Aina kun sanotaan, ett ei voi korjata tulee mieleen, ett voisko kuitenkin Jos parsimalla korjais langat ja liimalla kumin halkeemat?
Imatran ensimmäisestä polkupyöräkauppiaasta kerrottiin juttua, ett renkaat keräili kaatopaikalta ja ne pinnotettiin uudelleen. Kierrätys on vanha keksintö - ennen osattiin
No, oikeesti uuden ostamista suosittelen miekin. Tuosta halkeemasta ku sisuri pullahtaa ulos ja halkee vauhissa, ni saattaa käydä ikävästi.
Ulkokumi tiensä päässä?
Re: Ulkokumi tiensä päässä?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ok. Nyt toinenkin lokasuoja irtosi ja lokasuojaa kiinni pitävä ruuvi oli irronnut eli en voi käyttää sitä mallina. Toista vanhaa lokasuojaa mulla ei ole täällä mukana. Löysin paikallisesta kaupasta 2cm pitkän pultin ja siihen mutterin. Mahtaako 2cm pitkä pultti mahtua tuohon lokasuojan ja renkaan väliin?
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
Ehdottomasti parempi juuri noin, mutteri ja liika ruuvi ulospäin. Varsinkin talvella pitkä pultin pää lokarin sisällä kerää lunta ja estää kertyneen lumipaakun poistumisen takakautta. [emofi106]
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ok. Onko parempi jos etsin lyhyemmän pultin vaikka se olisi ohuempi? Lokasuojan pidike on väääntynyt. Jos irrotan sen pois lokasuoja jää kiinni kahdella pultilla ks.kuvat. Voinko näin turvallisesti ajaa lokasuoja paikallaan jos siis poistan pidikkeen? Vai pystyykö ylipäätään ajamaan koska lokasuoja rämisee eikä taida pysyä paikallaan?
Irrotin lokasuojan pidikkeen kun pyörä ei mahtunut pyörimään. Pidike pitäisi saada varmaan ihan suoraksi jotta pidikkeen ja pyörän eli ulkokumin väliin jäisi tarpeeksi tilaa. Polkumies ystävällisesti antoi mulle lokasuojat mutta ne ei mahtuneet. Otin niistä kuvan pyörään laitettuna, mutta olen palauttanut puhelimen sen jälkeen tehdasasetuksille ja kuvat on ulkoisella kovalevylla mitä en voi nyt lukea ilman tietokonetta.
Pitääkö nuolella osoitetun osan olla välttämättä kiinni ajaessa? Mutteri ja pultti jäi ilmeisesti löysälle ja oli irronnut ja tuo on kääntynyt pois paikoiltaan eikä liiku minnekään. Ostin tähänkin kyllä uuden pultin ja mutterin. Maksoi kokonaiset viisi senttiä Pyörässä on vain jalkajarru.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
Pitää olla. Muuten pyörässä ei ole lainkaan jarruja.
Nojapyörätön kurvailija.
Tuo osa on jumissa eikä liiku enkä saa sitä pyöräytettyä takaisin paikoilleen. Auttaako siihen jos irrotan takapyörän? En tiedä onko se vääntynyt. Ajoin pyörällä vaikka se rahisi , tuo lokasuojan pidike oli irronnut näköjään ja sitten talutin ja tässä yhteydessä varmaan tuo osa on vääntynyt toiselle puolelle ja jäänyt jumiin. Oon ilmeisesti vaan kiristänyt takarenkaan mutterin ilman että oon ensin vääntänyt tuon jarrun varren oikealle paikalleen mutta nyt en saa millään toista takarengasta kiinni pitävää mutteria auki ja mielestäni yritän avata mutteria vastapäivään
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
Sitä ei välttämättä saa käännettyä paikoilleen, jos rengas on paikoillaan. Renkaan irroituksen vaatisi.
Saisiko renkaan pultin irrotettua sopivalla työkalulla, jos käyttäisit siihen vähän jatkovartta?
Nojapyörätön kurvailija.
Mulla on vain jakoavain, ainakin toistaiseksi. Siinä on kyllä reikä päässä, ehkä sen läpi saisi laitettua jotain