Kirjoittelin tuolla aiemmin, että nykyistä pienempiäkin rengaspaineita voisi kokeilla. Aatokset ovat muuttuneet nyt kilometrien myötä: isommassa vauhdissa eli alamäissä Quest on nykyisellään vähän epämääräisen oloinen ohjastettava, varsinkin epätasaisuuksissa (joita kyllä riittää) ja mutkissa. Fiilis on pompahteleva ja "nuljuva", ehkä turhan kallistelevakin.
Ensiapuna tähän ajattelin säätää rengaspaineita: edessä on ollut n. 3,5 baaria, nyt siirryn renkaan maksimipaineisiin eli 4 baariin. Takarenkaan paine saa pysyä ainakin nyt aluksi samassa 4 baarissa kuin aiemminkin.
F-Lite -eturenkaat ovat 50 mm leveät, edellisessä Questissa käytin pääosan ajasta 40 mm leveitä renkaita (Shredda). Takana on nyt 55 mm leveä Allmotion, edellisessä 50 mm Kojak. Oli jotenkin jämptimmän oloinen ajettava noilla kapeammilla, ja maksimipaineilla tuli ajeltua (edessä ja takana muistaakseni 5 baaria).
Toki jousituskin vaikuttaa, enkä nykyisen Questin jousituksen sisuskaluista tiedä vielä muuta, kuin että joku hollantilais"velho" oli viritellyt takajousitusta, joka tuntuu jäykemmältä kuin orginaali. Edessä on varmaan alkuperäiset jouset, tarvii ottaa auki jossain vaiheessa ja tarkistaa. Kiinnostaisi kokeilla elastomeereja, niitä kun ovat monet kehuneet. Nestevaimenteisia iskareita ei eteen saa. Houkuttaisi hieman herätellä taannoin Mangossa kesken jääneet kokeilut aiheen parissa, mutta se on pitkä tie ja on noita muitakin projekteja vielä kesken... ja Questin kanssa puuhailu ei ole niin helppoa, kun pyöräkotelot ovat umpinaiset.