No hyvä, johan meillä oliskin kummallinen juhannus jos sinä et tulis ![]()
Alastaron Juhannuspolkaisu 2026
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2802
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2026
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 - Helander maastoproto 1 - Kiertopalkinto Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2026
Yritin maksaa osallistumismaksua mutta pankki herjaa tilin nimestä. Mikä se on, jos ei Recumbent Racing Finland?
Sahi
Mango Sport
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2026
Tili on oman tilini rinnakkaistili S-pankissa. Maksun pitäisi mennä läpi, vaikka saajan nimi on jotain muuta kuin tilinhaltijan nimi, oleellista että tilinumero on oikein. Noin ainakin kaikissa muissa ilmoittautumismaksuissa on käynyt, eli niissä merkattu maksun saajaksi Recumbent Racing Finland, usealla eri tavalla kirjoitettuna…
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2026
Juu, menee se maksu läpi rutinoista huolimatta.
Sahi
Mango Sport
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2026
Maksettu täälläkin juuri äsken
- Stapani
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 861
- Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
- Paikkakunta: 00920 Helsinki
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2026
Maksettu
Arvuuttelen millä pyörällä ajan, kun Catrike kilometrit on 0 tältä vuodelta. Riku sitä eilen viritteli ajokuntoon, mutta sokeriperse kun olen niin tuonne vesisateeseen en tänään lähtenyt testaamaan. Sähköpyörä ehkä tulee mukaan myös.
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2026
Hienoa, saadaan jokunen nojapyöräkin mukaan
.
- Premnas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2684
- Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2026
Mä tässä pohdin milloinkohan sitä tohtisi ajaa paikalle. Onko perjantaina ehdotonta olla ennen puoltapäivää paikalla ajajakokousta varten? Pääseekö sinne edes jossei ole tullut ajoissa paikalle? Torstaina olisi kiva sää mutta taitaa juhannusliikenne olla silloin vielä vilkasta, perjantaina olisi hiljaisempaa. Kuitenkin kiinnostaisi osallistua tuohon pidempään ajoon. Tai sitten pitää lähteä joskus tosi aikaisin aamulla...
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2026
Tuut kun kerkiät… kyllä ajamaan pääsee, vaikket ihan alkuun ehtisikään.
- Stapani
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 861
- Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
- Paikkakunta: 00920 Helsinki
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2026
En taida minäkään ehkä keretä ihan alkuun, kattoos nyt
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2802
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2026
Premnas kirjoitti: 17 Kesä 2026, 21:43Mä tässä pohdin milloinkohan sitä tohtisi ajaa paikalle. Onko perjantaina ehdotonta olla ennen puoltapäivää paikalla ajajakokousta varten? Pääseekö sinne edes jossei ole tullut ajoissa paikalle? Torstaina olisi kiva sää mutta taitaa juhannusliikenne olla silloin vielä vilkasta, perjantaina olisi hiljaisempaa. Kuitenkin kiinnostaisi osallistua tuohon pidempään ajoon. Tai sitten pitää lähteä joskus tosi aikaisin aamulla...
Sä oot ehkä ne asiat kuullut muutaman kerran jo ennenkin
Tervetuloa!
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 - Helander maastoproto 1 - Kiertopalkinto Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2802
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2026
Juhannuspolkaisu pidettiin onnistuneesti tänäkin juhannuksena. Olosuhtee olivat melko tuuliset, paikoin melko kuumat, mutta sateelta vältyttiin. Toni Helminen korjaili omaa 24h ennätystää hieman ylöspäin.
Kiitos kaikille osallistujille, oma fiilis oli että tällä kertaa nojakisteja oli hieman enemmän kuin edellisinä vuosina.
Tulokset kokonaisuudessaan:
Koodi: Valitse kaikki
Nimi Sarja Matka
Toni Helminen Miehet 24h 727.6
Jarmo Huhtanen Miehet 48h 663.51
Mika Palokoski Miehet 48h 650
Eero Nikkilä Miehet 24h 606.53
Mikko Koskinen Miehet 48h 549
Johanna Toivonen Naiset 48h 527
Tom Åberg Miehet 48h 517
Pekka Manninen Miehet 48h 502.62
Ilari Koivusalo Miehet 24h 501
Sami Lausvuo Miehet 48h 488
Tiina Valamaa Naiset 24h 459.4
Hannu Koski Miehet 24h 453.2
Sahi Holopainen Naiset 24h 427
Taisto Mäkelä Miehet 48h 414
Jouko Mäenpää Miehet 48h 407
Petteri Silvan Miehet 24h 352.6
Markku Tavasti Miehet 48h 342
Mika Hämeenniemi Miehet 24h 300.72
Ari Aho Miehet 24h 282.88
Mauri Pensasmäki Miehet 24h 267.9
Antti Karppinen Miehet 24h 263
Juhani Kusnetsov Miehet 24h 257
Toni Seppälä Miehet 24h 252
Arto Paananen Miehet 48h 251.2
Tommy Korin Miehet 24h 250.7
Antti Koskimäki Miehet 24h 237
Kari Lappalainen Miehet 24h 214
Riku Juvonen Miehet 24h 178.14
Miika Hannus Miehet 24h 151
Kristian Salikoski Miehet 24h 150
Susanna Roos Naiset 48h 140.1
Aki Kirkkomäki Miehet 24h 104
Arto Valamaa Miehet 24h 104
Paula Pensasmäki Naiset 24h 104
Paula Jalo Naiset 24h 104
Jere Pulakka Miehet 48h 102.5
Tapani Stenhammar Miehet 48h 100
Petteri Jokinen Miehet 48h 70
Katariina Koskinen Naiset 48h 67.2
Tapani Lamminsivu Miehet 24h 62
Teppo Mäkelä Miehet 24h 42
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 - Helander maastoproto 1 - Kiertopalkinto Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2026
Oma raportti osallistujan näkökulmasta.
