7BnCM Jos tääkin pitää paikkaansa . Niin huimaa on tehojen kasvu tiedossa. Mulle riittää 250W , jos sitä rupeen tarvitseen .
Moottorit olisi varastossa, ei vaan viellä kiinosta asennella mihinkään .
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Tänään luonnonsuojelualueella Helsingissä kaksi nuorta (?) miestä liikkui sähköläskeillä. Hyvähän se on, että ulkoilevat. Mutta kun fillarit olivat sellaisia, että polkematta kiihdyttäessä sorapintaiselle parkkipaikalle jäi viisi senttiä syvä ja kymmenen leveä loppumaton ura. Ei taida ihan mennä jokamihenoikeuksilla teiden ulkopuolella.
Mitäs näistä, jos tolloillessaan rikkovat vain itsensä. Mutta kun siinä tahtoo sattua viattomille ulkopuolisillekin aina jotain.
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->