Nojaski kirjoitti: ↑19 Loka 2021, 13:52Mitä mieltä olette tästä?
https://yosepower.com/collections/e-bik ... -motor-kit
Toimii. Kokemusta on
Nojaski kirjoitti: ↑19 Loka 2021, 13:52Mitä mieltä olette tästä?
https://yosepower.com/collections/e-bik ... -motor-kit
Toimii. Kokemusta on
Näistä on kokemusta puolesta kymmenestä merkittömästä (tai just keksityllä merkillä) ja ovat toimineet kyllä moitteetta.
No mikä ettei, mutta jos ongelmia tulee...
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Niin korjaa tai tilaa uuden merkkisarjasta säästyneellä rahalla.
Suoravedoissa ei moottoreissa ole oikein kuluvia osia.
Alennusvaihteellisiin saa muovihammaspyöriä varaosina.
Kontrollereita, antureita, kahvoja, näyttöjä on netti täynnä.
En näe suuria ongelmia, mikäli esim. polkupyörän renkaan paikkaus ja vaihteenvaihtajan säätö onnistuu. Ei se sähkösetti ole sen kummempi. Pelko pois!
Voihan sen noinkin ajatella, jos haluaa
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Sähkösarjan asennuksessa kannattaa ensin harjoitella minimikytkentä, eli pelkkä kaasukahva. Tällä kytkennällä pääsee kotiin, vaikka poljinanturit ja jarrukahvat ym. extrahimmelit vikaantuisivat kesken matkan.
Vilijami kirjoitti: ↑19 Loka 2021, 13:47Svetsistä pienempitehoinen ja hitaampi 406 sarja, mutta tässä on alennusvaihde. Toimii tämäkin ja hinta alle 200€.
https://www.ebay.com/itm/353685501450?_ ... %3A2334524
TÄmä on hyvä ja halpa, jos tuo hinta pitää paikkansa kotiin asti. 48 V ohjaimen voi halutessaan vaihtaa pienempijännitteiseen, jolloin välttyy turhalta sutimiselta. Tarkoitan, että vaihtaa päittäin jonkun 24-36 Voltin vehkeeseen jälkeen päin, ettei tarvitse ostaa 48 Voltin akkua.
TUon vaihdon jälkeen tuo on idioottivarma laite. Väittää 48 Voltilla kulkevan 50Km/h, eli voi vaihtaa vaikka 24 Voltin järjestelmään ja silti toimii vielä normaalissa ajossa. Eikä varmasti kärväytä käämejä.
Minäkin laittaisin pelkän peukalokaasun. En asentaisi ollenkaan mitää joutavia poljinantureita tai jarrukahvakytkimiä, vaan myisin nekin eteen päin aiheuttamaan ongelmia muille.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Jorilla tuli vissiin vahingossa 36v alennusvaihteellisen linkki?
Tätä lienee tarkoittanut?
Vilijami kirjoitti: ↑19 Loka 2021, 13:40Sveitsistä tasan 200€ postikuluineen valmis 406 sarja 48v 1000w moottorilla. Tämän tilaisin tällä hetkellä itse.
Valitettavasti vaan liian nopea, mutta jostain pitää tinkiä budjettiostajan.
https://www.ebay.com/itm/264967451038?_ ... %3A2334524
Onhan nuita ku osaa ettiä. Nuo e-bay sivut nyt vaan ei näytä mitä nuo paketit sisältää? Vika miun kännykäs vai sivustossa?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
jori kirjoitti: ↑19 Loka 2021, 14:27Vilijami kirjoitti: ↑19 Loka 2021, 13:47Svetsistä pienempitehoinen ja hitaampi 406 sarja, mutta tässä on alennusvaihde. Toimii tämäkin ja hinta alle 200€.
https://www.ebay.com/itm/353685501450?_ ... %3A2334524TÄmä on hyvä ja halpa, jos tuo hinta pitää paikkansa kotiin asti. 48 V ohjaimen voi halutessaan vaihtaa pienempijännitteiseen, jolloin välttyy turhalta sutimiselta. Tarkoitan, että vaihtaa päittäin jonkun 24-36 Voltin vehkeeseen jälkeen päin, ettei tarvitse ostaa 48 Voltin akkua.
TUon vaihdon jälkeen tuo on idioottivarma laite. Väittää 48 Voltilla kulkevan 50Km/h, eli voi vaihtaa vaikka 24 Voltin järjestelmään ja silti toimii vielä normaalissa ajossa. Eikä varmasti kärväytä käämejä.