Kiitokset kilpakumppaneille ja staffille! Alastaro on aina brutaali reissu. Tänä vuonna osallistuin 24h, koska teki mieli parannella vanhaa 24h ennätystä. Sanoin kyllä tavoitteeksi 800 km. Mutta se oli ylioptimistinen arvio. Ajoin kuitenkin ekan 200 km alle 6h. Ja eka 12h meni tasan 385 km. Eli ei se ihan tuulesta temmattua ollut. Rehellisesti sanoen ehkä vähän tukkoisesti alkoi 36 kph keskarilla. Olisi vaatinut täydellisen sään ja superjalat. Joten elättelin pieniä toiveita, että tuuli tyyntyisi ja meno paranisi. Näin jälkikäteen ajatellen, 720 km kanssa oli kädet täynnä töitä. Ajoin rehellisesti sanoen aivan täysillä alusta loppuun. Ja silti vasta 5 min ennen loppua sain vasta 720 km täyteen. Toivoin vähän enemmän puskuria. Kerittiin toisen kuskin kanssa karata viimeiselle kierrokselle 1 minuuttia ennen loppua. Viimeinen kierros tuntui jopa helpolta, kun oli uusi ennätys skinsuitin takataskussa. Uusi 24h rataennätys 727.6 km! Parkanoa on tietysti aina hienoa edustaa näissä tapahtumissa.
Pyörä ja kaikki oli samaa mitä viime vuonna. Tosin viimeisellä kovalla ajolla ennen Alastaroa, onnistuin rikkomaan satulan. Onneksi meni harjoituksessa eikä Alastarossa. Sekä vaihdoin lateksin taakse, kun oli vuotanut ilmaa yön aikana liikaa. Juuri ennenkuni laitoin pyörän autoon. Ainoa muutos oli että lyhensin hiukan ohjaamoa (itseasiassa kaikissa pyörissäni ...), kun halusin vähän kompaktimman ja aeromman asennon. Erittäin mukava ajaa. Tietysti kaikkia aerokikkoja on kehitelty. Ja tänä vuonna jokainen aeronpoikanen tuli tarpeeseen. Koska tuuli oli helvetillinen jopa yöllä. Suomen lippu liehui tangossa jopa yöllä voimakkaasti. Yöllä jouduin pikkuisen rajoittamaan menoa, koska pimeä kesti n. 2 tuntia. Pyörä oli Luojan kiitos nopea. Onnistuin juuri ja juuri roikkumaan 30km/h keskarilla lopun puolikkaan. Yöllä horisontissa jopa välkähti. En tiedä oliko se salama vai jokin raketti. Mutta säästyttiin ukkosmyrskyltä juuri ja juuri. Kisan aikana otin 2 sihausta renkaista pois. Halusin pikkuisen lisää comforttia. Ja pyyhkäisin ketjun roidilla läpi. Ketjuissa Silcan Synergetic. Kaikki toimi moitteetta. Optimoin pyörää varmaan viikon ennen kisaa.
Tämän vuoden spesiaalina tiputin painoa muutaman kilon. Helpompi olla satulassa ja on pikkuisen aerompi. Tosin ei minulla mitään satulaongelmia ikinä ole. Ruokaa ei paljon kulunut kisan aikana. Suklaapatukoita, keksejä, leipää jne. Käytännössä ajoin taas Kong Strongeilla ja energiajuomilla melkein koko 24h. Tietysti on hyvä olla auto täynnä kaikennäköistä ruokaa, varmuuden vuoksi.
Mitään ongelmia ei ollut. Pikkuisen kyllä grillaantui auringossa. Oli kyllä irtohihat valmiina autossa juuri tätä auringonpaistetta varten.
Treeninä aika lailla vuodesta toiseen samat. Kahvakuulat ja spinnerit. Sekä syväkyykyt on tärkeitä että saa reisiin ruutia. Graveleilla teen melkein kaikki kovat treenit. Nopeus on se tärkein juttu tietenkin. Minun kovin aseeni on nopeus. Ja tarkoitus on olla joka vuosi nopeampi.
2019 - 2026: Rata kierretty 1416 kertaa.
Tulokset:
Matka: 727.63 km
Kokonaisaika: 24:06:55
kcal: 14,278
Keskinopeus: 31.0 kph
Keskilämpötila: 20 C
Nousua: 1,307 m
Kierrokset: 172 (varikon läpi n. 20x?)
Kaikki Alastaron palkintoni 2019 - 2026.
