Hei,
Mahtaako kukaan tietää presta venttiileillä varustetettujen renkaiden/kumien täyttämiseen kelpaavaa ilmapainekompuraan sopivaa pumppuosaa jossa olisi myös painemittari?
Tavoiteltu ketju:
kompura>letku>[pumppu+painemittari]>presta>kumi/pyörä
Hei,
Mahtaako kukaan tietää presta venttiileillä varustetettujen renkaiden/kumien täyttämiseen kelpaavaa ilmapainekompuraan sopivaa pumppuosaa jossa olisi myös painemittari?
Tavoiteltu ketju:
kompura>letku>[pumppu+painemittari]>presta>kumi/pyörä
AV kirjoitti: 22 Kesä 2026, 19:05Hei,
Mahtaako kukaan tietää presta venttiileillä varustetettujen renkaiden/kumien täyttämiseen kelpaavaa ilmapainekompuraan sopivaa pumppuosaa jossa olisi myös painemittari?
Tavoiteltu ketju:
kompura>letku>[pumppu+painemittari]>presta>kumi/pyörä
Kiinnostaa tietää. Mitä muuten käytätte tiellä, löytyykö pienempää ilmanpainepumppua mittarilla joka mahtuisi mukaan? Käsipumpulla ei pysty 5-6 baariin yltää millään se on faktaa. Samalla voisin kysyä mitä sisäkumia suosittelette, butyl vai silikoni ja miel. pistosuojauksella, kuitenkin räväkämpi että kestää pitkään. Vain vannenauha vähän vinossa ja sisäkumi on historiaa (siinäkin on erittäin terävät osat joita on hyvä viiltää sileäksi).
Mulla on aikaisemmin ollut taitettava jalkapumppu joissa on ollut painemittari letkussa. Nykyisessä ei ole, mutta sillä on helppo pumpata kunnon paineet niin mittaria ei tarvii.
Omaan kompressoriin olen vaihtanut suutin osan polkupyörien pumpunmalliin. Pistoolissa on itsessään painemittari ja se suutin on yleismalli joka käy kaikkiin venttiileihin.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->) Pony4 Bike (2022 ->)
Ihan tavallinen auton venttiili toimii, kun laittaa sen sisään 8/4mm letkunpätkän tiivisteeksi. Siis autonrenkaan täyttöpistooliin liitettynä.
Mä kylläkin tykkään itsekin mieluummin ns "jalkapumpusta" fillarimittakaavan renkaissa.

Tollasella setillä renkaat täyteen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Seppo
Sun ez3 usx hd
AV kirjoitti: 22 Kesä 2026, 19:05Hei,
Mahtaako kukaan tietää presta venttiileillä varustetettujen renkaiden/kumien täyttämiseen kelpaavaa ilmapainekompuraan sopivaa pumppuosaa jossa olisi myös painemittari?
Tavoiteltu ketju:
kompura>letku>[pumppu+painemittari]>presta>kumi/pyörä
Itse löysin pumpun jossa ilmanpainemittari, toimii 8 Bariin asti, mutta tuo on täysin harhaanjohtavaa tietoa - tulee hiki vastaan (ja käytännölliset ongelmat) 4 Barin ylittäessä. Ostin Porvoon Pyöräkeskuksesta.
Tärkeintä oli myös että ei ole Kiinassa valmistettu vaan Taiwanissa. Hinta alhainen/n.35€.
Toimii OK, mutta kuten sanoin, haastavaa mennä tuon 4,5 - 5 Barin yli, tyydyn n. 4,5 Bariin (maksimirengaspaine 7.0 Bar).
Huomasin että miten kovempia renkaat sitä enemmän alkaa tulla negatiivisia aspekteja mukavuudessa - joka ikinen pintaepätasaisuus TUNTUU
Itselleni tuo 4,5 Bar on maksimi mukavuudessa, saisi olla vähän pienempikin (en kuitenkaan varma miten renkaat kestää pienempää painetta, toisessa fillarissa ne rikkoutuivat liian vähäisestä paineesta (Schwalbeen yhteyttä tarkistettiin ja vahvistus tuli että nuo oudot "sick-sack" muodostelmat renkaissa oli vähäisen paineen aiheuttamia)
Pumpussa mittari 11 Bar asti mutta en ole sillä saanut 8 Bar pumpattua. Nyt keväällä kävi marathon renkaiden kanssa niin toinen nousi vanteelle hyvin toinen ei laitoin pumpulla n 6 Bar ja aamulla oli rengas tyhjä. Uudet renkaat
Sent from my iPhone using Tapatalk
Seppo
Sun ez3 usx hd
Tää on kelpo aine rengasasennuksiin. https://www.motonet.fi/tuote/at-asennus ... t=60-00687 toimii ja asennus vaiheessa niin vaijeri kuin tubeles renkaalla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Seppo
Sun ez3 usx hd