Minäkin laittaisin pelkän peukalokaasun. En asentaisi ollenkaan mitää joutavia poljinantureita tai jarrukahvakytkimiä, vaan myisin nekin eteen päin aiheuttamaan ongelmia muille.
Eli tarkoitatko, että tätä voisi käyttää 36V akulla, ohjaimella ja näytöllä?
Oisko max. nopeus silloin 36/48 * 50 eli 37,5?
Semmoinen arveluttaa, että spekseissä lukee: Note: Not waterproof, please do not drive on rainy days
Koskee vain liittimiä. Teippaamalla/kutistesukkaamalla tulee waterproof sarja.
Näyttää ne. Siinä on aina ”read more” kohta.
Laita linkkiä mikä kiinnostaa, niin voin etsiä paketin sisällön.
Miulle tulee tommonen?
""Tämän sivun näyttämisessä on ongelmia.
Sivussa, jota yrität avata, on ongelma. Sitä ei voida avata juuri nyt.
Kokeile seuraavia toimenpiteitä:
•Päivitä sivu tai yritä myöhemmin uudelleen."
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti: ↑19 Loka 2021, 19:19Miulle tulee tommonen?
""Tämän sivun näyttämisessä on ongelmia.
Sivussa, jota yrität avata, on ongelma. Sitä ei voida avata juuri nyt.
Kokeile seuraavia toimenpiteitä:
•Päivitä sivu tai yritä myöhemmin uudelleen."
Laita linkki niin tutkitaan
Nojaski kirjoitti: ↑19 Loka 2021, 18:08jori kirjoitti: ↑19 Loka 2021, 14:27Vilijami kirjoitti: ↑19 Loka 2021, 13:47Svetsistä pienempitehoinen ja hitaampi 406 sarja, mutta tässä on alennusvaihde. Toimii tämäkin ja hinta alle 200€.
https://www.ebay.com/itm/353685501450?_ ... %3A2334524TÄmä on hyvä ja halpa, jos tuo hinta pitää paikkansa kotiin asti. 48 V ohjaimen voi halutessaan vaihtaa pienempijännitteiseen, jolloin välttyy turhalta sutimiselta. Tarkoitan, että vaihtaa päittäin jonkun 24-36 Voltin vehkeeseen jälkeen päin, ettei tarvitse ostaa 48 Voltin akkua.
TUon vaihdon jälkeen tuo on idioottivarma laite. Väittää 48 Voltilla kulkevan 50Km/h, eli voi vaihtaa vaikka 24 Voltin järjestelmään ja silti toimii vielä normaalissa ajossa. Eikä varmasti kärväytä käämejä.
Minäkin laittaisin pelkän peukalokaasun. En asentaisi ollenkaan mitää joutavia poljinantureita tai jarrukahvakytkimiä, vaan myisin nekin eteen päin aiheuttamaan ongelmia muille.
Eli tarkoitatko, että tätä voisi käyttää 36V akulla, ohjaimella ja näytöllä?
Oisko max. nopeus silloin 36/48 * 50 eli 37,5?Semmoinen arveluttaa, että spekseissä lukee: Note: Not waterproof, please do not drive on rainy days
Kyllä, tällainen kestomagneettikolmivaihetahtimoottori on vain mekaanisia osia ja ja käämilankakieppejä. Ei sellainen välitä pienistä jännitteen vaihteluista. Pienillä tarkoitan muutamasta Voltista muutamaan sataan Volttiin. Ongelmia voi tulla vain kun jännite nousee eristyksen läpilyöntijännitteen yläpuolelle. Moottoriin syötettävä jännite vaikuttaa vain sen korkeimpaan pyörimisnopeuteen. KV-arvo tarkoittaa juuri tätä. Pieni jännite pieni pyörimisnopeus, suuri jännite suuri pyörimisnopeus.
Periaatteessa noiden ohjaimienkin syöttöjännite voisi olla mitä tahansa. JOs ne eivät toimi, johtuu se siitä, että niihin on integroitu jotain joutavia akun tyhjäksiajonestosysteemejä, jotka nekin voivat olla säädettäviä, jos vain jostain saisi speksit niiden muuttamiseen. Joka tapauksessa toisella ohjaimella ne toimivat kuten pitääkin, ellei mottorinohjaimissa ole taas jotain turhaa suojasysteemiä häiritsemässä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma