"Ei näy autoja"-tyylillä kuitenkin liikkeellä, eli tuskin olisi törmännyt autoon vastaavassa paikassa.
Onnettomuudet
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14267
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Onnettomuudet
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- janx
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 5655
- Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
- Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
- Viesti:
Re: Onnettomuudet
Eilen luultavasti tuollakin satoi rankasti koko päivän. Näkyvyys on voinut olla huonokin.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
- janx
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 5655
- Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
- Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
- Viesti:
Re: Onnettomuudet
"Polkupyöräilijöiden kuolonkolari Helsingissä"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011410657.html
Juuri tänään kirosin, että ihmiset eivät miellä kävelyään tai pyöräilyään osaksi liikennettä. Kuvitellaan, että voidaan mennä missä tahansa, mistä tahansa ja milloin tahansa. En yllättyisi, jos tässäkin tapauksessa on "vähän oikaistu". Pelkkä järkevällä puolella ajaminen tuntuu olevan vaikeaa.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14267
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Onnettomuudet
Kuvasta näkyy hienosti, miten pyöräilijät oikaisevat kurvissa. Sileä alue oikaisee sisäkaarteen kautta. Taas pitää sanoa, vaikkei se ehkä tässä tapauksessa olisi pelastanut, että väyläkohtainen nopeusrajoitus tuossa olisi ollut paikallaan. Jos hiekkapintaisella väylällä on noin jyrkkiä kurveja, niissä on pyörällä pakko oikaista, jos ajaa sähköpyörän sallimaa 25 km/h nopeutta. Sähköpyörä houkuttaa ajamaan tuota täyttä 25 maksiminopeutta, eikä ns. nopuesanturilla varustetulla pyörällä nopeuden säätäminen ole niin helppoa, että joku 80-vuotias sitä noin vain oppisi hallitsemaan.
Harmillista, että ymmärryksen taso sääntöjä luovassa porukassa on niin heikko ja julkista keskustelua ohjaavan median taso vieläkin surkeampi. Olennaiset asiat jäävät ilman huomiota, eikä sääntöjä säädetä olennaisten, vaan epäolennaisten seikkojen perusteella. ...kele. evil:
Kypäristä en sano mitään.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- janx
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 5655
- Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
- Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
- Viesti:
Re: Onnettomuudet
Tulee ajettua välillä vähän "ojia pitkin". Koirat varsinkin ohitan aivan tien toisesta laidasta - mahdollisimman kaukaa. Mielellään myös ihmiset - etenkin kuulokezombit. Em. kuvan kaltaisiin mutkiin hidastan, jos se on tarpeen, koska ei ole mikään ikävä juttu jälleen kiihdyttää sähkön avulla itsensä vauhtiin. Oikeastaan siitä on tullut varsin oleellinen ja hauska osa sähköpyörällä ajamista. Kuten se on moottoripyörälläkin. Kurviin kantaten ja "hanaa". Lisäksi ajan ne kuten Suomessa on tapana muuallakin liikenteessä - oikeaa laitaa (poikkeus esim. tunnelista ulostuleminen).
Vaan muut eivät.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7621
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Onnettomuudet
Tämä on juuri se juttu omallakin kohdallani. Sähköpyörä lisää turvallisuutta. Luomupyörällä tulee monesti loppumatkasta räimittyä täysillä risteysten yli tuuriin luottaen, kun alkaa voimat olla kortilla. Siksi ne spandexkyyrypyöräilijätkin jättää jarruttamatta.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7621
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Onnettomuudet
Liian raskaat välitykset houkuttaa ajamaan sähköpyörällä täyttä vauhtia. Jos keskiverto kasikymppinen lähtis mun pyörillä liikenteeseen, niin voisin väittää kadenssin käymään liian suureksi 25km/h nopeudessa. Nopeuden säätö on erittäin helppoa, jos ei pidä avustusta täysillä jatkuvasti, eikä aja raskaimmalla vaihteella koko ajan.
Miksi sähköpyöriin edes laitetaan vaihteet, kun kuitenkin isoin vaihde on pysyvästi päällä?
- janx
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 5655
- Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
- Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
- Viesti:
Re: Onnettomuudet
Etkö muista. "Megabass boost 350 W!" << Mihin sitä ikinä kotona tarvittiin? Ei mihinkään.
Myynnin takia tietysti. 30 vaihdetta!
Edit: Mutta täällä on aina kiire jonnekin. Myös näillä oletettavasti eläkeläisillä. Vai miksi kukaan muuten juoksee metroon, jos 4 minuutin päästä tulee seuraava.
Edit: Tosin on väärin puhua aina kiireestä. Kärsimättömyys on oikea sana.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org